پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بازار بورس امروز 13 بهمن 99/ افت 17 هزار واحدی بورس

بازار بورس امروز با افزایش عرضه های جدی همراه شد و در پایان کار نیز شاهد آن بودیم که شاخص کل بار دیگر با افت رو به رو شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 17 هزار و 485 واحد کاهش به عدد یک میلیون و 233 هزار و 556 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن اما در پایان معاملات امروز، با یک هزار و 918 واحد افت به عدد 429 هزار و 618 واحدی رسید.

نمودار تحلیلی شاخص بورس 13 بهمن 1399

طی معاملات امروز تعداد 8 میلیارد و 846 میلیون سهم با ارزش 99 هزار و 244 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای فملی، فارس، فولاد، وپاسار، خودرو، وبملت و ومعادن بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، وتجارات، شپنا، خساپا، غزر، خودرو و شتران بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 206 واحد افت به عدد 17 هزار و 836 واحدی رسید.

نمادهای بپاس، غصینو، آریا، صبا، وسپهر، میدکو و کگهر تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، چخزر، زملارد، وسپهر، بپیوند، بگیلان و آریا نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

وضعیت امروز بازار نشان می دهد که خروج میزان قابل توجهی از نقدینگی که روز گذشته صورت گرفت، امروز نیز ادامه داشت و سهامداران همچنان بیش از خرید به فروش میل داشتند.

علاوه بر این بازار بار دیگر با واهمه ادامه تحریم ها همراه شده و برخی کارشناسان بر این باورند که ممکن است مذاکرات برجامی ایران به نتیجه نرسد.

نکته قابل توجه دیگر این است که بازار همچنان تحت تاثیر فعالیت سفته بازان قرار دارد و میل سرمایه گذاری پایین است. ضمن این که کارشناسان ریسک حضور در بورس را با وجود برخی پیش بینی ها از صعود در بلند دت، بالا می دانند و همین مساله نیز به فرار سرمایه منجر شده است.

با این وجود معاملات امروز نشان از آن داشت که معاملات در روز آینده نیز ممکن است با عرضه های چشمگیر همراه شود، اما رسیدن به محدوده حمایتی 1.2 میلیونی شاخص کل می تواند جریان حرکتی بازار را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته