جمعه 31 فروردین 1403

معروف‌ترین معاملات بیت‌کوینی دنیا

اگر چه بیت‌کوین در طول حیات کوتاه‌مدت خود شاهد نوسانات شدیدی بوده است، اما نمی‌توان انکار کرد که ظرفیت بالایی برای بدل شدن به ارزی باشکوه و پرماجرا دارد.(معروف‌ترین معاملات بیت‌کوینی دنیا) در همین مدت اندکی که از حضور رمزارزها در این دنیا می‌گذرد هم شاهد داستان‌ها و ماجراهایی جالب و عجیب از معاملات بیت‌کوینی بوده‌ایم. در ادامه به تعدادی از پر سر و صداترین معاملات و تراکنش‌هایی می‌پردازیم که با بیت‌کوین صورت گرفته است.

بیت‌کوین و دو جعبه پیتزا

بیت‌کوین در سال‌های نخست حیات خود بابت دو عدد پیتزای ناقابل در یک تراکنش شرکت داشته است. باورتان می‌شود؟ در سال ۲۰۱۰، فردی به ازای دو پیتزا ۱۰ هزار بیت‌کوین می‌پردازد. یعنی رقمی معادل ۲۵ دلار در آن سال بابت پیتزا پرداخته شده است. حال اگر این مبلغ از سوی آن فرد نگهداری شده بود در سال ۲۰۱۷ که ارزش بیت‌کوین به شدت بالا رفت، می‌توانست حدود ۷۰ میلیون دلار از فروش بیت‌کوین‌هایش به جیب بزند. جالب نیست؟ شما اگر جای آن فرد بودید چه احساسی پیدا می‌کردید؟

خرید ماشین با بیت‌کوین

این روزها، میلیاردرهایی که در بازار رمزارزها فعالیت می‌کنند با سرمایه دیجیتالی خود، اقدام به خرید ماشین، جِت شخصی و انواع وسایل و کالاها می‌کنند. اما یکی از نخستین تراکنش‌های بیت‌کوینی در این زمینه در سال ۲۰۱۳ انجام شد. یعنی زمانی که یک فرد دوستدار خودرو، ۱۰۳ هزار دلار یا ۹۱ بیت‌کوین بابت خرید یک خودروی تسلا با مدل اِس پرداخت کرد.

رزور سفر با جت با بیت‌کوین

در ژانویه سال ۲۰۱۴ هم یک شرکت خصوصی از مسافری که قصد داشت هزینه سفر خود با جِت را با بیت‌کوین بپردازد، این رمزارز را پذیرفت. اما خبر جالب توجه این است که نه مسافر این پرواز (که کارآفرینی معروف و ثروتمند است) و نه شرکت خصوصی پرواز، مبلغ تراکنش بیت‌کوینی را که میان آن دو صورت گرفته بود به طور عمومی اعلام نکردند. این مبلغ به شکل یک راز میان طرفین معامله باقی ماند.

در آخر

دنیای اقتصاد و سرمایه‌گذاری، نوسانات پرپیچ و خم بسیاری دارد. کسی نمی‌داند که آینده آنچه در حال سرمایه‌گذاری روی آن است، دقیقا چگونه خواهد بود. فرقی نمی‌کند که در حال خرید یا فروش ملک هستید یا در بازار بورس سرمایه‌گذاری می‌کنید. در هر حال، باید بدانید که آینده بازارها به طور دقیق اصلا و ابدا قابلیت پیش‌بینی ندارد. پس بهتر است در هر حوزه‌ای احتیاط در معاملات را رعایت کنید. مثلا آن فردی که با سرمایه بیت‌کوینی خود اقدام به خرید دو عدد پیتزای ناقابل کرد، اصل دوراندیشی در حفظ و پس‌انداز سرمایه را به طور کلی نادیده گرفته بود. در دنیای امروز که گذر سالیان تجربه‌های رنگارنگی را از سرمایه‌گذاری‌های مختلف در بازارهای اقتصادی و تجاری گوناگون در اختیار ما می‌گذارد دیگر درست نیست که بی‌گدار به آب بزنیم و اشتباهاتی مرتکب شویم که بعدها حسرتی فراوان به دنبال خواهند داشت. نگاهی به معروف‌ترین معاملات بیت‌کوینی دنیا اندداختیم و آن ها را با یکدیگر مرور کردیم. اما از همه اینها که بگذریم، مسیر تکاملی بیت‌کوین و رمزارزها، مسیر بسیار جالبی است که در همین مدت کوتاه، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته و هنوز در آغاز دوره و شروع منحنی خود حرکت می‌کند. باید منتظر رشد، بلوغ و آینده آن باشیم.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته