پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

نوریل روبینی: گلوبال کوین فیسبوک هیچ ربطی به کریپتو ندارد

نوریل روبینی که یکی از اقتصاد دان‌های برجسته عصر معاصر، ادعا کرده که پروژه رمزارز فیسبوک اصلاً ماهیت رمزارز ندارد و از بلاک چین هم استفاده نمی‌کند. او معتقد است که فیسبوک فقط از این عنوان‌ها برای بازاریابی بهره می‌برد.

نوریل روبینی که یکی از اقتصاددان‌های برجسته عصر معاصر به حساب می‌آید و از مخالفان رمزارز هاست، به تازگی اعلام کرده که گلوبال کوین فیسبوک از نظر او اصلا یک رمزارز نیست.

روبینی، سقوط اقتصادی سال 2008 را نیز پیش‌بینی کرده بود و به همین دلیل به او لقب دکتر نابودی (Dr. Doom) داده‌اند. او در مصاحبه‌ای با کوین‌دسک گفته است:

«[گلوبال کوین] هیچ ارتباطی با بلاک چین ندارد. این ارز دیجیتال، کاملاً خصوصی، کنترل شده و متمرکز است و تنها تعداد محدودی گره دارای مجوز به آن دسترسی دارند. پس کاملاً مشخص است که فیسبوک فقط از اسم بلاک چین و رمزارز برای بازاریابی استفاده می‌کند.»

طبق آنچه در گزارش‌ها آمده است، فیسبوک قراردادهای همکاری خاصی با حدود 30 شرکت مختلف امضا کرده است تا از استیبل کوین این شرکت با نام «گلوبال کوین» حمایت کنند. این استیبل کوین، پشتوانه‌ای از چندین ارز فیات مختلف خواهد داشت. همچنین، هر یک از شرکت‌های حمایت‌کننده از گلوبال کوین، که شامل شرکت‌هایی مثل اوبر، لیفت و پی‌پل هستند، حدود 10 میلیون دلار روی این پروژه شرمایه‌گذاری کرده‌اند و کنسرسیومی به نام انجمن لیبرا را برای حمایت از و نظارت بر آن به وجود آورده‌اند.

هرچند روبینی قبول دارد که جزئیات این پروژه هنوز مشخص نشده است، او معتقد است که احتمال اینکه گلوبال کوین از فناوری‌های بلاک چین مثل اثبات کار یا اثبات سهام استفاده کند، بسیار کم است. زیرا فیسبوک دلیلی برای استفاده از این فناوری‌ها ندارد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

مطالب داغ هفته