پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

حتی ولادیمیر پوتین هم نتوانست نابغه دارک وب بورکوف را از زندان نجات دهد

در روز 26 ژوئن، الکسی بورکوف، نابغه دارک وب توسط دادگاه عالی آمریکا به 9 سال حبس محکوم شد. گفته می شود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علاقه شخصی زیادی به بورکوف دارد.

او به جرم ایجاد و سردستگی شبکه جرایم سایبری در آمریکا تحت پیگرد قانونی قرار داشت و سرانجام توسط مراجع عالی قضایی این کشور به حبس بلند مدت محکوم شد.

بوروکوف

بورکوف در فضای دارک وب یک شبکه جرایم سایبری گسترده ایجاد کرده بود. در این شبکه اعضا با پرداخت حق ورودی 5 هزار دلار، خدمات غیرقانونی و کالاهای دزدی خود را تبلیغ می کردند.

دادگاه همچنین او را به فروش اطلاعات کارت های اعتباری متهم کرده است. به گفته مرجع عالی قضایی آمریکا تاکنون بیش از 20 میلیون دلار از کارت هایی که اطلاعات آنها توسط بورکوف فروخته شده است، به سرقت رفته است.

بورکوف در سال 2015 در اس رائیل دستگیر شد. در اکتبر سال 2019 نیز یک شهروند اسرائیلی آمریکایی به نام نما ایساکار در فرودگاه مسکو در حالی که ماریجوانا حمل می کرد، دستگیر شد. این شهروند اس را ئیلی آمریکایی در خاک روسیه به تحمل 7 سال حبس محکوم شد.

از آن زمان به بعد در اخبار شایعه شده بود که بین روسیه و اس رائیل تبادل زندانی صورت می گیرد. در نهایت این تبادل زندانی بین دو کشور صورت گرفت اما دادگاه عالی اس رائیل رای به استرداد بورکوف به آمریکا داده بود.

برای همین به جای بورکوف، الکساندر کورتیارد که به خانواده سلطنتی روسیه تعلق داشت، در اورشلیم با زندانی اس رائیلی آمریکایی مبادله شد.

به گفته مقامات امنیت ملی آمریکا، بورکوف در دام استفاده از ارزهای مجازی متمرکز گرفتار شده است. آنها باور دارند شبکه جرایم سایبری بورکوف به دلیل استفاده از مکانیسم های متمرکز پرداخت به سرعت توسط تیم های امنیتی شناسایی و منهدم شد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته