جمعه 10 فروردین 1403

دنیای رمزارز باید برای خود یک آمازون بسازد

به نظر نمی‌رسد که آمازون و ای‌بی عجله ای برای پذیرش رمزارزها داشته باشند. آیا اکنون بخش دارایی های دیجیتال باید برای خود چنین پلتفرمی ایجاد کند؟

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، وقتی ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر بیت کوین را منتشر کرد، نگاهش صرفا ایجاد یک پول الکترونیکی برای ایجاد امکان پرداخت بدون نیاز به بانک بود. اما بیت کوین زمانی به موفقیت رسید که بسیاری آن را فقط برای سفته بازی خرید و فروش کردند. یک مطالعه جدید که توسط بایننس انجام شده حاکی است فقط 11 درصد از کسانی که مرزارز دارند، از آن برای پرداخت هایشان استفاده می کنند.

شرکت های آمازون (Amazon) و ای‌بی (eBay) اشتیاق چندانی برای پذیرش رمزارزها نشان نداده اند؛ اقدامی که می توانست امکان خرج رمزارز را برای میلیون ها کاربر فراهم کند.

اما منتظر ماندن برای پذیرش رمزارزها از سوی این پلتفرم ها بهترین راه نیست. بیت کوین یک دهه است که راه افتاده و اتریوم نیز از سال 2015 راه اندازی شده است. هزاران آلت کوین نیز مسیر این دو را در پیش گرفته است. برخی فروشندگان مستقل کوچک استفاده از رمزارزهای عمده را آغاز کرده اند، اما بیشتر در بخش کالاهای جاویژه هستند.

در نتیجه، اجماعی در حال شکل گیری است که خواستار ایجاد فروشگاه هایی نظیر آمازون و ای بی از سوی فعالان بخش رمزارزها است که می تواند در نهایت رمزارزها را به کارکرد واقعی شان برساند. چنین اقدامی از ریختن جریان سرمایه در جیب غول های فناوری که همینطور هم میلیاردها دلار سود ارند، جلوگیری می کند و می تواند با تضمین سود شرکت های کوچک اکوسیستمی منصفانه تر پدید آورد.

منتظر آزادی مالی نباشید

این مسئله در واقع صرفا ساده کردن خرید یک جفت کفش با استفاده بیت کوین نیست، بلکه ایجاد دسترسی مالی فراگیر برای همه و انتقال فناوری بلاک چین به میلیون ها نفر است.

در حال حاضر شما برای استفاده از آمازون یا ای بی نیاز به یک کارت اعتباری دارید و برای داشتن آن، باید یک حساب بانکی داشته باشید. البته این برای صدها میلیون نفر که به چنین خدماتی دسترسی ندارد خبر خوبی است، چراکه برای دریافت یک کارت اعتباری با موانع بیشتری روبرو هستید. باید ثابت کنید که حقوق ثابت دارید و با معیارهای سختگیرانه وامدهی بانکی مطابقت دارید. کارت های پیش پرداخت نیز اگرچه پر از پول است و آماده پرداخت است، اما برای هر تراکنش باید کلی هزینه بپردازید

همه اینها باعث شده که عمل خریدن بدون نیاز به دخالت یک بانک تقریبا غیرممکن باشد. و به رغم آنکه رمزارزها قابل تبدیل شدن به پول نقد هستند، اما این کار وقت گیر  است.

 راه جایگزین

پروژه DeFi For You کم کم خود را به عنوان پاسخ صنعت رمزارز به آمازون و ای بی جا می اندازد. هدف این پلتفرم حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط برای ایجاد امکان فروش محصولاتشان در قبال ارزهای دیجیتال است.

این شرکت قصد دارد علاوه بر دمکراتیک کردن خرده فروشی، ایده های جاه طلبانه خود را برای تکان دادن دنیای وامدهی به اجرا بگذارد. ایده این شرکت این است که به هر کسی امکان دهد که با تضمین قراردادهای هوشمند فروشگاه امانت فروشی خود را راه اندازی و اقدام به صدور وام های کوتاه مدت کند.

فناوری بلاک چین افراد را قادر می سازد تا در طول زمان مطمئن بودن خود را ثابت کنند و بدون نیاز به کسب شرایط سخت بانکی، به امکانات وامدهی ترجیحی دسترسی پیدا کنند. هر فرد از طریق این پتلفرم می تواند بانک خود باشد و کسب و کار خود را راه اندازی کند.

آدام چاپلین مدیرعامل این شرکت به تازگی در مصاحبه ای با کوین تلگراف گفت که این ایده را از یک مستند درباره یک امانت فروشی گرفته که به ثروتمندان امکان می داد تا کالاهای لوکس خود را به عنوان وثیقه بگذارند.

بلاک چین اتریوم در یک سال گذشته در میان پروتکل های دیفای بسیار محبوب شده، و همین مساله در عین حال باعث شده که این شبکه تحت فشار بالایی قرار گیرد. پاسخ دیفای فور یو برای این مشکل استفاده از اسمارت چین بایننس (Binance Smart Chain) است که به خاطر زمان سه تا پنج ثانیه ای برای هر بلاک، سرعت بسیار بالاتر و هزینه بسیار کمتری دارد.

DeFi For You از روز 31 ژانویه یک عرضه اولیه 24 ساعته را روی اسمارت چین بایننس آغاز خواهد کرد.

 

شاید بخواهید بدانید بلاک چین چیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته