شنبه 1 اردیبهشت 1403

آموزش استخراج اتریوم و معرفی بهترین کارتهای گرافیک ماینینگ

استخراج اتریوم  در واقع استخراج اتر است، چون اتریوم نام یک پلتفرم و اتر نام رمزارز بومی آن است. فرآیند تأیید استفاده شده در شبکه اتریوم اثبات کار(POW) نامیده می شود.

از آنجا که استخراج اتریوم نیازمند مقدار زیادی برق و توان محاسباتی است، شما باید سیستم مناسبی برای انجام آن داشته باشید. شما حداقل به 2 گیگابایت رم در GPU (واحد پردازش گرافیک) خود نیاز دارید، زیرا 200 برابر سریعتر از CPU (واحد پردازش مرکزی) شماست. برای کارت های گرافیک می توانید AMD و NVIDIA را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله جزییات تجهیزات مورد نیاز را بررسی می کنیم.

فناوری، همه چیز از جمله تلفن، رایانه یا ماشین لباسشویی شما تا ارزهای سنتی را به روز کرده است. رمزارز یا ارز رمزنگاری شده (Cryptocurrency) شکل جدید پول است. این یک نوع ارز دیجیتال است که از رمزنگاری برای اطمینان بخشی و تأیید اعتبار معاملات پولی استفاده می کند. استخراج یا ماینینگ (Mining) فرآیند تأیید و افزودن معاملات به یک دفتر عمومی به نام بلاکچین است.

استخراج رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم فرآیند بسیار پر هزینه و آسیب زننده به طبیعت است. در این نوع استخراج ها، یک دستگاه ماینر یا ایسیک (ASIC) با استفاده از قدرت پردازش خود پازل ها را حل می کند و پاداش آن را می گیرد.

آیا استخراج اتریوم سودآور است؟

گزارشی توسط Susquehanna ، به نقل از CNBC منتشر شد که حاکی از آن بود که استخراج برخی از معروفترین ارز های دیجیتال دیگر برای ماینرها سودآور نیست.

براساس این گزارش، سود حاصل از استخراج اتریوم، یکی از معروفترین ارزهای رمزنگاری شده جهان، از طریق واحد پردازش گرافیک (GPU) از تابستان 2017 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در آن زمان، یک ماینر منفرد می توانست از استخراج اتریوم هر ماه و هر دکل 150 دلار درآمد کسب کند. اما از سال 2021 ، همان ماینر با همان کیفیت و دستگاه های به روز فقط چند دلار درآمد کسب خواهد کرد.

دلایل کاهش سودآوری استخراج اتریوم:

۱. نوسانات قیمت:
قیمت اتریوم به خودی خود کاملا بی ثبات بوده است. در اوایل ژوئیه 2017 ، توکن های ETH نزدیک به 300 دلار فروخته شد و تا نوامبر 2018 ، به سختی در ۱۵۰ دلار معامله شد. بدیهی است که قیمت اتر که به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد به معنی فرصت کمتری برای کسب درآمد ماینر ها است. سپس، در اواخر سال 2020 تا سال 2021 ، قیمت ETH تقریبا به 2000 دلار افزایش یافت ، اما این افزایش نیز با افزایش زیادی در دشواری (Difficulty) استخراج همراه بود.

بنابراین، «سرعت هش» یا سرعتی که کامپیوتر می تواند مسائل ریاضی لازم برای پاداش گرفتن اتر را حل کند، کاهش یافته است. به طور معمول، هرچه نرخ هش دستگاه بالاتر باشد، وضعیت برای استخراج کنندگان بهتر است. با نرخ هش بالاتر احتمال یافتن بلوک بعدی در بلاکچین به دلیل توانایی حل معما ها بیشتر است و بنابراین احتمال بیشتری برای دریافت پاداش اتر نیز وجود دارد.

۲. هزینه های برق:
هزینه های برق بسیاری از ماینرها را مجبور به کار گروهی و ایجاد مزارع ماینینگ یا سپردن کار به شرکت ها کرده است. این شرکت ها به کشورهایی که برق ارزان تری ارائه می دهند مانند چین نقل مکان کرده اند. با این حال، در سال های اخیر چین شروع به سرکوب استخراج ارزهای رمزنگاری شده کرده است، زیرا دولت رمزارز ها را به عنوان پول قانونی به رسمیت نمی شناسد و پیشنهادات اولیه سکه (ICO) را غیرقانونی می داند.

علاوه بر این با توجه به اینکه چین دارای کنترل سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین و اتریوم است، مانع از خروج پول برای سرمایه گذاری در سایر کشورها می شود.

۳. اثبات سهام (POS)‌:
در نتیجه افزایش سرسام آور مصرف برق که شبکه اتریوم درگیر آن است، روشی جایگزین برای استخراج اتر به نام اثبات سهام یا Proof of Stake (PoS) ایجاد شد که در اتریوم۲.۰ به طور کامل پیاده سازی خواهد شد.

مفهوم Proof of Stake (PoS) این است که شخص براساس نسبت سکه هایی که از ارز رمزنگاری شده در اختیار دارد، می تواند اتر استخراج کند. به عبارت دیگر، استخراج کننده فقط براساس درصد مالکیت سهام خود مجاز به استخراج رمزارزهای درون بلاکچین است.

در سیستم PoS ، ماینرها باید سکه های خود را به عنوان نوعی وثیقه یا سهام در اختیار خود قرار دهند تا به عنوان اعتبار سنج شبکه یا ماینر انتخاب شوند. وثیقه در صورت تلاش ماینر برای انجام رفتارهای غیر قانونی یا معاملات جعلی از بین می رود. بنابراین، ماینرهایی که هزاران دلار برای تجهیزات استخراج خود خرج کرده اند، ممکن است به سکه های رمزنگاری شده دیگری برای استخراج مراجعه کنند. بیت کوین نیز در مرحله آزمایش توانایی ارتقا به مفهوم PoS است که آنها آن را Casper می نامند.

اینکه آیا سوئیچ شبکه اتریوم به یک کانسپت PoS عمل خواهد کرد یا اینکه سیستم ترکیبی بین روند استخراج فعلی و مفهوم PoS را به وجود خواهد آورد، هنوز نامشخص است.

با این حال، شاید با قطعیت بتوان گفت که آینده رمزارزها در تلاش شبکه های بلاکچین برای یافتن گزینه هایی برای استخراج با هزینه های پایین برق خواهد بود.

یکی از پلتفرم های پیشرو در این زمینه، پلتفرم کونوس است که با ایجاد هارد فورکی جدید از شبکه بیت کوین، با نام کونوس بیت، استخراج رمزارز به وسیله کامپیوترهای خانگی با قدرت نرمال و با هزینه برق بسیار اندک را برای کاربران فراهم کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به کونوس بیت چیست مراجعه کنید.

علاوه بر کاهش سود ماینرها که در اثر تغییرات در سیستم استخراج اتریوم ایجاد شده است، تولیدکنندگان پردازنده های گرافیکی مانند Nvidia Corp، نیز با کاهش فروش محصولات خود روبرو شده اند.

شرکت هایی که با افزایش رونق استخراج علاقه تعداد زیادی از ماینرها را به محصولات خود دیدند، اکنون شاهد کاهش درآمد خود هستند. به طور مثال انویدیا شاهد کاهش درآمد خود در حدود 100 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال بود. کریستوفر رولاند ، تحلیلگر حوزه استخراج ارزهای دیجیتال توضیح داد که شرکت وی درآمد بسیار اندکی از فروش GPU مربوط به اتریوم را در سه ماهه سال تخمین می زند.

روشهای استخراج اتریوم

اکنون که با مفاهیم مورد نیاز برای استخراج اتریوم آشنا شده ایم، باید ببینیم که چگونه باید استخراج اتریوم را آغاز کنیم؟ به سه روش می توانید اتریوم استخراج کنید.

۱. استخر استخراج (توصیه می شود)
۲. استخراج انفرادی (توصیه نمی شود)
۳. استفاده از خدمات استخراج ابری (توصیه نمی شود)

روش اول؛ استخر استخراج

استخراج اتریوم در استخر ساده ترین و سریع ترین راه برای شروع است. شما با دیگران کار می کنید، یعنی همه افرادی که در یک استخر استخراج می کنند موافقند که اگر یکی از آنها راه حل پازل را پیدا کند، پاداش ها را با همه به اشتراک بگذارند. اینکه هر چند وقت یکبار بلوک را تایید می کنید و چه درآمدی دارید به اندازه استخر بستگی دارد. با این حال، همه استخرها یکسان نیستند.

این مواردی است که شما باید قبل از عضویت در استخر در نظر بگیرید.

• اندازه استخر
• حداقل پرداخت
• هزینه استخر

چرا اندازه استخر استخراج ارز رمزپایه مهم است؟ خوب ، پاسخ کوتاه این است که با افزایش تعداد افرادی که قدرت هش را افزایش می دهد، احتمال دریافت پاداش نیز افزایش می یابد. با این حال در نظر داشته باشید که هرچه افراد بیشتری به استخر بپیوندند، جوایز بین افراد بیشتری تقسیم می شود.

قبل از یافتن استخر مناسب برای استخراج، باید استخرهای مختلفی را امتحان کنید. عضویت در استخرهای بزرگ استخراج ارز رمزنگاری شده معمولاً انتخاب مطمئن تری است. شما ممکن است برای هر 1 بلوک پاداش کمتری دریافت کنید، اما تعداد روزهایی که پاداش دریافت میکنید بیشتر است.

همچنین باید حداقل پرداخت را نیز بررسی کنید. حداقل پرداخت، کمترین مقدار اتری است که شما باید قبل از ارسال رمزارز به کیف پول خود، استخراج کنید. اگر حداقل پرداخت 1 ETH باشد ، باید قبل از دریافت ارز رمزنگاری شده خود مدت طولانی در همان استخر بمانید.

استخرهایی با حداقل پرداخت زیاد برای شما مفید نیستند. باید سعی کنید استخرهایی با حداقل پرداخت کم پیدا کنید. شما می خواهید بدون اینکه مجبور باشید مدت زمان طولانی خود را صرف یک استخر استخراج کنید، مرتباً درآمد خود را دریافت کنید. داشتن انعطاف پذیری برای جابجایی بین استخرهای مختلف استخراج ارزهای رمزنگاری شده نیز ضروری است!

هزینه استخر نیز مبلغی است که برای ماندن در استخر باید پرداخت کنید. این مبلغ به طور خودکار پرداخت می شود.

پرداخت ها به صورت درصدی محاسبه می شود و نسبت به ارز رمزنگاری شده ای که استخراج می کنید محاسبه می شود. مبلغی که باید بپردازید معمولاً از 1٪ تا 3٪ متفاوت است. شما باید به دنبال استخر با حدود 1٪ کارمزد باشید زیرا قابل اطمینان تر از استخرهای 0٪ است.

اداره استخر استخراج یک کار تمام وقت است و فضای محاسبات و مرکز داده ارزان نیست. استخرهای کارمزد 0٪ معمولاً توسط خوب پشتیبانی می شوند و ممکن است از پایداری کمتری نسبت به استخرها با هزینه برای تأمین هزینه ها برخوردار باشند. اگر هزینه استخر بیش از 3٪ است نیز بهتر است به دنبال استخر دیگری باشید.

روش دوم؛ استخراج انفرادی اتریوم

استخراج انفرادی ممکن است به ظاهر ایده خوبی به نظر برسد چون لازم نیست هیچ پاداشی را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما فقط رایانه خود را روشن کرده و اجازه می دهید پول وارد شود، درست است؟ خیر اشتباه می کنید.

هنگامی که شما به تنهایی استخراج اتریوم را انجام می دهید، با دیگران رقابت می کنید و فقط اگر زودتر ازهمه معمای ریاضی را حل کنید پاداش می گیرید. از آنجا که با یک شبکه بسیار گسترده از افراد و شرکت هایی که منابع زیادی دارند رقابت می کنید ، باید خیلی خوش شانس باشید. استخراج به تنهایی تنها درصورتی سودآور است که منابع زیادی در اختیار داشته باشید، منظور ما از منابع زیاد چیزی در حدود بیش از 100 کارت گرافیک است. داشتن اینقدر قدرت محاسباتی معایبی هم دارد.

شما باید نگران این موارد باشید:

مشکلات گرمایش: اگر تجهیزات شما بیش از حد داغ شود، ممکن است خراب شوند. به محض خراب شدن تجهیزات، معمولاً ارزش تعمیر آن را ندارد. برای جایگزینی ریگ استخراج و رفع مشکلات گرمایش باید هزینه بیشتری صرف کنید.
تهویه برای اینکه همه چیز به درستی کار کند ، باید تجهیزات زیادی داشته باشید که خیلی سریع هوا را حرکت می دهند. همانطور که در بالا ذکر کردم ، گرمایش یک مشکل واقعی است.

سر و صدا: تمام فن هایی که در حال چرخش و خنک سازی تجهیزات شما هستند سر و صدای زیادی ایجاد می کنند. معمولاً برای نگهداری همه تجهیزات به جایی مانند گاراژ / انبار یا مکانی که از منزل دور باشد نیاز دارید.

هزینه های برق: همه این تجهیزات همزمان از برق استفاده می کند باعث می شود برق زیادی مصرف شود

فضا: داشتن مکانی برای ذخیره بیش از 100 دکل استخراج اتریوم چیزی نیست که در دسترس اکثر افراد باشد.

روش سوم؛ استخراج ابری

وقتی از استخراج ابری استفاده می کنید، به شخص دیگری پول می دهید که برای شما استخراج کند. روش کار این است که شما زمان استخراج را از افراد دیگر اجاره می کنید و در ازای آن، آنها پاداش هایی که دریافت می کنند را به شما پرداخت می کنند. استخراج ابری اتریوم ممکن است کمی گنگ به نظر برسد.

چرا وقتی کسی می تواند برای خودش استخراج کند از تجهیزات خود برای استخراج شما استفاده می کند؟

چرا وقتی می توانید پول را در تجهیزات سرمایه گذاری کنید و خودتان استخراج کنید، شخص دیگری را برای این کار درگیر کنید؟

چرا به جای اینکه به شخصی برای استخراج پولی بپردازید، پول خود را صرف خرید رمز ارز مورد نظر خود نکنید؟

و همه اینها سوالات منطقی هستند…

بیایید مزایا و خطرات استخراج ابری اتریوم را تجزیه و تحلیل کنیم.

مزایای استخراج ابری اتریوم

۱. شما مسئول هیچ وسیله و تجهیزاتی نیستید و نگران خرابی آن ها نیز نمی شوید. هنگامی که به شخصی پول پرداخت می کنید، در حال خرید مقدار مشخصی کار هستید که باید انجام شود. و هزینه های تعمیر تجهیزات نیز به عهده شما نیست. با این حال، مراقب باشید ، برخی از شرکت ها هزینه های برق و تعمیر را به شما محول می کنند. قراردادها را با دقت بخوانید و از این موضوع اجتناب کنید!

۲. لازم نیست مقدار قابل توجهی از تجهیزات پر سر و صدا را در خانه یا انبار خود نگه دارید.

معایب استخراج ابری اتر

۱. اگر قیمت اتریوم کاهش یابد، شما پول را پیش پرداخت کرده اید و دیگر فرصتی برای پس گرفتن پول ندارید. بنابراین شما با کار استخراجی که خریداری کرده اید گیر افتاده اید.

۲. شما نمی توانید نرم افزار و سخت افزار استخراجی را که ارائه دهنده استخراج ابری استفاده می کند تغییر دهید. استخراج ابری روشی ایمن برای ارائه دهندگان این خدمات برای تضمین سود خود برای تجهیزات خریداری شده است.

قیمت ارز رمزنگاری شده بر روی آنها تأثیر نمی گذارد زیرا مبلغ را پیش پرداخت می کنید. بنابراین، هنگام خرید خدمات استخراج ابری، دیگر نیازی به مقابله با مشکلی که در ساخت ریگ استخراج اتریوم شما ایجاد می شود، ندارید. در یک موقعیت ایده آل، استخراج ابری سود کمتری نسبت به استخراج خودتان دارد. به جای استفاده از خدمات استخراج ابری، می توانید به راحتی اتریوم بخرید.

نظر شخصی: سعی کنید از خدمات استخراج ابری دوری کنید. اگر می خواهید در خدمات استخراج ابری سرمایه گذاری کنید، به جای آن از پول خود برای خرید رمزارز مورد نظر استفاده کنید. پاداش خود را فوراً دریافت خواهید کرد و اگر مشکلی پیش بیاید ، توانایی فروش ارز رمزنگاری شده خود را خواهید داشت.

دستگاه های استخراج اتریوم:

GPU یا FPGA یا ASIC

ASIC های ساخته شده برای الگوریتم استخراج اتریوم، در سال 2018 منتشر شدند. با این حال، این استخراج کنندگان از نظر کارایی نسبت به GPU ها نسبتاً با سرعت متوسط پیشرفت می کنند.

نوع دیگر دستگاه های تخصصی FPGA است که مخفف عبارت gate-programmable array می باشد. اینها حد واسطی بین ASIC ها و GPU ها هستند و به نوعی امکان پیکربندی را می دهند در حالی که در انواع خاصی از محاسبات همچنان کارآمدتر از پردازنده های گرافیکی هستند.

استخراج اتر با همه این دستگاه ها عملی است ، اما همه آنها عملی و معقول نیستند. به عنوان مثال FPGA در بیشتر شرایط از GPU ها پایین ترند. آنها دستگاه های گران قیمت و بسیار پیچیده ای هستند که برای استفاده موثر به دانش فنی پیشرفته ای نیاز دارند.

ASIC های Ether نیز در کاربردهای عملی دارای اشکالاتی هستند. مهمترین نگرانی این است که ASIC ها فقط بر اساس الگوریتم هش می توانند Ether و چند سکه دیگر را استخراج کنند. پردازنده های گرافیکی می توانند بسیاری از سکه های دیگر را استخراج کنند و در صورت قدیمی شدن می توانند به گیمرها فروخته شوند یا برای ساخت یک رایانه شخصی استفاده شوند.

علاوه بر این ، تهیه ASIC سخت تر است، زیرا تعداد کمی از فروشگاه ها آنها را می فروشند ، در حالی که خرید مستقیم از تولید کنندگان ممکن است به مقادیر سفارش بالا و زمان انتظار طولانی نیاز داشته باشد.

بنابراین ، برای ماینر تازه کار تا متوسط، پردازنده های گرافیکی (GPU) به دلیل انعطاف پذیری و عملکرد نسبتاً خوب نسبت به قیمت، همچنان منطقی ترین انتخاب هستند. بنابراین در این مقاله به آموزش استخراج اتریوم با استفاده از GPU می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز استخراج اتریوم

اجازه دهید ابتدا ابزارهایی را که رایانه شما برای استخراج کارآمد به آنها نیاز دارد، مرور کنیم. در اینجا همه مواردی که برای موفقیت در استخراج اتریوم به آن نیاز دارید آورده شده است:

۱. یک کیف پول اتریوم برای نگهداری تمام ارزهای تازه استخراج شده شما.
۲. درایورهایGPU ؛
۳. یک نرم افزار استخراج ؛
۴. یک آدرس استخر استخراج.
۵. کارت گرافیک (GPU) با حداقل 3 گیگابایت رم؛
۶. یک سیستم عامل سازگار؛
۷. اینترنت پر سرعت و پایدار.

نکات: قبل از شروع استخراج اتریوم، باید کیف پول دیجیتالی ایجاد کنید. شما در زندگی واقعی برای پول فیزیکی خود نیز کیف پول دارید. رمزارز نیز به همان روش کار می کند. شما می خواهید یک کیف پول دیجیتالی ایجاد کنید که بتوانید Ether خود را در آن نگه دارید.

می توانید در اینجا راهنمای کامل کیف پول دیجیتالی را مطالعه کنید.


کیف پول دیجیتالی چیست


سپس درایور های کارت گرافیک خود را نصب کنید. وقتی کیف پول دیجیتال شما تنظیم و آماده شد، وقت آن است که نرم افزار را در رایانه خود به روز کنید. فرآیند استخراج قطعا اگر سخت افزار شما آخرین نسخه های به روز را اجرا کند سود آور تر خواهد بود. بنابراین درایورهای خود را به روز کنید.

در خصوص اینترنت نیز اگر به اینترنت نامحدود دسترسی ندارید، توصیه می کنیم حداقل ماهانه 15 گیگابایت داده برای هر دستگاه داشته باشید.

بهترین کارت گرافیک های (GPU) استخراج

در این بخش به معرفی برترین کارت گرافیک های مناسب برای استخراج اتریوم برای هر هدف و شرایطی و طبق تخصص افراد می پردازیم.

برترین گزینه لیست: NVIDIA GeForce GTX 1070

اولین رتبه در لیست بهترین GPU های استخراج NVIDIA GeForce GTX1070 است. 1070 یک کارت گرافیک افسانه ای برای بازی های ویدئویی است. این یک انتخاب شگفت انگیز برای استخراج ارز رمزنگاری شده نیز به شمار می رود.

NVIDIA GeForce GTX1070 دارای سرعت هش بیش از 30mh / s است. همچنین برق زیادی نیز مصرف نمی کند. فقط 150 وات در واحد برق مصرف می کند.

یک ایراد GTX1070 این است که یکی از گران قیمت ترین گزینه های لیست ما است. بسته به محلی که شما آن را تحویل می گیرید و همچنین میزان عرضه و تقاضای فعلی آنها بین 600 تا 1000 دلار قیمت خرده فروشی آن است.

با تمام آنچه که گفته شد، احتمالاً بهترین GPU برای استخراج همین گزینه است. بنابراین، اگر موفق شدید کمتر از 600 دلار آن را پیدا کنید ، قطعاً باید آن را تهیه کنید.

برترین گزینه از نظر بودجه: AMD Radeon RX580

بعد از معرفی بهترین GPU های استخراج، نوبت AMD Radeon RX580 است. مانند NVIDIA ، AMD نیز نام دیگری در صنعت تولید کارت گرافیک است. می توانید مطمئن باشید که سخت افزار با کیفیتی از این شرکت دریافت می کنید.

RX580 با قیمت بسیار مقرون به صرفه تری نسبت به NVIDIA GeForce GTX 1070 ارائه می شود. این کارت گرافیک تنها در حدود 350 دلار در مقابل قیمت دو برابری کارت گرافیک 1070قرار می گیرد.، با توجه به اینکه با چند تغییر در تراشه عملکرد آن به سرعت هش 29 میلی آمپر می رسد که اصلا کم نیست!

بهترین گزینه برای کسانی که برق گران قیمت دارند: Nvidia GeForce GTX 1060

گزینه بعدی، خواهر کوچکتر مدل 1070 ، NVIDIA GeForce GTX1060 است. مدل Radeon RX580 ، 1060 بسیار ارزان تر از اولین گزینه ما در این لیست است و قیمت آن در حدود 300 دلار است. باز هم این هزینه کمتر باعث می شود که گزینه خوبی برای کسانی که می خواهند یک کارت گرافیک مقرون به صرفه انتخاب کنند باشد. همچنین، این گزینه یک کارت گرافیک عالی برای بازی است (در صورت خسته شدن از استخراج رمزارز!)

مدل 1060 برای آن دسته از کاربرانی که در جایی زندگی می کنند که برق گران است توصیه می شود. این به این دلیل است که فقط 120 وات مصرف می کند و این گزینه را به کم مصرفترین گزینه در لیست ما تبدیل می کند.

بهترین گزینه در آب و هوای سرد با قدرت ارزان: AMD Radeon RX Vega 56

اگر در جایی زندگی می کنید که انرژی برق ارزان است (یا بهتر است بگوییم رایگان)، AMD Radeon RX Vega 56 یک گزینه مناسب است. در واقع سریعتر از NVIDIA GeForce GTX 1070 نیز کار می کند!

از آنجا که این گزینه انرژی زیادی را مصرف میکند، منطقی نیست که این گزینه را جایی که برق گران است استفاده کنید. اما اگر برق ارزانی دارید و در جایی سرد زندگی می کنید، این یک GPU عالی است.

اشکال احتمالی AMD Radeon RX Vega 56 هزینه خرید آن است. فقط یکی از این واحدهای پردازنده گرافیکی حدود 500 دلار برای شما هزینه دارد. این امر باعث می شود این گزینه فقط برای کسانی که سرمایه زیادی دارند و برای سرمایه گذاری در یک پروژه بزرگ فعالیت می کنند مناسب باشد.

بهترین در صورت نبود محدودیت مالی: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti

یکی از گرانترین گزینه های لیست ما کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX1080 Ti است. هزینه این سخت افزار در حدود 860 دلار برای هر GPU برای شما خواهد بود. بدیهی است که این مورد برای یک ماینر آماتور با هدف سرگرمی گزینه مناسبی نیست.

همانطور که از یک پردازنده گرافیکی که هزینه آن بسیار زیاد است انتظار دارید ، GeForce GTX1080 Ti یک واحد بسیار قدرتمند است. با چند تغییر و اصلاح سرعت هش تقریباً باورنکردنی 32.2mh / s را ارائه می دهد. GTX1080 Ti 250 وات برق مصرف خواهد کرد. این بدان معنی است که بیش از دو برابر GTX 1060 قدرت می گیرد.

البته 1080 Ti یک کارت گرافیک مخصوص بازی و همچنین یک پردازنده گرافیکی استخراج کننده است. در حقیقت ، این کارت بعنوان بهترین کارت گرافیک روی کره زمین لقب گرفته است.

بهترین گزینه برای ماینرهای حرفه ای: NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti

همانطور که احتمالاً از روی اسم حدس می زنید ، NVIDIA GeForce GTX1070 Ti یک نسخه به روز شده از گزینه 1070 است. NVIDIA یک واحد بسیار قدرتمند در 1070 Ti ایجاد کرده است. طبق وب سایتی به نام LegitReviews ، سرعت هش بسیار رقابتی 28.3mh / s را ارائه می دهد.

مصرف برق 1070 Ti حدود 180 وات است. این برای یک واحد از قدرت آن بسیار مناسب است و آن را برای استفاده ایده آل می کند.

نکته ای که باید از آن آگاه بود این است که گزارشاتی مبنی بر بروز اشکال در نرم افزار درایور دستگاه ارائه شده است. این باعث می شود که قدرت هش 1070 Ti کمتر از تبلیغات باشد.

با این حال ، اکنون می توان با چند تنظیم این مشکل را برطرف کرد. به همین دلیل، ما فقط می توانیم این واحد را به کسانی که آماده اند تنظیمات تخصصی را انجام دهند، توصیه کنیم.

کد خبر: 1400011903TSMCMF

مطالب مرتبط:

گس (Gas) در اتریوم چیست؟

اتریوم ٢ چیست؟ هر آنچه باید بدانید

استفاده از پی اس ۵ برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

مطالب داغ هفته