دوشنبه 26 شهریور 1403

اقامت یونان از طریق ویزای طلایی: دریچه ای به سوی شهروندی در اروپا

 

1. حداقل میزان سرمایه گذاری برای ویزای طلایی یونان

  • 250،000 یورو مورد نیاز برای سرمایه گذاری.

قانون حداقل میزان سرمایه گذاری به مبلغ 250،000 یورو در بسیاری از مناطق یونان اعمال می شود. این مناطق شامل شهرهای کوچکتر، مناطق روستایی و مناطق غیرتوریستی می شود.

تسالونیکی: در شهر تسالونیکی، مناطقی مانند حومه این شهر ممکن است املاکی با سقف 250،000 یورو برای سرمایه گذاران داشته باشد.

آتن: در آتن، محله‌های دورتر از مرکز شهر، مانند بخش‌هایی از Piraeus، Peristeri، یا Kallithea، ممکن است دارای املاکی در این محدوده قیمتی باشند.

مناطق دیگر: بسیاری از املاک در پلوپونز، یونان شمالی، بخش‌هایی از کرت به دور از مراکز توریستی اصلی، و جزایر کوچک‌تر خارج از سیکلادس (مانند ناکسوس یا تینوس) نیز در محدوده 250،000 یورو قرار دارند.

  • 500،000 یورو مورد نیاز برای سرمایه گذاری.

این مبلغ بالاتر برای املاک در گران ترین و پرطرفدارترین مناطق کشور یونان مورد نیاز است.

آتن: محله های مرکزی مانند کولوناکی، پلاکا و منطقه آکروپولیس.

تسالونیکی: مناطق مرکزی یا ساحلی مانند میدان ارسطو یا مرکز شهر.

مقاصد توریستی محبوب: میکونوس، سانتورینی، و بخش‌هایی از کرت (مانند Chania و Heraklion) به‌خاطر ارزش ملک بالاتری که تا حد 500،000 یورو ارزش دارند.

2. ویزای طلایی و اقامت در یونان

ویزای طلایی یونان در ابتدا به مدت 5 سال به سرمایه گذاران اعطا می شود و تا زمانی که سرمایه گذاری ملک حفظ شود، می تواند به طور نامحدود تمدید شود.

همچنین دارندگان ویزای طلایی نیازی به اقامت در یونان برای حداقل تعداد روز در سال برای حفظ ویزای خود ندارند. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود که ویزا هر پنج سال یکبار بدون نیاز به گذراندن زمان طولانی در این کشور تمدید شود. به علاوه پس از سپری شدن پنج سال از دریافت ویزای طلایی، افراد می توانند برای دریافت اقامت یونان اقدام نمایند. برخلاف ویزای طلایی، اقدام برای اقامت در یونان مدت نیازی به نگهداری سرمایه گذاری اصلی ملک پس از دوره پنج ساله اولیه ندارد.

برای دریافت اقامت طولانی مدت در یونان باید در ابتدا حضور خود را در پنج سال گذشته در این کشور اثبات کنید. شما باید ثابت کنید که حداقل پنج سال متوالی در یونان اقامت داشته اید، حتی اگر بیش از 183 روز در هر سال اقامت نداشته باشید.

همچنین جهت دریافت اقامت طولانی مدت در این کشور باید به طور کامل نشان دهید که از استقلال مالی کافی برخوردار هستید. سپس قادر خواهید بود مدارک مورد نیاز را به اداره مهاجرت یونان ارائه دهید.

افرادی که اقامت یونان را دریافت کنند مانند شهروندان این کشور حق و حقوق خواهند داشت، به گونه ای که شهروند اتحادیه اروپا به حساب می آیند. از این رو افراد قادر خواهد بود از حقوق برابر مانند حق کار، حق دسترسی به خدمات عمومی، تحصیلی، بهداشتی، و همچنین سفر آزادانه و بدون ویزا در منطقه شنگن برخوردار باشند.

تابعیت یونان

از سوی دیگر داشتن ویزای طلایی یونان به افراد این امکان را می دهد تا پس از سپری شدن 7 سال از ویزای طلایی خود برای دریافت شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کنند.

برای درخواست تابعیت یونان، متقاضی معمولاً باید حداقل هفت سال به طور مداوم در یونان اقامت داشته باشد. به این صورت که در هر سال باید حداقل 183 روز را در این کشور حضور داشته باشد.

همچنین متقاضیان باید درک بالایی از زبان یونانی و همچنین دانش مناسبی از فرهنگ و تاریخ این کشور داشته باشند.

در صورت دارا بودن این شرایط، متقاضیان قادر خواهند بود درخواست خود را مبنی بر دریافت تابعیت این کشور ارائه دهند.

اخذ تابعیت بدون رعایت شرایط اقامت:

ممکن است برخی از دارندگان ویزای طلایی یونان کمتر از 183 روز در سال را در این کشور سپری کنند. در این صورت شرایط لازم برای دریافت شهروندی و یا تابعیت این کشور را نخواهند داشت. در صورتیکه که واجد شرایط مدت اقامت در یونان نیستید، باید برای دریافت شهروندی و یا تابعیت کشور یونان به دنبال مشاوره حقوقی مناسب باشید تا احتمال دریافت شهروندی و یا تابعیت خود را بررسی نمایید.

خدمات املاک و مستغلات که توسط Aland برای سرمایه گذاری در یونان ارائه می شوند می توانند مسیر سرمایه گذاری در املاک در این کشور را برای سرمایه گذاران تسهیل و هموار سازند. Aland می تواند خدماتی جامع را برای متقاضیان دریافت Golden Visa در کشور یونان ارائه دهد تا از فرایند درخواست، انتخاب ملک، خرید ملک، و در نهایت دریافت ویزا اطمینان حاصل شود.

از سوی دیگر شرکت حقوقی GH Legal خدمات حقوقی تخصصی را برای متقاضیان و دارندگان ویزای طلایی ارائه می دهد و تمام جنبه های فرآیند مهاجرت را برای متقاضیان تسهیل خواهد کرد. به این شکل تمامی افرادی که متقاضی دریافت ویزای طلایی یونان هستند و یا کسانی که دارند ویزای طلایی این کشور هستند و قصد دارند برای اخذ شهروندی یا تابعیت یونان اقدام کنند می توانند از خدمات ارزنده GH Legal بهره مند شوند.

 

بیشتر بخوانید

ویزای طلایی یونان: سرمایه گذاری در مناطق ساحلی تسالونیکی

  تسالونیکی که اغلب به عنوان قلب فرهنگی و اقتصادی یونان در نظر گرفته می شود، شهری با تاریخ غنی، اقتصاد قدرتمند و بازار املاک...

راهنمای کامل خرید زمین در یونان

  ما در این مقاله نگاهی عمیق به خرید زمین و همچنین دریافت ویزای طلایی در یونان خواهیم داشت. یونان طیف متنوعی از مناطق را...

خرید ویلا، خانه و آپارتمان در یونان

  در این مقاله نگاهی عمیق به خرید زمین برای ساخت خانه، ویلا یا آپارتمان و همچنین دریافت ویزای طلایی در یونان خواهیم داشت. خرید...

نگاهی به هزینه‌های زندگی، تحصیل، و همچنین قوانین مالیاتی برای دارندگان ویزای طلایی یونان

  این مقاله نگاهی عمیق به هزینه‌های تحصیل، دانشگاه ها، هزینه‌های زندگی و قوانین مالیاتی برای خانواده‌های دارای ویزای طلایی در یونان ارائه می‌کند. همچنین...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ویزای طلایی یونان: سرمایه گذاری در مناطق ساحلی تسالونیکی

  تسالونیکی که اغلب به عنوان قلب فرهنگی و اقتصادی یونان در نظر گرفته می شود، شهری با تاریخ غنی، اقتصاد قدرتمند و بازار املاک...

مطالب داغ هفته