جمعه 10 فروردین 1403

با کونوس کوین آشنایی دارید؟

این روزها دیگر تنها راه تبادل پول و معاملات، استفاده از ارزهای عادی نیست. در حال حاضر، رمزارزها هم پا به میدان گذاشته‌اند و امکان تعاملات مالی بین‌المللی را بیش از پیش کرده‌اند.

کونوس هم پلت‌فرم و مجموعه‌ای برای ارائه انوع ارزهای دیجیتالی است. در این بستر دیجیتالی، استیبل کوین‌هایی معرفی شده است که ساختاری منحصر به فرد دارند. در ادامه با کونوس کوین بیشتر آشنا خواهید شد:

کونوس کوین چیست؟

کونوس کوین از رمزارزهایی است که براساس رمز منبع (source code) لایت کوین طراحی شده اما شبکه‌ای کاملا مستقل از آن به شمار می‌رود. الگوریتم رمزگذاری برای این رمزارز بی‌شباهت به الگوریتم رمزارز لایت‌کوین نیست. این ارز دیجیتالی ظرفیت استخراج ۲۱ میلیون کوین را داراست و در زمان ورود و معرفی آن به بازار، ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد از آن استخراج شده بود. باقی این مقدار باید طی معاملات دیگر و از سوی کاربران به استخراج دربیاید. کونوس‌کوین هم مانند بیت کوین در بستری غیرمتمرکز استفاده می‌شود و برای تراکنش با آن نیاز به نظارت هیچ نهاد و دولتی وجود ندارد.

نقش کونوس‌ کوین در پرداخت و معاملات چگونه است؟

کونوس‌کوین، ابزاری قابل‌اعتماد برای پرداخت و انجام تراکنش‌های مالی به شمار می‌رود. به کمک این رمزارز، امکان خرید طلا از وبسایت‌های معتبر هم وجود دارد. خرید کونوس‌کوین از طریق صرافی‌های رمزارزی مقدور است. این رمزارز مانند بیت کوین، رمزارزی غیرمتمرکز است و می‌توان از آن برای معاملات و تراکنش‌های مالی در پلت‌فرم‌هایی بهره برد که کونوس‌کوین را هم به عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی می‌پذیرند. سرعت متوسط برای محاسبه و استخراج کونوس‌کوین حدود ۱۰ دقیقه است.

کونوس‌کوین جایگزین بیت کوین در بازار خواهد شد؟

بیت کوین نخستین رمزارزی است که در سال ۲۰۰۹ به بازار آمد. به همین خاطر است که شهرت بیشتری نسبت به هم‌تایان دیگر خود دارد. اما نمی‌توان گفت که رمزارزهای دیگر ظرفیت و امکان رشدی بیشتر از آن را نخواهند داشت. مثلا همین رمزارز پلت‌فرم کونوس یعنی کونوس‌کوین یکی از بهترین رمزارزهای بازار است. تنوع کونوس‌کوین‌ها و طراحی کونوس‌کَش (counos-cash) در کنار استیبل‌کوین‌ها باعث شده تا بازار رمزارزها متنوع‌تر و کاربردی‌تر به مسیر خود ادامه بدهد و به مرور زمان، حضور آنها وسیع‌تر و گسترده‌تر خواهد شد.

کیف‌پول‌های کونوس هم متنوع هستند و از امنیت خوبی برخوردارند. در واقع پلت‌فرم کونوس، بستری قوی برای انجام تراکنش‌ها و فعالیت‌های دیجیتالی است. به نظر می‌رسد که در آینده از کونوس کوین بیشتر خواهیم شنید.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

تفاوت سفارش های استاپ و لیمیت چیست؟ انواع سفارش های خرید و فروش در بازار رمزارز

گستردگی بازار ارزهای دیجیتال باعث شده است امکانات متنوعی از سوی ارائه کنندگان خدمات در اختیار کاربران قرار گیرد. این خدمات با توجه به...

مطالب داغ هفته