جمعه 10 فروردین 1403

خطوط رویه: تشخیص رویه های بازار | آموزش Trading | فصل 15


شکست هایی که در خطوط رویه دیده می شوند سیگنال های تبادل هستند

جدا از تشخیص امواج موجود در نمودار تحلیل، سطوح اصلاحی فیبوناچی و سطوح تکراری مقاومت و حمایت، به عنوان یک تبادل کننده شما باید قادر باشید که خطوط رویه را نیز به طور صحیح تشخیص دهید. این خطوط را نیز می توان با استفاده از ابزارهایی در یک نمودار تحلیل مشخص نمود.

سطوح نمودار باید به طور مکرر و در بازه های زمانی مشخص روی نمودار کشیده شوند تا بتوان دوره های مختلف بازار را با هم مقایسه کرد، به عنوان مثال بازه های زمانی 15 دقیقه‌ای که در نهایت با یک بازه زمانی بزرگتر مانند بازه یک روزه مقایسه می شوند.

خطوط رویه در حقیقت اندازه گیری های بسیار حائز اهمیتی هستند که افراد را قادر می سازند تا به وجود یا عدم وجود یک رویه گاوی یا خرسی به طور صحیح پی ببرند. اغلب اوقات مشخص نمودن این خطوط امری بسیار ساده و واضح است.

با این حال می توانید از ابزارهایی برای کشیدن خطوط رویه در یک نمودار استفاده کنید تا نکات بیشتر و ریزتری در مورد این خطوط بیاموزید تا بتوانید خطوطی را مشخص کنید که شاید صرفاً با نگاه کردن به نمودار نتوان مشخص کرد.

خظوظ رویه

هنگامی که یک خط رویه مشخص می شود، مادامی که قیمت از این خط بیش از حد بالاتر یا پایین تر نرود، تبادل کننده می تواند به انجام تبادل ادامه دهد و از بازار خارج نشود.

همچنین خطوط رویه می توانند نشان دهنده ی چارچوبی کلی تر از یک رویه یا الگویی بزرگتر باشند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، خط رویه ای مشخص شده که در واقع نشان دهنده ی نقاطی است که قیمت رویه کلی ممکن است سقوط کند.

به همین دلیل مشخص کردن این خط رویه به تبادل کننده کمک می کند تا هنگامی که قیمت تا حدی پایین می آید از رویه کلی و بزرگتر خارج نشود. این گونه سطوح قیمت همچنین می توانند به افراد کمک کنند تا بازه های خرید و فروش را مشخص کنند، البته منوط به اینکه قیمت بیش از حد پایین نیاید و هنگامی که گاهی اوقات پایین می آید بار دیگر به حالت قبلی بازگردد.

خط رویه

هنگامی که نمودار از خط رویه بیش از حد خارج می شود نشان از این دارد که تبادل کننده باید از بازار خارج شود، زیرا چنین اتفاقی خبر از وارونگی رویه دارد. این مورد را می توانید در آخرین مرحله خط رویه در تصویر بالا و پایین مشاهده کنید.

خط رویه

همواره به خاطر داشته باشید که خط رویه دوست و رفیق شماست، تا وقتی که بیش از حد می شکند.

نتیجه گیری مبحث تبادل بر اساس عملکرد قیمت

تمامی ابزارهایی که تا کنون در موردشان صحبت کردیم در واقع نکات بنیادین و اساسی تحلیل فنی هستند. یک تبادل کننده حرفه ای باید قادر باشد تنها با یک نگاه به نمودار بتواند خطوط رویه های مختلف قیمت را تشخیص دهد چرا که عملکردهای مختلف قیمت در بازار در حقیقت سیگنال های واضحی هستند که به سرعت توسط چشم های با تجربه تشخیص داده می شوند.

چشمان با تجربه و آموزش دیده بلافاصله رویه ها، الگوهای کندل استیک (شمعی)، و لایه های مقاوت و حمایت را در یک نمودار تشخیص می دهند. تمامی این اطلاعات در واقع سیگنال های تبادل به شمار می آیند.

تبادل کنندگانی وجود دارند که تنها با استفاده از سیگنال های عملکرد قیمت به تبادل می پردازند. به خاطر داشته باشید که روش ها و رویکردهای بی شماری برای تحلیل نمودار وجود دارند. هر تبادل کننده باید خودش مشخص کند که کدام از این روش ها را می خواهد به کار ببندد و در نهایت روش های انتخابی اش به اضافه استراتژی شخصی خودش هستند که می توانند او را به یک تبادل کننده موفق بدل کنند.

اکثر تبادل کنندگان موفق در حقیقت تنها روی یک فضای بازاری بخصوص تمرکز می کنند و از یک مجموعه رویکردها و روش های تحلیلی به طور مکرر بهره می برند، در مجموع تمام این ها یک استراتژی موفق را برای یک تبادل کننده موفق به ارمغان می آورد.

حالا می توانید ابزارها و رویکردهای مخصوص خود را انتخاب کنید تا بتوانید به درستی نقطه ورود خود به بازار را تشخیص دهید. همچنین در نظر داشته باشید که ابزارهای تحلیل همواره باید به طور ترکیبی به کار گرفته شوند و نه به تنهایی. دلیل این امر آن است که سیگنال های بازار باید توسط ابزارهای مختلف تأیید شوند.

اما کماکان ابزارهای تحلیل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند به تبادل کنندگان کمک کنند تا رویه های پیشین و کنونی قیمت را در بازار مشخص سازند. دلیل وجود تعداد بسیار زیادی از ابزارهای تحلیل این است که برخی سیگنال های موجود در نمودار نیاز به معادلات و مسائل ریاضی دارند و نمی توان صرفاً با نگاه کردن آنها را تشخیص داد.

در ادامه این مقالات به بخش دوم ابزارهای تحلیل نگاهی خواهیم انداخت.

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

آموزش نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال

نوسانگیری در معامله نوعی خرید و فروش (غالباً به صورت مرحله ای)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها است. می توان...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته