پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مقاومت و حمایت، تخمین نواحی خرید | آموزش Trading | فصل 13

تخمین نواحی خرید، توقف و مواردی که باید به آن توجه کنید. از جمله مواردی که در الگوهای موجی و دوره های بازار حائز اهمیت اند می توان به سطوح مقاومت و حمایت اشاره کرد.

هنگام تحلیل یک نمودار باید حواستان به بخش های باشد که مقاومت قیمت پیشین تبدیل به سطح حمایت می شود.

مقاومت و حمایت

هنگامی که قیمت به یک بازه رده پایین مشخص می رسد و سپس به یک سطح مشخص دیگر در بالا افزایش می یابد باید بدانید که مورد اول مقاومت و مورد دوم نشان دهنده ی مفهوم حمایت است. نکته بسیار مهم این است که پس از چنین مسائلی معمولا قیمت میل به سمت افزایش بیشتر دارد.

همیشه باید حواستان به لایه های مقاومت و حمایت، به اضافه دوره های بازار و موج های الیوت باشد

نکته اساسی در مورد حمایت و مقاومت این است که قیمت به طور معمول بین این دو سطوح در حرکت است و تبادل کنندگان باید نقطه ورود و توقف خود را هوشمندانه با توجه به آن ها تشخیص دهند.

آیا قیمت به سمت مقاومت دیگری خواهد رفت یا رو به بالا تاخته و به سمت افزایش خواهد رفت؟ با توجه به پاسخ این سوال تبادل کنندگان یا حضور خود را حفظ می کنند یا از بازار خارج می شوند.

هنگامی که یک نمودار را در بازه های زمانی متفاوت مورد بررسی قرار دهید خواهید دید که سطوح مقاومت و حمایت در تعامل با هم هستند و یکی به دیگری بدل می شود. به طور معمولا موج های مورد بررسی در بازه های زمانی کوتاه مدت به طور دقیق در بازه های زمانی بزرگتر هم مشاهده می شوند.

در پیدا کردن سطوح مقاومت و حمایت باید از ابزارهای تحلیل نمودار استفاده نمود. این نکته را همواره به یاد داشته باشید که برای تشخیص نقاط و سطوح مختلف هواره فقط و فقط باید از ابزارهای تحلیلی و شاخص ها کمک بگیرید.

مورد دیگری که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد مربوط به زنجیره معروف فیبوناچی می شود.

فیبوناچی – نقاط اصلاح و گسترش

تخمین نقاط ورود، هدف و مواردی که باید به آن توجه کنید

یکی از مهمترین ابزارهایی که تمام تبادل کنندگان حرفه ای از آن بهره می برند سطوح معروف فیبوناچی هستند. تقریبا می توان گفت که هر تبادل کننده ای از این ابزار استفاده می کند و به همین خاطر هم قدرتمند است.

نقاط اصلاح فیبوناچی سطوحی هستند که به تبادل کنندگان کمک می کنند تا تصمیماتی مبنی بر ورود یا خروج از بازار بگیرند.

فیبوناچی

اعداد یا زنجیره فیبوناچی در واقع توسط ریاضیدان معروف قرن 13 میلادی لئوناردو فیبوناچی ابداع شده اند. در طول زنجیره اعداد فیبوناچی هر عدد حدوداً 1.618 برابر عدد قبل از خود است. این محاسبات بر اساس تناسب معروف به تناسب طلایی می باشد که البته در ریاضیات به تناسب الهی نیز معروف است.

نقاط اصلاح فیبوناچی

برای اینکه بیش از حد پیچیده نشود بیایید از فرمول های ریاضی بگذریم و ببینیم که این اعداد چه هستند و چه کاربردی در تبادل دارند. به بیان ساده، سطوح فیبوناچی می توانند برای تشخیص نواحی وارونگی و همچنین سطوح حمایت و مقاومت بسیار حائز اهمیت باشند.

این سطوح شامل 23.6 درصد، 38.2 درصد، 50 درصد، 61.8 درصد و 100 درصد از یک حرکت مشخص می باشند که توسط ابزار فیبوناچی محاسبه می شوند.

به علاوه سطوح فیبوناچی دیگری وجود دارند که فراتر از سطوح اشاره شده هستند و از آنها برای پیش بینی حرکات آینده بازار استفاده می شود. تصویر زیر گسترش های فیبوناچی را برای اهداف تخیمنی گاوی نشان می دهد.

همانطور که می توان دید این سطوح به ترتیب به میزان 127.2 درصد، 161.7 درصد، 261.8 درصد، و 361.8 درصد می باشند. در ابزار فیبوناچی مورد استفاده تان احتمالاً تنظیمات دیگری نیز پیدا کنید که شما را قادر سازد تا سطوح بیشتری را مشاهده کنید.

فیبوناچی

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

آموزش نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال

نوسانگیری در معامله نوعی خرید و فروش (غالباً به صورت مرحله ای)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها است. می توان...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته