شنبه 8 اردیبهشت 1403

شبکه بیت کوین بیش از همیشه امن و دوست‌دار محیط زیست

گزارشی درباره استخراج بیت کوین نشان می‌دهد، برخلاف آنچه رسانه‌ها القا می‌کنند، بیت کوین یک فاجعه زیست‌محیطی نیست و آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، انرژی پاک و تجدیدپذیر تامین‌کننده بیشتر توان مورد نیاز واحدهای کامپیوتری پیشرفته‌ای است که از امنیت شبکه بیت کوین حفاظت می‌کنند.

این حقیقت درست زمانی آشکار شده است که نرخ هش بیت کوین تقریبا به بیشترین مقدار آن از زمان پیدایش بیت کوین رسیده است. این امر بدین معناست که این شبکه به امن‌ترین وضعیتی که تا کنون داشته، نزدیک شده است.

خطاب به دوست‌داران محیط زیست: استخراج‌کننده‌های بیت کوین انرژی سبز را ترجیح می‌دهند!

به‌نظر می‌رسد به‌زودی یکی از استدلال‌های محبوب مخالفان بیت کوین بی ‌استفاده شود. پژوهشگران CoinShares مدعی‌اند که حدود ۷۵ درصد از توان شبکه بیت کوین را انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کند.

این شرکت پژوهشی و تولیدکننده محصولات سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز به‌تازگی سومین قسمت از گزارش استخراج بیت کوین خود را منتشر کرده است.

بخش عمده‌ای از این گزارش به سودآوری ماین بیت کوین می‌پردازد و اعلام می‌کند که اگر در حال حاضر بتوان هر بیت کوین را با هزینه ۳۳۰۰ دلار استخراج کرد، استخراج آن سودآور است.

این گزارش به نتایج زیر نیز رسیده است:

سرعت رشد شبکه بیت کوین با روندهای پنج ساله مطابقت دارد، هرچند سرعت پیشرفت تجهیزات بیش از حد انتظار است.
استخراج‌کننده‌ها مناطق سرشار از منابع انرژی برق آبی مثل اسکاندیناوی، قفقاز، شمال غربی اقیانوس آرام، شرق کانادا و جنوب غربی چین را ترجیح می‌دهند. این مناطق به این دلیل ترجیح داده می‌شوند که بیشتر انرژی تولیدشده در این مکان‌ها استفاده نمی‌شود.
با این حال جالب‌ترین بخش این گزارش میزان تقریبی اتکای شبکه بیت کوین به انرژی تجدیدپذیر است.

دوستداران محیط زیست اغلب بیت کوین را مسبب اتلاف انرژی دانسته و به این واسطه به آن حمله می‌کنند. آن‌ها این حقیقت را که شبکه بیت کوین به اندازه برخی از کشورها برق مصرف می‌کند، غیرقابل قبول می‌دانند اما این استدلال به‌شدت ساده‌انگارانه است چراکه این نکته را در نظر نمی‌گیرد که این انرژی از کجا تامین می‌شود.

آمارهای جدید CoinShares این استدلال را به‌کلی رد می‌کند که بیت کوین به‌زودی تبدیل به فاجعه‌ای طبیعی می‌شود.


بیت کوین بیش از همیشه پاک و امن است

همزمان با آشکار شدن این مسئله که بیت کوین بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود، با محیط زیست سازگار است، نرخ هش این شبکه نیز به رکورد خود نزدیک شده است.

شبکه بیت کوین بیش از همیشه امن و دوست‌دار محیط زیست

به بیان ساده، نرخ هش به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که یک سیستم کامپیوتری می‌تواند رشته‌ای از حروف (هش) را حدس بزند که به آن اجازه می‌دهد بلاکی از تراکنش‌ها را به بلاک چین بیت کوین اضافه کند. هر واحد ماین بیت کوین دارای نرخ هش اختصاصی است. نمودار بالا مجموع نرخ‌های هش استخراج‌کننده‌هایی را نشان می‌دهد که مشغول ایمن کردن شبکه هستند. قدرت هش بالای شبکه موجب شده است که حمله به شبکه تقریبا دشوارتر از همیشه باشد.

جیمسون لاپ، مهندس بیت کوین و مدیر ارشد فناوری CasaHOLD به این مسئله اشاره می‌کند که اجرای موفق این حمله بالقوه بیش از همیشه دشوار شده است.

شبکه بیت کوین بیش از همیشه امن و دوست‌دار محیط زیست

او در توئیتر می‌نویسد:

«زمان مورد نیاز برای آنکه مهاجمی با ۱۰۰ درصد نرخ هش شبکه بیت کوین بتواند تمام بلاک چین را بازنویسی کند، به مقدار بی‌سابقه بیش از ۴۰۰ روز رسیده است.»

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

کشف و ضبط ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد که ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته