شنبه 1 اردیبهشت 1403

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

یک استارتاپ آمریکایی فعال در صنعت بلاک چین که قصد دارد صنعت انرژی را دموکراتیک کند، توانسته از شرکت نفتی شل (Shell) و شرکت ژاپنی سومیتومو (Sumitomo) سرمایه جذب کند ولی مبلغ این راند سرمایه‌گذاری اعلام نشده است.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه در اخبار بلاک چین و رمزارز منتشر شد، شرکت LO3 Energy اعلام کرد که پلتفرمی برای رفع مشکل ردیابی انرژی از طریق منابع مختلف از طریق شبکه‌های تأمین مختلف به وجود آورده است. 

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

کریک کوبرن (Kirk Coburn)، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت نفتی شل در رابطه سرمایه‌گذاری این شرکت روی LO3 Energy گفته است:

«همان طور که به سمت دنیایی می‌رویم که تولید کربن و گازهای گلخانه‌ای در آن کاهش پیدا می‌کند، شرکت شل قصد دارد روی شرکت‌های نوآوری تمرکز کند که روند حرکت در این مسیر را تسهیل کنند. LO3 Energy یکی از بهترین گزینه‌هایی است که این ویژگی را دارند».

سیستم LO3 به کاربران امکان می‌دهد از طریق یک اپلیکیشن موبایل، منابع مختلف انرژی را انتخاب کرده و مشخص کنند می‌خواهند از کدام تأمین‌کننده، انرژی الکتریسیته دریافت کنند. 

به این ترتیب، زمانی که الکتریسیته از طریق شبکه برق به مصرف‌کننده می‌رسد، یک بلاک چین خصوصی دارای مجوز، جزئیات جابه‌جایی آن و توافقات انجام شده را ثبت و پیگیری می‌کند. 

طبق آنچه در مقاله سفید بلاک چین این شرکت آمده، این بلاک چین ارتباط بین شرکت‌های محلی تولیدکننده الکتریسیته و مصرف‌کنندگانی که توانایی استفاده و ذخیره‌سازی آن را دارند، با حداکثر کارایی فراهم می‌کند. در این میان، استفاده از قراردادهای هوشمند خودکار و ثبت آن‌ها روی دفتر کل توزیع شده، روند کار را بسیار ساده و سریع می‌کند.  

این شرکت معتقد است که محصولش می‌تواند کاربردهای مختلفی در کسب‌وکارهای مختلف داشته باشد که از جمله ‌آن‌ها می‌توان به تبادل انرژی همتا به همتا (peer-to-peer energy trading)، ایجاد نیروگاه‌های مجازی و شارژ خودروهای الکتریکی اشاره کرد. 

لورنس اورسینی، مدیر عامل این استارتاپ می‌گوید: 

«صنعت انرژی در حال گذر از یک انقلاب است و راه‌حل‌های توزیع شده برای انرژی تجدیدپذیر، محبوبیت بیشتری به دست آورده‌اند ولی برای اینکه بتوانیم این راه‌حل‌ها را به بهترین نحو و با کارایی مناسب با یکدیگر تلفیق کنیم، باید به فکر بازآفرینی شبکه‌های انرژی باشیم.» 

LO3 قبلا توانسته بود از شرکت‌های Braemar Energy Ventures، Centrica و زیمنس سرمایه جذب کند. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته