پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

استخدام مهندس متخصص بلاک‌چین توسط فیسبوک

فیسبوک به دنبال استخدام مهندس متخصص بلاک‌چین در زمینه‌های مختلف است تا بتواند اقدام‌های خود در این حوزه، به ویژه در رابطه با پروژه لیبرا را تقویت کند.

در حال حاضر 31 موقعیت شغلی باز در وب سایت فیسبوک آورده شده که مرتبط با تخصص‌های مختلف بلاک چین هستند. ۶ مورد از این موقعیت‌های شغلی، مربوط به پروژه کالیبرا هستند که کیف پول فیسبوک برای رمزارز لیبرا به حساب می‌آید. این موقعیت‌های شغلی همگی در زمینه تحلیل داده و مهندسی هستند و جزو شرح شغلی آن‌ها بررسی رفتارهای کاربران در تعامل با کیف پول کالیبرا و دیگر سرویس‌های فیسبوک ذکر شده است. 

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

در این شرح شغلی اینگونه می‌خوانیم: 

«کیف پول کالیبرا به عنوان ابزاری برای ارائه خدمات مالی استفاده خواهد شد که اولین مورد آن‌ها انتقال پول است ولی در آینده نزدیک به فروش آنلاین و آفلاین هم گسترش پیدا خواهد کرد و در نهایت وارد حوزه قرض‌دهی و مدیریت مالی خواهد شد.» 

طبق جدیدترین اخبار بلاک چین فیسبوک به دنبال استخدام مشاور حقوقی، مشاور ارشد محصول، مشاور ارشد بلاک چین بین‌المللی در سنگاپور است که مسئولیت پیروی از قوانین در مناطق و کشورهای مختلف را به عهده خواهد داشت. 

سایر موقعیت‌های شغلی 

علاوه بر مواردی که ذکر شد، سایر موقعیت‌های شغلی مرتبط با بلاک چین در فیسبوک عبارتند از مدیر ارتباطات فناوری، مدیر گزارش‌دهی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار، مدیر برنامه، مدیر رشد محصول، مدیر برنامه مالی، مدیر استراتژی برند و مدیر مهندسی نرم‌افزار. در این لیست چند موقعیت شغلی نیز برای مهندس‌های امنیت و پژوهشگران تجربه کاربری وجود دارد. 

فیسبوک هفته گذشته از برنامه‌های خود برای پروژه لیبرا به صورت رسمی رونمایی کرد. لیبرا، رمزارزی با قیمت پایدار است که میلیاردها دلار پول را وارد سیستم اقتصاد جهانی خواهد کرد و شرکت‌هایی مثل ویزا، مسترکارت، اوبر، لیفت و پی‌پل، جزو همکاران و سهامداران آن هستند. 

سیاست‌مداران و قانون‌گذاران نقاط مختلف دنیا از این اقدام فیسبوک نگران شده‌اند به طوری که گروه G7 کارگروهی را برای بررسی پیامدهای لیبرا تشکیل داده و کنگره آمریکا نیز دو نشست علنی با مدیران فیسبوک برگزار خواهد کرد. همچنین، رئیس بانک مرکزی انگلستان نیز قول داده که این پروژه به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

افشای اطلاعات نیم میلیارد کاربر فیسبوک

این اطلاعات درز شده شامل شماره تلفن، شناسه فیسبوک، نام کامل، موقعیت مکانی، مکان های گذشته، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، وضعیت ارتباط و بیوگرافی...

تکنولوژی بلاک چین می تواند سودآوری تولید محتوا را افزایش دهد

شبکه تیک تاک که اخیراً با استقبال گسترده کاربران در سراسر جهان مواجه شده است، چندان بستر مناسب سودآوری تولید محتوا برای تولیدکنندگان این صنعت ندارد. تیک تاک سریعترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی در طول تاریخ به خود اختصاص داده است و هم اکنون بیش از 800 میلیون کاربر در سراسر جهان از این رسانه پرطرفدار استفاده می کنند.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته