شنبه 1 اردیبهشت 1403

تحلیل فنی نمودار | آموزش تریدینگ TRADING فصل 4

ابزارهای پیشنهادی

پیش از اینکه وارد بحث های مربوط به تحلیل فنی نمودار و تبادل سودآور شویم، نگاهی می اندازیم به مناسب ترین ابزارهای موجود در این زمینه:

دو پلتفرم کلی وجود دارند که اکثر تبادل کنندگان در زمینه رمزارزها از آنها استفاده می کنند: coinigy.com و tradingview.com. این دو پلتفرم در مفاهیمی که ارائه می دهند متفاوت هستند و به همین دلیل هر کدام فواید مخصوص خود را دارند. در هر دوی این پلتفرم ها می توان به طور رایگان ثبت نام کرد و به همین دلیل می توان هر دو را امتحان کرد. پلتفرم دیگری که می توانید امتحان کنید cryptowatch.ch می باشد.

Tradingview.com

این پلتفرم یکی از بزرگترین اجتماع های تبادل آنلاین در دنیا می باشد. این پلتفرم ویژگی های بسیار زیادی دارد.

اول از همه اینکه این پلتفرم برای تبادل کنندگان حرفه ای طراحی شده تا ایده های خود را در مورد سهام، شاخص ها، اوراق بهادار، فورکس، CFDها، و البته رمزارزها به اشتراک بگذارند.

 

تریدینگ ویو

 

وقتی که روی Chart (نمودار) در منوی هدر این وبسایت کلیک کنید مستقیم به چارت اصلی این پلتفرم برده خواهید شد. در قسمت بالا سمت چپ می توانید سکه مورد نظر خود را جستجو کرده و از بین جفت رمزارزهای پیشنهادی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس کارگزار مورد نظر خود را انتخاب کرده و نمودارهای زنده را مشاهده نمایید.

Tradingview نمودارهای مربوط به تمام سکه ها را از تمامی کارگزاری ها نشان نمی دهد، اما کماکان بازه ی گسترده ای از رمزارزها و البته مهم ترین آنها را ارائه می دهد.

ابزارهایی که در منوی سمت چپ نمودار در اختیار کاربران قرار دارند آنها را قادر می سازند تا اشکال متفاوتی را در نمودار بکشند تا تحلیل فنی نمودارهای مورد نظر خود را به راحتی انجام دهند.

تنها کافی است در هر کجای نمودار راست کلیک کنید تا یک منوی نشانگر در اختیار شما قرار گیرد. با استفاده از این منو می توانید انواع بسیاری از نشانگرها را در هر کجای نمودار قرار داده و برای تحلیل فنی نمودار و بررسی های خود به کار ببرید.

همچنین می توانید تمام ابزارها و نشانگرها را در قسمت تنظیمات ابزارها شخصی سازی کنید. این شخصی سازی شامل موارد بسیار زیادی از جمله رنگ و حتی اندازه نشانگرها است که می تواند بسیار جالب باشد!

در ادامه این مجموعه مقالات با انواعی از ابزارهای ارائه شده در این پلتفرم آشنا خواهیم شد.

هشدارهای قیمت!

یکی از جالب ترین گزینه هایی که با راست کلیک کردن در نمودارهای Tradingview می توانید به آن دست یابید، هشدار قیمت برای سطح قیمت های متفاوت است. این مسئله می تواند در صرفه جویی زمان بسیار موثر واقع شود. همچنین تبادل کنندگان می توانند نوع هشدار خود را نیز انتخاب کنند، از جمله پیام هایی به شکل پاپ آپ، هشدار صوتی، هشدار ایمیلی، و حتی هشدار پیامکی.

ذخیره کردن تنظیمات نمودار

این هم یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالب این پلتفرم است که در صرفه جویی زمان می تواند بسیار مهم باشد. به این ترتیب که شما می توانید تنظیمات انجام شده روی نمودارها را ذخیره کرده و دیگر مجبور نباشید هر دفعه که وارد نمودارها می شوید تنظیمات خود را از اول انجام دهید.

سیگنال ها و ایده ها از اجتماع تبادل کنندگان

Tradingview برای هر بخش تبادل یک نمای کلی ارائه می دهد. در این بخش کلی آخرین ایده های مربوط به تبادل توسط اعضا پست می شوند. بدین شکل تبادل کنندگان می توانند نگاهی داشته باشند به آخرین ایده های مربوط به تبادل بیت کوین و دیگر رمزارزها که توسط تبادل کنندگان حرفه ای به اشتراک گذاشته شده اند. برخی اعضا برای کسب محبوبیت بیشتر به طور مرتب تحلیل فنی نمودار های را به اشتراک می گذارند. همچنین اعضا می توانند نظرات خود را برای پست های مختلف ابراز کرده و با تبادل کنندگان حرفه ای وارد گفتگو شوند. می توانید نکات بسیار زیادی را از دیگر تبادل کنندگان بیاموزید.

Tradingview محبوب کارگزاری های مختلف

از آنجاییکه کاربران می توانند تنظیمات دلخواه خود را در نمودارهای مختلف به کار برده و این تنظیمات را ذخیره کنند، کارگزاری های زیادی از این پلتفرم استفاده می کنند. به همین دلیل می توانید نمودارهای Tradingview را در وبسایت هایی مانند Bitfinex، BitMex یا Whaleclub مشاهده کنید.

استفاده از Tradingview

حساب های کاربری این پلتفرم رایگان هستند. اما این حساب های رایگان تنظیمات و ویژگی های محدودی دارند و می توانید حساب پرمیوم این پلتفرم را خریداری کنید تا به تمامی ویژگی های آن دست یافته و دیگر با تبلیغات مواجه نشوید. با این حال می توانید به طور رایگان این پلتفرم را امتحان کرده و از برخی از ویژگی های آن بهره ببرید.

در مقالات بعدی دیگر پلتفرم های برجسته در زمینه تحلیل فنی نمودار های رمزارزی را با هم بررسی خواهیم کرد

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

آموزش نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال

نوسانگیری در معامله نوعی خرید و فروش (غالباً به صورت مرحله ای)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها است. می توان...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته