چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نصب اولین خودپرداز رمزارز در آمریکای لاتین توسط شرکت Cryptobuyer

شرکت Cryptobuyer قصد دارد استفاده از ارزهای دیجیتال را در زندگی روزمره افراد ساده کند و استراتژی دقیقی برای این کار ایجاد کرده است. شرکت Cryptobuyer، شرکتی پیشرو در زمینه مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. این شرکت قصد دارد استفاده از ارزهای دیجیتال را در زندگی روزمره افراد ساده کند و در همین راستا قابلیت‌های مختلفی برای تبادل ارزهای دیجیتال و انجام پرداخت‌های دیجیتال به وجود آورده است. فرانچایز BitATM و راه‌حل‌های ماشینی BTM نیز جزو نوآوری‌های این شرکت هستند که نیاز به مراجعه به سازمان‌های مالی واسطه را حذف می‌کنند.

Cryptobuyer اولین شرکتی بود که توانست خودپرداز رمزارز در آمریکای لاتین نصب کند. این شرکت توانست با همکاری یک بانک تجاری، خودپردازی ایجاد کند که با Dash، لایت‌کوین و بیت‌کوین کار می‌کند و با تمام قوانین منطقه آمریکای جنوبی همخوانی دارد.

Cryptobuyer قرار است (Initial Exchange Offering (IEO خود را در بیست‌وسوم آوریل روی بستر Coineal انجام دهد. در این رویداد، 150،000،000 توکن XPT با قیمت 0.01 دلار به ازای هر توکن عرضه خواهند شد و دو مرحله (پیش‌فروش و فروش عمومی) را طی خواهد کرد.

جزئیات پروژه

شرکت Cryptobuyer در سال 2015 تأسیس شد و با افتخار ادعا می‌کند که تیمش از کارآفرین‌هایی در تراز جهانی و دارای تخصص در زمینه بلاک‌چین تشکیل شده است. هدف این پروژه افزایش نفوذ رمزارزها و ادغام کردن آن‌ها با زندگی روزمره افراد است.

این شرکت در همین راستا محصولات متنوعی را ایجاد کرده است:

  • شبکه BTM: این شبکه در واقع شبکه‌ای از خودپردازهای بیت‌کوین است و از سخت‌افزارهایی بسیار باکیفیت و دارای مقاومت بالا بهره می‌برد. نرم‌افزاری منبع‌باز نیز برای این شبکه ارائه شده است که توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند برای رفع نیازهای مختلف کاربران و مشتریان، آن را تغییر دهند. این خودپردازها با ارزهای دیجیتال مختلفی کار می‌کنند و می‌توان به سادگی ارزهای جدیدی را به ‌آن‌ها اضافه کرد.
  • نصب اولین خودپرداز رمزارز در آمریکای لاتین توسط شرکت Cryptobuyer
    نصب اولین خودپرداز رمزارز در آمریکای لاتین توسط شرکت Cryptobuyer
  • نقطه فروش (POS): راه‌حل POS این شرکت با استفاده از QR Code کار می‌کند و در حال حاضر بیشترین قابلیت دسترسی را دارد. این راه‌حل سیستمی ساده دارد که به صورت خودکار پرداخت‌های رمزارز را به واحدهای پول فیات تبدیل می‌کند و کار فروشنده‌ها را ساده می‌کند.
  • پلتفرم وب: پلتفرم وب Cryptobuyer  به گونه‌ای طراحی شده که برای پلتفرم‌های آنلاین جذاب باشد. از جمله امکانات آن می‌توان به KYC سریع، امنیت بالا، گزینه‌های مختلف برای cash-in و cash-out و ساده بودن فرآیند ثبت‌نام اشاره کرد. همچنین می‌توان با کمک این سیستم، در 180 کشور از 600 اپراتور موبایل شارژ خرید و قبض پرداخت کرد.
  • اپلیکیشن موبایل: اپلیکیشن موبایل Cryptobuyer سعی می‌کند تمام راه‌حل‌های موجود را تجمیع کرده و رابط کاربری ساده‌ای به‌وجود آورد. این اپلیکیشن روی دستگاه‌های اندروید و iOS کار می‌کند و قابلیت‌های دسترسی زیادی در کشورهای در حال توسعه دارد.

نحوه کار شرکت Cryptobuyer

استراتژی کلی Cryptobuyer این است که با گسترش دادن شبکه خودپردازهای خود در بازارهایی که تقاضای زیادی دارند، راهکارهای بهتری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فراهم کند.

شرایط برای رسیدن به این هدف آماده است. بانک مرکزی آرژانتین درخواست نصب خودپردازهای بیشتری دارد و در حال حاضر Cryptobuyer با سازندگان دستگاه‌های خودپرداز همکاری خوبی برقرار کرده و آن‌ها را قانع کرده که دستگاه‌هایی دوگانه تولید کنند. اتصال Cryptobuyer به بانک‌های مختلف می‌تواند قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مکزیک بزرگ‌ترین بازار رمیتنس در دنیاست ولی تنها پنج خودپرداز رمزارز در پایتخت این کشور وجود دارد. ابرتورم ونزوئلا نیز فرصت‌های بزرگی در این کشور به‌وجود آورده است.

Cryptobuyer در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در زمینه مشارکت با سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای داشته است که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان 7-Eleven را نام برد.

کاربرد توکن

Cryptobuyer توکنی مبتنی بر ERC-20 با نماد XPT صادر می‌کند و بخشی از درآمد کل حاصل از تمام محصولات خود را به دارندگان این توکن اختصاص می‌دهد.

این توکن توانسته سهمی در موفقیت شرکت Cryptobuyer و مدل کسب‌وکارش داشته باشد. دارندگان توکن XPT پاداش خود را از طریق توکن ثانویه‌ای به نام CPTT (مخفف کلمه‌های انگلیسی معادل توکن سود Cryptobuyer) دریافت می‌کنند.

تمام اطلاعات مربوط به این توکن در جدول زیر آورده شده است:

نام توکن Cryptobuyer Token
نماد XPT
نوع توکن ERC-20
تعداد موجود 1 میلیارد
قیمت توکن 0.01 دلار آمریکا
توکن‌های موجود در اختیار کاربران عمومی 60 درصد کل توکن‌ها
Hard Cap 6 میلیون دلار آمریکا

اطلاعات فروش توکن

شرکت Cryptobuyer از روش جذب سرمایه به نسبت جدید به نام Initial Exchange Offering (IEO) استفاده خواهد کرد. این IEO روز بیست‌وسوم آوریل ساعت 15:00 به وقت گرینویچ برگزار خواهد شد، دو نشست دارد و طی آن 150،000،000 توکن XPT با قیمت 0.01 دلار به ازای هر توکن تخصیص داده خواهند شد.

نشست اول

  • زمان پیش‌فروش: 23 آوریل ساعت 15:00 به وقت گرینویچ تا 27 آوریل ساعت 15:00 به وقت گرینویچ
  • تعداد XPT موجود برای پیش‌فروش: 50،000،000
  • قیمت هر XPT = 0.01 دلار
  • پاداش: 12 درصد و 5 درصد به ازای ارجاعی‌هایی که سرمایه‌گذاری کنند

نشست دوم

  • زمان فروش عمومی: 27 آوریل ساعت 15:00 به وقت گرینویچ تا 30 آوریل ساعت 15:00 به وقت گرینویچ
  • تعداد XPT موجود برای فروش عمومی: 100،000،000
  • قیمت هر XPT = 0.01 دلار
  • پاداش: 10 درصد و 5 درصد به ازای ارجاعی‌هایی که سرمایه‌گذاری کنند
    وقتی که فرآیند فروش تکمیل شود، توکن XPT در Coineal ثبت خواهد شد.

اعضا و مشاوران تیم

همانطور که اشاره شد، Cryptobuyer با افتخار، اعلام می‌کند که با تیمی از افراد دارای تخصص بلاک‌چین و کارآفرینی کار می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین اعضا و مشاوران این تیم را معرفی می‌کنیم.

اعضای تیم

  • جورج فاریاس – مدیر عامل: او بیش از ده سال سابقه در حوزه تجارت الکترونیک دارد. جورج قبلاً مدیر Bitpagos (که در گذشته Ripio نام داشت) در کشور ونزوئلا و مدیر پروژه AirTM در ونزوئلا و آرژانتین بوده است.
  • روبن کولینا – مدیر ارشد فنی: او در زمینه مهندسی سیستم متخصص است و بیش از یک دهه تجربه در توسعه و پیاده‌سازی پروژه‌های نرم‌افزاری برای سازمان‌های خصوصی و عمومی تجربه دارد.
  • انجل گراترول – مدیر ارشد عملیات: او یک مهندس سیستم ماهر است و در زمینه‌های IT، طراحی و مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، امنیت سیستم و DevOps بیش از هشت سال تجربه دارد.

    مشاورها

  • رندی هیلارسکی: او در زمینه رمزارز و روابط بین‌الملل تخصص و شهرت زیادی دارد و روی پروژه‌هایی مثل Zencash، Superior Coin، Steem و Arcade City کار کرده است.
  • پابلو لوپز: او مدیر عامل Creativio Consultores de Innovacion است و پروژه‌های متعددی را در زمینه نوآوری سازمانی و طراحی خدمات و محصولات در این حوزه اجرا کرده است.
  • ایوان نوسیولوف: او در زمینه بازاریابی شهرت زیادی دارد و بیش از ده سال در این حوزه فعالیت کرده است. ایوان توانسته چندین کمپین بازاریابی و تبلیغاتی موفق را خلق و پیاده‌سازی کند که از جمله آن‌ها می‌توان به کمپین‌های انتخاباتی در ایالات متحده اشاره کرد.

شرکا و سرمایه‌گذارها

شرکت Cryptobuyer توانسته با سازمان‌های مهمی همکاری داشته باشد و همین شراکت‌ها مسیر موفقیت آن را هموار خواهند کرد. از جمله شرکای Cryptobuyer می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • 7-Eleven: بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی در مکزیک
  • e-Pagos: راهکار پرداخت برای خرید‌های آنلاین
  • Mercado Pago: یک شرکت پردازشگر پرداخت که بیش از 200 میلیون کاربر دارد
  • Oxxo Mexico: فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی در آمریکای لاتین با بیش از 14 هزار شعبه
  • Bitrefill: ارائه‌دهنده بیش از 250 نوع گیفت کارت و شارژ سیم کارت از بیش از 700 اپراتور
    علاوه بر این، Cryptobuyer توانسته از شرکت Invictus Capital اهل آفریقای جنوبی سرمایه جذب کند ولی مقدار این سرمایه اعلام نشده است. Applicature.com نیز شرکت دیگری است که از Cryptobuyer حمایت می‌کند.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که شرکت Cryptobuyer برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داده است. این شرکت بازارهایی را هدف‌گیری کرده که در حال حاضر نیز تقاضا برای رمزارز در آن وجود دارد و زیرساخت لازم برای رفع این نیاز را ندارد. البته شکی نیست که در آینده چالش‌هایی وجود خواهد داشت.

مزایا و معایب

مزایا

  • پورتفلیویی کامل از محصولات
  • استراتژی دقیق و فکر شده
  • تیم حرفه‌ای و باتجربه
  • تأیید صلاحیت برای IEO

معایب

  • بازاری پرچالش

منبع : cryptopotato

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته