پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

توسعه سپر امنیت سایبری بلاک چین توسط آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی چند روش را برای ارتقای پدافند دفاع دیجیتالی این کشور مطرح کرده است. این روش‌ها شامل تلفیقی از رایانش ابری و کوانتومی، هوش مصنوعی و بهبود ارتباطات از طریق دفاتر کل توزیع‌شده می‌شوند. این وزارت‌خانه معتقد است، شبکه‌های بلاک چین نه تنها احتمال آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهند بلکه هزینه‌های آسیب زدن را برای دشمنان بیشتر می‌کنند.

وزارت دفاع ایالات متحده به‌دنبال ایجاد سپر امنیت سایبری بلاک چین است.

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی با عنوان استراتژی مدرن‌سازی دیجیتال که دوازدهم جولای منتشر شد، چند روش برای ارتقای پدافند دفاع دیجیتالی این کشور مطرح کرده است. این روش‌ها شامل تلفیقی از رایانش ابری و کوانتومی، هوش مصنوعی و بهبود ارتباطات از طریق دفاتر کل توزیع‌شده می‌شوند.

Decrypt گزارش می‌دهد که در واقع آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی (DARPA)، شاخه پژوهشی این وزارت‌خانه در حال آزمایش با فناوری بلاک چین «برای ایجاد پلتفرمی بهره‌ورتر، قدرتمندتر و امن‌تر است» تا پیام‌رسانی و تراکنش‌های فرایندی را امن‌تر کند.

به‌طور خاص شبکه‌های بلاک چین بین واحدها و قرارگاه‌ها و همچنین افسرهای اطلاعاتی و پنتاگون، مقر فرماندهی وزارت دفاع پیاده‌سازی می‌شود. این آژانس همچنین ممکن است به‌عنوان بخشی از برنامه مدیریت هویت دیجیتال، توکنی دیجیتال منتشر کند که هویت ماموران را راستی‌آزمایی می‌کند.

وزارت دفاع همچنین در حال آزمایش این فناوری است تا ایجاد کدی هک‌نشدنی را برای امن کردن پایگاه‌های داده‌اش تسهیل کند.

این وزارت‌خانه به‌عنوان بخشی از برنامه مدرن‌سازی رمزنگاری که از سال ۲۰۰۰ اجرا می‌شود، سخت‌افزارها و سیستم‌های رمزنگاری قدیمی را تعویض می‌کند تا با چالش‌های بهبود قدرت رایانش دشمنان این کشور مقابله کند.

وزارت دفاع با اشاره به شفافیت و تغییرناپذیری بلاک چین و بی‌نیازی آن از اعتماد می‌نویسد:

« شبکه‌های بلاک چین نه تنها احتمال آسیب‌پذیری را کاهش می‌دهند بلکه هزینه‌های آسیب زدن را برای دشمنان بیشتر می‌کنند. »

گذار از کار «کم‌ارزش به کار پرارزش» نیز بخشی از پلتفرم کلان داده وزارت دفاع است که چندین پتابایت داده دخیل در چند پروژه بین سازمانی را مدیریت می‌کند. این پلتفرم «امکان ایجاد یکپارچگی و همبستگی و بررسی روندهای تاریخی را فراهم می‌کند» و می‌تواند برای «پیش‌بینی حملات» از تشخیص الگو استفاده کند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

پرداخت قبوض با رمزارز در یک شهر آمریکا

شهری در ایالت داکوتای شمالی ایالات متحده پذیرش ارزهای دیجیتال را برای پرداخت قبوض خدماتی آغاز کرده است. مدیر امور مالی شهر می گوید:...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته