جمعه 10 فروردین 1403

بایدن گزینه ریاست SEC را رسما اعلام کرد

تیم «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب آمریکا که روز چهارشنبه قدرت را به دست می گیرد، رسما نام گزینه ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور را اعلام کرد.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از کوین تلگراف، تیم بایدن روز دوشنبه در بیانیه ای نام گزینه های رییس جمهوری منتخب برای سمت های مختلف از جمله ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را رسما اعلام کرد.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از منابع بی نام گفته بود که بایدن در نظر دارد «گری گنسلر» رییس پیشین کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده را برای ریاست SEC در نظر دارد.

بیانیه امروز تیم بایدن نیز با اعلام رسمی نام گزینه های سمت های مختلف، این گمانه زنی ها و گزارش ها را تایید کرده و گنسلر را گزینه مورد نظر بایدن برای ریاست SEC اعلام کرد.

گنسلر که بلافاصله پس از بحران مالی سال 2008 به ریاست کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده منصوب شده بود ، در پنج سال حضور خود در این سمت با موفقیت توانست قانون «داد-فرانک» را برای اعمال اصلاحات مالی و تغییرات در وال استریت اجرا کند.

انتصاب رسمی گنسلر پس از ورود بایدن به کاخ سفید در روز چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد و پس از آن نیز باید به تایید مجلس سنای آمریکا برسد که با اکثریت یافتن دمکرات ها پس از انتخابات اخیر چالش چندانی متوجه آن نخواهد بود.

گنسلر به عنوان شخصی آشنا با فضای دیفای و رمزارزها شناخته شده است. او در دانشگاه MIT نیز به تدریس بلاک چین و کریپتو پرداخته است.

اعمال مقررات بر بازار عرضه اولیه سکه (ICO) از سوی SEC در ماه های اخیر بسیار جنجالی بوده و این نهاد با بسیاری از آن ها به عنوان عرضه غیرقانونی اوراق بهادار برخورد کرده که به کاهش چشمگیر ICOها منجر شده است.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته