جمعه 10 فروردین 1403

نحوه نصب کیف پول کونوس

به گزارش سکه نیوز، برای ورود به دنیای رمزارزها، همانند ورود به دنیای بانکداری، نیاز به افتتاح حساب دارید. در مدل‌های بانکی، افراد با مراجعه به یکی از شعب بانک‌ها و ارائه مدارک شناسایی، فرم‌هایی را تکمیل کرده و در ازای آن، بانک یک حساب افتتاح کرده و شماره کارت، شماره حساب، شماره شبا و یکسری رمز مثل رمز عابربانک، رمز اینترنت بانک و رمز موبایل بانک در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این به بعد با استفاده از این اطلاعات، اقدام به واریز و دریافت وجه کنید و نیز مادامی‌که این رمزها تنها در اختیار شما باشد، حساب شما امن است و تنها شمایید که می‌توانید از حساب خود برداشت کنید.

برای ورود به دنیای رمزارزها نیز، نیاز به افتتاح یک حساب و دریافت چیزی شبیه شماره حساب و رمز دارید. علی‌رغم مدل‌های بانکی، در دنیای رمزارزها، برای افتتاح حساب و دریافت شماره حساب و رمز، بانک یا نهادی وجود ندارد و خودتان بایستی برای خودتان افتتاح حساب را انجام بدهید.

ازآنجایی‌که در دنیای رمزارزها، بانک یا نهادی مرکزی وجود ندارد، افراد نمی‌توانند برای افتتاح حساب به جایی مراجعه کنند و هر فرد بایستی خودش برای خودش افتتاح حساب کند و برای خودش رمز تولید کند. همانند رمز حساب‌های بانکی، رمز حساب رمزارزی نیز بایستی امن، تولید و نگهداری شود و هر کسی به این اطلاعات دسترسی داشته باشد می‌تواند از حساب شما برداشت کند. نکته مهم این است که در شبکه بانکی سارقین و کلاه‌برداران با دانستن رمز عابر بانک شما یا حتی رمز اینترنت بانک شما بدون دسترسی به کارت عابر بانک شما یا شماره کارت شما، نمی‌توانند از حسابتان پول به سرقت ببرند؛ اما در دنیای رمزارزها، سارق تنها با داشتن رمز حساب شما، می‌تواند کل دارایی شما را بدون اجازه شما برداشت کند. درنتیجه روش امن نگهداری از رمز حساب بسیار مهم و حیاتی است.

در دنیای رمزارزها، به رمز حساب شما، کلید خصوصی یا پرایویت‌کی و به شماره حساب شما، کلید عمومی یا پابلیک‌کی گفته می‌شود.

نحوه تولید کلید خصوصی و عمومی

یکی از ابزارهایی که روند تولید کلید خصوصی و عمومی را برای شما سریع و راحت می‌کند کیف‌پول رمزارزی است. کیف پول‌های رمزارزی در حقیقت برای شما کلید خصوصی و عمومی ایجاد کرده، از کلیدهای خصوصی شما نگهداری می‌کنند، موجودی رمزارزی شما را نمایش می‌دهند، امکان ساخت تراکنش‌های رمزارزی را برای شما فراهم می‌آورد و تراکنش‌های شما را پیش از ارسال، با استفاده از کلید خصوصی شما امضا می‌کنند؛ درنتیجه امنیت کیف پول رمزارزی بسیار اهمیت دارد چرا که در صورت وجود یک ایراد امنیتی در کیف، امکان به سرقت رفتن کلیدهای خصوصی افراد و در ادامه به سرقت رفتن تمامی دارایی‌های آن‌ها میسر می‌شود.

کیف‌پول‌ها نیز از حیث میزان امنیت به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  1. کیف‌پول‌های اینترنتی (تحت وب)
  2. کیف‌پول‌های موبایلی
  3. کیف‌پول‌های سخت‌افزاری
  4. کیف‌پول‌های کاغذی

همانطور که پیشتر گفته شد، محل ذخیره‌سازی کلید خصوصی بسیار مهم و حیاتی است، اگر کلید خصوصی بر بستری مثل اینترنت و موبایل که می‌تواند توسط سایر افراد مورد نفوذ قرار گیرید، ذخیره شود به‌تبع از امنیت کمتری برخوردار است و اگر بتوان کلید خصوصی را بر بسترهای غیر آنلاین مثل کیف پول سخت‌افزاری یا کیف پول کاغذی نگهداری کرد قاعدتاً از امنیت بالاتری برخوردار است. به‌عبارتی‌دیگر، شما ترجیح می‌دهید رمز اینترنت بانک خود را بر روی گوشی موبایل خود نگهداری کنید و یا بر روی کاغذی نوشته و درجایی امن مثل گاوصندوق نگهداری کنید.

امن‌ترین راه برای ذخیره کلید خصوصی حساب رمزارزی شما، کیف پول کاغذی یا پیپرولت (Paper Wallet) است. در این شکل از نگهداری کلید خصوصی، کلید خصوصی بر روی کاغذ پرینت می‌شود و شما می‌توانید کیف پول کاغذی را در جایی امن مثل صندوق امانات بانکی یا گاوصندوق شخصی نگهداری کنید و در صورت رعایت نکات امنیتی تنها خودتان به آن دسترسی خواهید داشت.

چگونه کیف پول کاغذی بسازیم؟

برای ساخت کیف پول کاغذی، سایت‌های مختلفی وجود دارد؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که سایت تولید کیف نبایستی به نحوی طراحی شود که به کلید خصوصی تولید کرده برای شما دسترسی داشته باشد که اگر این‌چنین باشد، آن سایت نیز می‌تواند دارایی رمزارزی شما را برداشت کند.

یکی از امن‌ترین سایت‌های موجود برای ایجاد کیف‌پول کاغذی، سایت Counos Wallet Generator  است. در این سایت، شما می‌توانید به‌منظور امنیت بیشتر، ابتدا کد وب‌سایت را از اینجا برداشته، اینترنت کامپیوتر خود را قطع کنید و فایل index.html را اجرا نمایید. سپس نوع رمزارزی که می‌خواهید برای آن کیف بسازید را انتخاب و با حرکت موس خود بر روی صفحه که یک حرکت رندوم و تقریباً غیرقابل تکرار است، کلید خصوصی (SECRET) و عمومی (SHARE) خود را به‌صورت کاملاً رندوم و تصادفی تولید کنید.

در ادامه کلید خصوصی خود را کپی کرده و با ورود به تب Paper Wallet و درج کلید خصوصی خود در قسمت مربوطه، می‌توانید کیف پول کاغذی خود را مشاهده و دانلود کنید و سپس پرینت بگیرید.

حالا این کیف‌پول کاغذی پرینت شده را درجایی امن نگهداری کنید. توجه داشته باشید که هرکسی به کیف پول کاغذی شما دسترسی داشته باشد می‌تواند تمامی موجودی شما را بدون نیاز به مجوز شما برداشت کند.

در ادامه به آموزش شیوه ارسال تراکنش به کمک کیف پول کاغذی می‌پردازیم.

چگونه با کیف پول کاغذی تراکنش رمزارزی بزنیم؟

در کنار امنیت بسیار بالای کیف پول کاغذی، راحت نبودن استفاده از آن در قیاس با کیف پول‌های موبایلی یکی از نقاط ضعف آن است. برای ارسال دارایی‌های خود از طریق کیف پول کاغذی که در مرحله بالا ساختید  ابتدا بایستی کیف پول موبایلی کونوس را با کلیک روی Counos Mobile Wallet بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. در ادامه می‌توانید بعد از انتخاب نوع رمزارز خود، در قسمت مربوط گزینه Sweep Paper Wallet را انتخاب کرده و مرحله بعد، کلید خصوصی که در بالا نحوه ساخت آن را توضیح دادیم را اسکن کنید. برای این کار، علامت اسکن QR که روبروی بخش Private Key  نوشته شده است را لمس کنید و QR کلید خصوصی خود را اسکن کنید. به همین راحتی کیف پول کاغذی شما به یک کیف پول رمزارزی که امکان ارسال تراکنش در آن وجود دارد متصل شد. حالا با استفاده از گزینه SEND برای دیگران رمزارز ارسال کنید.

 

بیشتر بخوانید

کیف پول تراست (Trust Wallet) چیست؟

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری شده است که برای کاربران موبایل طراحی شده است و به آنها امکان ارسال ، دریافت و ذخیره...

آشنایی با ارز دیجیتال کلور (KLV)

کلور (KLV) یک اکوسیستم کیف پول رمزارز است که از طریق اپلیکیشن Klever، کلور سواپ، و کلور او اس، به بیش از 2 میلیون...

اتصال گوشی های هوشمند به کیف پول سخت افزاری رمزارز

دارندگان سری گوشی های گلکسی قادر خواهند بود کیف پول های رمزارز سخت افزاری خود را به تلفن های هوشمند خود متصل کرده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته