جمعه 31 فروردین 1403

بازار بورس امروز 18 بهمن 99؛ ادامه ریزش بورس

بازار بورس امروز نیز در ادامه جریان کاهشی در روزهای گذشته با افت همراه شد و کارشناسان بر این باورند که خریدها به شدت کاهش یافته است.

 

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 37 هزار و 621 واحد کاهش به عدد یک میلیون و 135 هزار و 388 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 7 هزار و 14 واحد افت به عدد 416 هزار و 133 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 6 میلیارد سهم با ارزش 70 هزار و 887 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نمادهای غزر، فملی، خساپا، فولاد، کلوند، سیتا و شپنا بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نمادهای پرتراکنش نیز، شستا، خساپا، خودرو، شپنا، وتجارت،ولپارس و خگستر بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 294 واحد افت به عدد 17 هزار و 139 واحدی رسید.

نمادهای آریا، هرمز، کگهر، صبا، ذوب، شگویا و زاگرس تاثیرگذارترین نمادها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نمادهای سپیدار، وسپهر، کزغال، کلر، وپویا، پیزد و آریا نیز بیشترین تراکنش ها را به خود اختصاص دادند.

بازار امروز در وضعیتی قرار داشت که معامله گران بسیار اندکی به بهبود بازار امید داشتند و همسن مساله خرید ها را به شدت کاهش داد.

از این رو شاهد آن بودیم که حجم معاملات دچار افت شده بود و خروج سرمایه همچنان در بازار ادامه دارد.

این در حالی است که چندی پیش معامله گران بر این باور بودند که با وجود محدوده حمایتی 1.2 میلیون واحدی، احتمال برگشت بازار وجود دارد، اما این موضوع محقق نشد.

بازار همچنان دو محدوده حمایتی 1.1 میلیونی و یک میلیونی را پیش رو دارد و باید دید که واکنش شاخص کل به این محدوده ها چگونه خواهد بود؟

این در حالی است که برخی معامله گران همچنان بر این باورند که امکان تغییر جریان در بازار وجود دارد و با این حال برخی نیز بر این باورند که رکود ممکن است با رد کلیات بودجه در بورس تعمیق شود و این مساله عاملی خواهد بود برای ادامه افت بازار.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته