پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

چگونه به طور دقیق از سطوح فیبوناچی استفاده کنیم | فصل 14

چگونه به طور دقیق از سطوح فیبوناچی استفاده کنیم؟ تشخیص این موضوع که در چه مقاطعی قیمت ممکن است رو به بالا برود برای تمامی تبادل کنندگان بسیار مهم است.

اندازه گیری حرکت رو به بالا در فیبوناچی

اندازه گیری حرکت رو به بالا

اندازه گیری حرکت رو به بالا از این جهت حائز اهمیت است که تبادل کننده قادر باشد سطوح اصلاحی را برای نزول و حرکات رو به پایین که در ادامه رخ خواهند داد محاسبه کند.

برای این کار از ابزار فیبوناچی استفاده کرده و روی پایین ترین نقطه در روند افزایش که در تصویر بالا با حرف A مشخص شده کلیک می کنیم.

سپس روی بالاترین نقطه در روند افزایش که در تصویر بالا با حرف B مشخص شده کلیک می کنیم. پس از انجام این کار سطوح فیبوناچی به طور خودکار مشخص خواهند شد و قیمت هر سطح را می توانید در سمت چپ قسمت های رنگ شده مشاهده کنید.

بنابراین پس از انتخاب نقاط پایین و بالا می توانیم سطوح اصلاحی را نیز مشاهده کنیم. در مثال بالا قیمت دقیقاً به 0.382 (38.2 درصد) رسید.

سپس می توانید مشاهده کنید که قیمت همچنین به سطوح 0.618 و 0.786 رسید و پس از دو روز بیش از پیش سقوط کرد.

اندازه گیری حرکت رو به پایین

اندازه گیری حرکت رو به پایین به ما کمک می کند تا تشخیص دهیم قیمت ممکن است تا چه حدی دوباره افزایش یابد.

هنگامی که یک حرکت رو به پایین پس از پایان روند نزولی به اتمام می رسد، می توان از ابزار فیبوناچی به این شکل استفاده نمود:

  • نخست روی بالاترین نقطه (A در تصویر پایین)
  • روی پایین ترین نقطه (B در تصویر پایین) کلیک می کنیم.
اندازه گیری رو به پایین فیبوناچی

پس از انجام این کار سطوح اصلاحی به طور خودکار روی نمودار کشیده خواهند شد. در اینجا هم می بینید که قیمت‌های هر بخش به طور خودکار در سمت چپ به نمایش درآمده اند.

هدف از محاسبه سطوح اصلاحی این است که تبادل کننده به طور کامل آگاه باشد که به کدام بخش های نمودار توجه بیشتری داشته باشد.

چراکه طبیعتاً به هیچ عنوان ممکن نیست که از پیش به طور قطع بدانید قیمت به نقاط 50 یا 61 درصد خواهد رسید.

بنابراین می توانید از این اندازه گیری بهره ببرید تا به موقع از بازار خارج شده و تا بیش از آنچه ضروری است ضرر نکنید.

با توجه به قیمت ورودی تان به بازار می توانید در سطح 50 درصد فیبوناچی بهره زیادی ببرید و این مسئله می تواند ناحیه بهره ی 15 درصدی برای شما به حساب بیاید.

سطوح اصلاحی فیبوناچی برای بسیاری از تبادل کنندگان به عنوان نقاط ورود یا خروج از بازار به حساب می آیند و به همین دلیل اغلب به عنوان نقاط وارونگی شمرده می شوند.

تبادل کنندگان حرفه ای از روش اندازه گیری موقعیت به عنوان یک راهبرد بازدارنده برای به دست آوردن سود زودهنگام بهره می برند و سپس به دنبال سود بیشتر برای موقعیت خود می روند.

اندازه گیری موقعیت در مباحث مربوط به مدیریت ریسک به طور کامل شرح داده خواهد شد.

سطوح فیبوناچی

رابطه بین اندازه گیری های مختلف فیبوناچی با یکدیگر

نکته جالب در مورد سطوح اصلاحی فیبوناچی این است که در طول بازه های زمانی مختلف با یکدیگر در ارتباط هستند. به این معنی که برخی سطوح اندازه گیری شده ممکن است با برخی دیگر از سطوح فیبوناچی از پیش اندازه گیری شده همزمان شوند.

یک الگو یا شکل پر پیچ و خم را در نظر بگیرید که دائم این بالا و پایین ها تکرار و تکرار می شوند. بنابراین اگر یک موج الیوت را در یک بازه زمانی مشاهده کردید باید به دنبال سطوح اصلاحی آن در یک بازه زمانی بالاتر باشید.

همچنین حرکات کوچک می توانند با شکست موج مواجه شوند یا یک رویه وارونگی را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

آموزش نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال

نوسانگیری در معامله نوعی خرید و فروش (غالباً به صورت مرحله ای)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها است. می توان...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته