چهارشنبه 29 فروردین 1403

بازی فوتبال فانتزی سورر ، مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین

بازی فوتبال فانتزی سورر ، مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، توافق نامه اعطای مجوز با رئال بتیس اسپانیا امضا کرد. این تیم اسپانیایی تابستان پیش با نبیل فکیر[1]، ستاره فرانسوی  قرارداد امضا کرد.

نبیل فکیر تنها یکی از کارت های دیجیتال تجاری رئال بتیس خواهد بود که توسط سورر در بلاک چین اتریوم صادر می شود. برای هر یک از بازیکنان و بازه زمانی هر فصل فوتبال، سورر یک کارت منحصر بفرد[2]، 10 کارت فوق کمیاب[3]، و 100 کارت کمیاب[4]  صادر می کند. کارت های صادر شده قابلیّت معامله در بازار ثانویه و یا استفاده در بازی سورر را دارند.

در اوایل این ماه یکی از کارت های منحصر بفرد سورر، در بازار آزاد به قیمت 1600 دلار به مزایده گذاشته شد. در این بازی سرمربی باشگاه ها تیم هایی متشکّل از 5 بازیکن ایجاد می کنند تا در رقابت ها شرکت جسته و جوایز هفتگی به دست آورند. موفق ترین سرمربی می تواند جایزه ای به ارزش 2.64 اتریوم کسب کند.

توافق نامه اعطای مجوز سورر با باشگاه رئال بتیس این زمینه را فراهم ساخته تا این بازی فوتبال فانتزی سورر مبتنی بر بلاک چین به دنبال عقد قراردادها و توافق نامه هایی مشابه با باشگاه های بزرگ اروپا نظیر اتلتیکو مادرید اسپانیا، یوونتوس ایتالیا، شالکه آلمان، پورتو پرتغال و لاتزیو ایتالیا، باشد.

پیش از این یونتوس ایتالیا در اواخر سال 2019 میلادی، از طریق همکاری با پلتفرم سوسیو[5]  که یک پلتفرم توکنیزه شده برای رای دهی هواداران است، ورود خود به صنعت بازی های بلاک چین را اعلام کرد.

تیم بسکتبال ساکرامنتو کینگز[6] نیز از طریق همکاری با کریپتوکایژو[7]، کارت های تجاری مبتنی بر رمزارزها را صادر میکند که توسط توکن های غیرقابل تعویض[8] پشتیبانی میشوند. توکن های غیرقابل تعویض نوعی دارایی ارزی دیجیتال هستند که قابل تعویض نیستند و داده ها و اطلاعات ویژه ای را نگهداری می کنند.

کارت های تجاری و محیط های بازی مبتنی بر بلاک چین بسرعت در حال تبدیل شدن به صنعت های سودبخش هستند زیرا به اشخاص و موسسات تجاری این امکان را می دهد تا در محیطی مجازی، بازی ها، پدیده ها و کالاهای مارکدار را وارد چرخه گردش مالی و تبادل پول کنند.

فرمول یک، آتاری و مایکروسافت نیز همگی در تلاش هستند تا به صنعت سودبخش بازی های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین وارد شوند.

 

 

[1] Nabil Fekir

[2] Unique

[3] Super rare

[4] Rare

[5] Socios

[6] Sacramento Kings

[7] CryptoKaiju

[8] non-fungible tokens

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته