جمعه 10 فروردین 1403

ناظران مالی تایلند از یک صرافی ارز دیجیتال محلی خواستار حل مشکلات شدند

کمیسیون بورس و اروراق بهادار تایلند (SEC) فرمانی بر علیه یک صرافی ارز دیجیتال محلی برای متوقف کردن موقت عملیات صادر کرد. این صرافی از ابتدای سال میلادی به دلیل نقص های پیش آمده سرخط اخبار بوده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از سایت خبری بیت کوین، صرافی ارز دیجیتال بیتکوب از ابتدای امسال سه بار دچار اختلال شده است.

به نوشته بانگکوک پست، ناظران مالی به این صرافی پنج روز از تاریخ 20 ژانویه مهلت داده اند که مشکلات فنی را برطرف کند. پلتفرم معامله دسکتاپ بیت کوب از دوم ژانویه سه بار دچار اختلال شده است.

به گفته رسانه های محلی این اتفاقات در تاریخ های سوم و شانزدهم ژانویه هم رخ داد. بانگکوک پست اشاره کرد که بیت کوب قادر به کنترل حجم معاملات نبوده و در نتیجه منجر به اختلال شده است.

با این وجود، پس از شانزده ساعت عدم فعالیت پس از فرمان SEC، بیت کوب اقدام به بازگشایی مجدد اپلیکیشن موبایل خود برای انجام معاملات کرد. از زمان انتشار این خبر پلتفرم دسکتاپ بیت کوب همچنان غیر فعال است.

بعد از دریافت شکایات مکرر از سوی کاربران درباره اختلال در خدمات، SEC تصمیم به اخذ این تصمیم گرفت.

سهم بیت کوب از بازار در تایلند

طبق اعلام بانگکوک پست، بیت کوب پر طرفدار ترین صرافی ارز دیجیتال در تایلند محسوب میشود. در واقع آنها 97 درصد سهم بازار بر اساس تعداد حساب کاربری و معاملات روزانه را در اختیار دارند.

این شرکت در هفتم ژانویه گزارش داد که دارای تقریبا 800 هزار حساب کاربری فعال است. اما یک منبع ناشناس گفت که این عدد فقط بین سیصد تا چهارصد هزار است.

بانگکوک پست در این راستا توضیح می دهد: «این تناقض در ارقام اعلام شده نشان دهنده این است که هنوز بسیاری از حساب های جدید توسط رویه های قانونی تایید نشده اند و قادر به انجام معاملات نیستند.»

بیشتر بخوانید

صرافی ارز دیجیتال (Exchange) چیست؟

اولین تجربه کاربران در خرید ارزهای دیجیتال احتمالاً شامل یک بستر تبادل ارز رمزنگاری شده خواهد بود. صرافی ارز دیجیتال یا Exchange یک بستر...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

کلاهبرداری 1.5 میلیارد دلاری صرافی کره ای

زنان خانه دار و افراد مسن در میان 40 هزار عضو فریب خورده در آخرین کلاهبرداری رمزارزی در کره جنوبی می باشند. به گزارش سکه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته