پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

گاز مازاد طبیعی برای استخراج بیت کوین

کسب و کارهای نوپا قدمی مهم در زمینه حفاظت از محیط زیست و ذخیره بیشتر انرژی برداشتند.

در برخی نواحی که صنعت اصلی آن استخراج نفت است، گاز بسیاری در قالب محصول فرعی در فرایند استخراج وجود داشت که قبلا آن را بی­ مصرف می­دانستند چون بازاری برای آنها نبود. اکنون نوآوری کسب و کارهای نوپا در استفاده از این گاز طبیعی روشی سودمند برای بکارگیری از این انرژی اضافی به نظر می­ رسد.

سابقه طولانی بهره­ گیری از منابع و دارا بودن زیرساخت­ های مورد نیاز برای استخراج آنها نشان می­ دهد که نمی ­توان از ­آنها در اقتصاد غفلت کرد، به علاوه آنها ارزانتر از انرژیهای تجدیدپذیر هستند، بنابراین برخی کسب و کارهای نوپا تصمیم گرفته ­اند از این انرژی مازاد برای استخراج بیت­ کوین استفاده کنند.

از سوی دیگر، بخصوص در ایالات متحده و کانادا، بخاطر مقادیر گاز غیر قابل کنترل که در جو رها می­ شود، مقامات این کشورها میزان رهاسازی آن را محدود کرده ­اند و این روند نیز هزینه بر است.

چگونه استخراج بیت ­کوین به مدیریت موثر گاز مازاد طبیعی کمک می­ کند؟

خدمات ارائه شده توسط برخی شرکتها در محل، استفاده از موتورهای گاز برای تولید الکتریسیته است. این خدمات دو سودمندی اصلی دارند؛ اول نجات محیط زیست از افزایش گازهای گلخانه­ ای و دوم پاداش­ های استخراج که نسبت به وقتی که شرکتها محصول خود را مستقیما می ­فروشند می ­توانند به درآمدهایی تا حد قابل توجه بیشتر بینجامد.

یکی از این کسب و کارهای نوپا آپسترید دیتا (Upstread Data) شرکتی کانادایی است که مدعی است درآمدی 15 برابر زمان فروش خود گاز دارد. مدیرعامل این شرکت استفن باربور اخیرا در توییتی در مورد پروژه ­های در دست اقدام خود توضیح داده بود و این کار به فعالیت­ های آنها مشروعیت بیشتری بخشید.

ای زد بلاک چین (EZ Blockchain) شرکتی مستقر در شیکاگو مجهز به سیستم فرونشانی سیار برای استخراج سکه­ های دیجیتال با استفاده از گاز مازاد طبیعی است. این شرکت 13 واحد سیار دارد و اکنون با همکاری یک شرکت نفتی در ناحیه بَکِن فعالیت می­ کند. مدیر عامل آن معتقد است این شرایط می­ تواند فرصت خوبی برای توسعه استخراج رمزارز به خصوص در شمال آمریکا باشد.

در کل، با توجه به آنکه این صنعت محافظه کار است و جلب اعتماد آن زمان می­ برد پس همه این اقدامات هم نیاز به میزان زمانی معقول دارند. در کنار آنکه نیازمند سرمایه­ گذاری در زمینه تجهیزات مورد نیاز برای تولید گاز هم هستند. به علاوه، این گونه شرکت­ها باید آماده حل هرگونه چالش غیر قابل پیش­ بینی مثل نگهداری باشند که این صنعت جدید شاید با خود داشته باشد.

منبع : Cintjournal

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

کشف و ضبط ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد که ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته