شنبه 1 اردیبهشت 1403

امکان خرید از آمازون با بیت کوین توسط استارتاپ Moon

افرادی که بیت‌کوین خرج می‌کنند می‌توانند از طریق شبکه Lightning از سایت‌های خرده‌فروشی مثل آمازون خرید کنند.

استارتاپ Moon به تازگی اعلام کرده است که تمام کیف پول‌های همخوان با Lightning اکنون از طریق افزونه این استارتاپ برای مرورگرهای مختلف، قابل استفاده خواهند بود. تا کنون 250 کاربر تست بتای این قابلیت را انجام داده‌اند.

روش استارتاپ Moon

مدیر عامل Moon به CoinDesk اعلام کرده است:

این افزونه یک QR را به کاربر نشان خواهد داد که حاوی فاکتور پرداخت از طریق لایتنینگ است. در صورتی که کاربر نتواند از QR استفاده کند، می‌تواند فاکتور ارائه شده را کپی کرده و از طریق هر کیف پرداخت متصل به لایتنینگ هزینه لازم را پرداخت نماید.

نکته شایان ذکر این است که آمازون به هیچ وجه ارتباطی با بیت‌کوین نخواهد داشت و فروشندگان در آمازون ارز فیات دریافت خواهند کرد. کروگر، مدیر عامل Moon، اعلام نکرده که کدام نهادهای مالی در تبدیل کردن بیت‌کوین به ارز فیات نقش دارند. با این وجود، او می‌گوید که تا سال 2020 کاربران می‌توانند روی تمام پلتفرم‌های فروش آنلاین از طریق Lightning  خرید انجام دهند.

به گفته کروگر هیچ ارتباط مستقیمی با فروشنده وجود ندارد و Moon کانال‌های پرداخت را مدیریت خواهد کرد و صرفاً رابطی برای انتقال هزینه پرداخت شده ایجاد خواهد کرد.

او می‌گوید: «در حال حاضر در تلاش هستیم که پلتفرم خود را به Visa و Mastercard متصل کنیم و هزینه‌ای برای انجام تراکنش‌ها از کاربران دریافت کنیم»    

امکان خرید از آمازون با بیت کوین توسط استارتاپ Moon
امکان خرید از آمازون با بیت کوین توسط استارتاپ Moon

در آینده با استارتاپ Moon

استارتاپ Moon، سال گذشته در نیویورک بنیان‌گذاری شد و شتاب‌دهنده Entrepreneurs Roundtable تا کنون 100 هزار دلار در این تیم سه نفره سرمایه‌گذاری کرده است. مدیر اجرایی این شتاب‌دهنده به CoinDesk گفته است که از نظرش Moon تا پنج سال آینده کسب‌وکار قدرتمندی در حوزه رمزارز خواهد شد و پتانسیل زیادی برای رشد دارد.

او در این رابطه می‌گوید: «دیدگاه ما به سرمایه‌گذاری روی Moon دیدگاهی بلندمدت است».

در همین حین، کروگر اعلام کرده است که استارتاپش به دنبال جذب سرمایه دور A در سال 2019 است و قصد دارد به یادگیری از رفتار کاربرانش ادامه دهد.

به گفته او: «فرصت‌های زیادی برای رفع مشکلات مربوط به کاربردپذیری و افزایش تعداد کاربران شبکه Lightning وجود دارد. ما می‌خواهیم با اعضای جامعه Lightning مشارکت داشته باشیم و با کمک آن‌ها شکاف‌های بزرگ موجود را رفع کنیم. بسیار علاقه‌مندیم که در هر زمان و فرصت ممکنی به کاربران خود کمک کنیم.»

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

بیت کوین یک ارز رمزپایه است و اولین و بزرگترین نمونه از آن محسوب می شود. در اصل، این پدیده نوظهور شکل جدیدی از...

چرا بیت کوین نمی‌تواند ارز ذخیره جهانی باشد؟

به‌نظر می‌رسد دلار به پایان راه خود به‌عنوان ارز ذخیره جهانی نزدیک شده است و سیستم ذخیره جهانی در چند دهه آینده شاهد تغییراتی بنیادین خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم ارز جایگزین چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و چرا بیت کوین نمی‌تواند این گزینه جایگزین باشد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته