پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش حاشیه سود استخراج بیت کوین برای اولین بار بعد از سال ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۸، وضعیت بیت کوین و رمزارزها اصلا مطلوب نبوده است. به عبارت دقیق‌تر از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ تاکنون ارزش بیت کوین به طور قابل‌ملاحظه و نگران‌کننده‌ای افت داشته و حاشیه سود سرمایه‌گذاران در حوزه رمزارزها هم وضعیت چندان مطلوبی نداشته است. اما مدتی است که این حاشیه سود با نشان دادن رشد، بسیاری از ذی‌نفعان و فعالان دنیای رمزارزها را امیدوار کرده و این برای نخستین بار است که در طول یک سال گذشته، حاشیه ناخالص از ۳۲ درصد به ۳۹ درصد رسیده است. افزایش حاشیه ناخالص نشان از رشد تجهیزاتی دارد که در مسیر استخراج بیت کوین بهینه‌تر عمل می‌کنند.  

افزایش حاشیه سود استخراج بیت کوین و خبر خوش برای فعالان آن

بسیاری از فعالان در بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۸ با از دست رفتن سرمایه خود مواجه بودند. کسانی که بودجه کافی برای به روزرسانی امکانات استخراج بیت کوین نداشته و نتوانسته‌اند از ابزارها و تجهیزات جدید و بهینه‌تر برای فعالیت در بازار رمزارزها بهره ببرند، محکوم به شکست و خروج از بازار بوده‌اند. سرمایه‌گذاران و کسانی که مشغول به استخراج بیت کوین هستند برای بقا و ادامه حیات خود چاره‌ای جز ارتقای سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود ندارند.  

بدون وجود امکانات لازم برای استخراج بیت کوین به شکل پرسرعت و بهینه، بسیاری از افرادی که به طور انفرادی یا در شرکت‌هایی کوچک، اقدام به استخراج بیت‌کوین می‌کردند، از بازار رمزارزها کنار کشیده‌اند. با توجه به افت و تنزل قیمت بیت کوین و رمزارزهای دیگر، امکان پرداخت هزینه‌های قبوض الکتریسیته هم برای ماینرها یا همان استخراج‌کننده‌های خُرد امکان‌پذیر و میسر نبوده است.

سودآوری و  افزایش حاشیه سود استخراج بیت کوین فقط به هزینه برقی که بابت استخراج مصرف می‌شود، وابستگی ندارد. بلکه عامل دیگری که روی سود استخراج نقشی تعیین‌کننده دارد، قیمت و ارزش بیت کوین هم عنوان می‌شود.

رابطه بازار تجهیزات  استخراج بیت کوین و ارزش بازار

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رابطه مستقیمی میان ارزش رمزارزها و تجهیزات سخت‌افزاری استخراج بیت کوین وجود دارد. با افت بیت کوین در سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های استخراج چینی از کارزار رقابت خارج شدند. اما استخراج بیت‌کوین چگونه و چطور می‌تواند به فعالیتی سودآور بدل شود. فرایند سودآوری آن چیست؟ واقعیت این است که اثرپذیری دنیای رمزارزها از عناصر مختلف باعث نوسانات شدید ارزش آنها می‌شود. مثلا با وجود اینکه سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۸ میلادی، سال خوبی برای بیت کوین و رمزارزهای دیگر نبود، نمی‌توان انتظار داشت که این روند در سال‌های بعد هم تکرار خواهد شد.

در ماه‌های آغازین همین سال فعلی، شاهد رشد در بازار بیت کوین بوده‌ایم که امکان بازگشت این رمزارز معروف به روزهای اوجش را بیش از پیش کرده است. با توجه به اینکه رمزارزها دنیای پرنوسان و پرتلاطمی دارند و روی سودآوری استخراج اثر می‌گذارند،سرمایه‌گذاری و فعالیت در عرصه استخراج رمزارزها می‌تواند سودآور یا غیرسودآور باشد.

البته هر زمینه معاملاتی و سرمایه‌گذاری دیگری هم تحت تأثیر عوامل متعدد قرار دارد و خطرات بالقوه و بالفعل فراوانی آن را تهدید می‌کند اما این نوسانات و عدم امکان پیش‌بینی قیمت برای استخراج بیت کوین و رمزارزهای دیگر بیشتر خود را نشان می‌دهد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته