جمعه 10 فروردین 1403

تراکنش‌های رمزارز در وی‌چت ممنوع

شرکت وی‌چت اعلام کرده است که بیش از 1 میلیارد کاربر آن به زودی امکان ارسال رمزارز به یکدیگر را از دست می‌دهند.

شرکت چینی وی‌چت که فعالیت زیادی در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پرداخت‌های خرد دارد، به تازگی با تغییر سیاست‌های پرداخت خود، استفاده از رمزارز برای انجام تراکنش‌های مالی را ممنوع اعلام کرده است.

Dovey Wan یکی از شرکای بنیان‌گذار شرکت سرمایه‌گذاری Primitive این خبر را در توییتی اعلام کرد. او در این توییت، عکسی از صفحه سیاست‌های جدید وی‌چت آورده است که نشان می‌دهد حساب کاربری افرادی که اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنند، بسته می‌شود.

Wan ابراز نگرانی کرده است که از آنجایی که اکثر تراکنش‌های خرد در چین از طریق وی‌چت انجام می‌شوند، «این اقدام می‌تواند تأثیر زیادی بر نقدینگی داشته باشد». وی‌چت شبکه اجتماعی و راه‌کار پرداخت بسیار محبوبی در چین است که نقش مهمی در زندگی بسیاری از افراد ساکن این کشور دارد.

این قوانین جدید که از 31 می اجرایی می‌شوند، اعلام می‌کنند:

«کاربران نمی‌توانند تراکنش‌های غیرقانونی مثل رد و بدل کردن ارز مجازی، صدور توکن، فروش محتوای مستهجن یا قمار آنلاین انجام دهند».

چنگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیر عامل صرافی بایننس معتقد است که این محدودیت‌ها توسط دولت به این شرکت تحمیل شده‌اند. او متعقد است که شرایط به وجود آمده در کوتاه مدت مشکل‌ساز می‌شوند ولی در بلند مدت به نفع ارزهای دیجیتال خواهند بود. زیرا دقیقا همین محدودیت‌هاست که در درازمدت باعث می‌شود افراد تمایل بیشتری به استفاده از رمزارز داشته باشند.  

ژائو در آخر اشاره کرده است که اگر وی‌چت چنین محدودیت‌هایی را اعمال نمی‌کرد، سایر شرکت‌ها به هیچ وجه نمی‌توانستند با تجربه کاربری آن رقابت کنند.

گفته می‌شود که روزانه حدود 1 میلیارد دلار پول روی پلتفرم وی‌چت جابه‌جا می‌شود و تعداد کاربران این سرویس در انتهای سال گذشته به 1.098 میلیارد نفر رسیده است. طبق گزارش سایت خبری TechNode، این اپلیکیشن محبوبیت زیادی بین افراد مسن دارد و 98.5 درصد از چینی‌های بین 50 تا 80 ساله کاربر آن هستند.

طبق گزارش Cointelegraph شهر بزرگ گوآنگژو در چین به شرکتی مجوز فعالیت داده است که از فناوری‌های بلاک چین و هوش مصنوعی استفاده می‌کند و قابلت اتصال به وی‌چت را نیز دارد.

در اواخر ژانویه نیز خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه وی‌چت و علی بابا از صرافی رمزارز Huobi خواسته بودند بخشی خدمات پرداخت این دو شرکت را از سرویس خود حذف کند.

منبع: cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته