شنبه 1 اردیبهشت 1403

کنگره آمریکا برای محدود کردن ایران برنامه ریزی‌می کند

سعید زندی یکی از معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرده که کنگره آمریکا در تلاش دسترسی ایران به رمزارزها و به ویژه امکانات استخراج بیت کوین را محدود کند.

به گفته سعید زندی، یکی از معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت، کنگره آمریکا معتقد است که رمزارزها ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها و پولشویی به حساب می‌آیند و بنابراین قصد دارد قانونی را علیه ایران تصویب کنند. 

زندی که اعلام کرده مسئله رمزارزها هنوز در ایران حل نشده است، بیان کرده که چند وزارتخانه همراه با بانک مرکزی در تلاش هستند که موضوع رمزارز و کاربرد آن در ایران را حل کنند. 

مجلس و سنای آمریکا در دسامبر 2018، لایحه‌هایی را برای محدود کردن فعالیت‌های ایران در زمینه رمزارز ارائه کردند ولی هیچ یک از این لایحه‌ها هنوز تصویب نشده است. 

بانک مرکزی ایران در اواخر ماه ژانویه، در کنفرانسی در تهران، اعلام کرد که می‌خواهد رمزارزی ملی ارائه کند. این رمزارز که پیمان (PayMon) نامیده می‌شود و شباهت‌هایی به پترو (رمزارز ملی ونزوئلا) دارد، نتوانسته به اندازه کافی جذاب باشد. 

به تازگی در اخبار بلاک چین و رمزارز داشتیم که دولت ایران دیدگاه مشخصی در مورد رمزارزها ندارد. اواخر ماه میلادی گذشته بود که حدود 1000 دستگاه استخراج بیت کوین مصادره شدند و وزارت نیرو اعلام کرد که می‌خواهد اشتراک برق افرادی که از برق یارانه‌ای برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند را قطع نماید. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته