چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ربات ها؛ ابزار تعیین کننده بازارهای آتی رمزارز

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، صنعت رمزارز در سال های اخیر کاملاً بالغ شده و به حدی رسیده که در مقایسه با موج صعودی در سال 2017 عملاً قابل مقایسه نیست و در این میان یکی از بزرگترین پیشرفت ها در این فضای پویا بازار آتی بوده است.

این مشتقات، بدون نیاز به داشتن فیزیکی دارایی امکان رصد نوسانات قیمت رمزارز های اصلی مانند بیت کوین را به سرمایه گذاران می دهد. اگرچه ورود معاملات آتی فرصت هایی را به همراه دارد اما بدون ریسک هم نیست. به هر حال، رمزارزها مانند همیشه مستعد نوسانات ناگهانی قیمت هستند.

علاقه مندان به رمزارز از طریق بازار معاملات آتی این فرصت را دارند که هم هنگام افت و هم رونق بازار، سود کسب کنند. و این موضوع بستگی به موقعیت (پوزیشن) آن ها در فرصت های کوتاه مدت دارد که بالعکس بازار عادی بدین شکل است: «خرید در موقعیت سقف، و فروش درموقعیت کف».

همچنین، در آینده موانعی بر سر راه علاقه مندان به کسب سود باقی خواهد ماند. ماهیت 24 ساعته بازارهای رمزارز بدان معناست که معامله گران دائماً باید مراقب نوسانات ناگهانی باشند که بر سودآوری موقعیت های آنها تأثیر می گذارد. متأسفانه، همه ما نیاز به خوابیدن داریم و البته زُل زدن به صفحه کامپیوتر در هر دقیقه از بیداری هم باعث خستگی و بیماری می شود و توصیه به حداقل کردن آن است

با این وجود، چالش نظم حقیقت دارد. در طول سال ها، بسیاری از معامله گران فرصت های خود را در گرمی لحظه از دست داده اند؛ بی پروا استراتژی های خود را رها کرده اند، زیرا با طمع تصمیم گرفته اند یا مصمما به دنبال ضرر بودند.

از آنجا که معاملات آتی در فضای رمزارز به امری عادی تبدیل شده (دقیقاً مانند کارهایی که قبلاً برای سهام و کالا انجام می شد) ابزارهایی شروع به ظهور کردند تا امکان پیگیری 24 ساعته بازار به همراه ارایه محافظت هایی برای جلوگیری از تصمیمات ناگهانی که منجر به ضرر می شود  را برای معامله گران فراهم کند که به آنها ربات های معامله گفته می شود.

ربات های معاملاتی چگونه بازارهای آتی را متحول می کنند؟

وقتی تریدرها از این فناوری به عنوان مکمل استراتژی های موجود استفاده می کنند، از موفقیت های بزرگ با تکیه به این ربات ها لذت می برند. تنظیم یکی از این ابزارها و بکار گرفتن آن ها  برای چند روز ایده خوبی نیست؛ چرا که آنها به نظارت مداوم و اصلاحات مطابق با آخرین نوسانات قیمت رمزارز نیاز دارند.

بیایید تصور کنیم که یک علاقه مند به رمزارز در حین انجام تحلیل تکنیکال خود، موقعیت خوبی پیدا می کند. کاربر می تواند یک ربات معاملاتی را طوری تنظیم کند که در صورت فراهم بودن شرایط، فارغ از اینکه کابر دسترسی به کامپیوتر هم ندارد، به طور خودکار وارد موقعیت شود.  خیلی بهتر است که تنظیم معاملات از قبل انجام شود تا در وقت صرفه جویی می شود چون تنظیم دستی چند دقیقه ای طول می کشد.

این روزها ربات های پیشرفته می توانند با محدودیت های قیمتی و تعداد چرخه کم کار کنند و از طریق تلگرام اعلان بفرستند تا معامله گران بدانند وضعیت بازار به چه صورت است. این ربات ها حتی به صورت تنظیم نیمه دستی هم می توانند کار کنند. با کمک این ربات ها  کاربران می توانند موقعیت های خود را به حجم بیشتری برسانند و متعاقباً بر اساس تغییر در میانگین قیمت معاملات و حجم، سود خود را به دست آورند.

با توجه به نحوه اتصال ربات ها به پلتفرم های معاملات آتی از طریق API، این ترس وجود دارد که در صورت قطع شدن ارتباط بین ربات و صرافی چه اتفاقی می افتد. طراحان ربات اطمینان می دهند که در صورت بروز این مشکل، نرم افزار آنها می تواند هر فعالیت از دست رفته را تحلیل کنند و پس از رفع مشکل ارتباطی، اصلاحاتی را در استراتژی به وجود بیاورند.

سوددهی به معامله گران باتجربه

«کریپورگ» شرکتی است که تجارت خودکار ارز دیجیتال را انجام می دهد و بر این باور است که محصول آینده آن ها می تواند نتایج بهتری به معامله گران باتجربه در سناریوهای مختلف بازار ارائه دهد.

کریپتورگ اولین بار، سه سال پیش شروع به ارائه ربات ها کرد و حمایت از معاملات آتی را در سپتامبر 2020 در صرافی های خود و همچنین «معاملات آتی بایننس» و FTX رونمایی کرد. این شرکت همچنین مشتاق استفاده از ربات های خود در بازار سهام است.

کریپورگ می گوید ابزارهای آن ها با قابلیت  انعطاف پذیری حول نیازهای دقیق یک معامله گر طراحی شده است و برخی از کاربران با صرف فقط 30 دقیقه در روز برای تنظیم ربات های خود، موفقیت را تجربه کرده اند.

یکی از اولویت های اصلی این پلتفرم اطمینان از هوشمند بودن ربات ها و ساخت آن با هدف واکنش فوری به حوادث ناگهانی است. با گذشت زمان، توسعه دهندگان امیدوارند که ربات ها بتوانند معاملات یک باره ای انجام دهند که کسب  سود آن ها ناشی از شناسایی  فعالیت غیرمعمول نهنگ ها در صرافی هاست.

دیدیم که چگونه می توان در عرض چند دقیقه داستان بازارهای بیت کوین را فاش کرد. همین ماه گذشته، عرضه های آبشاری عامل یک اصلاح عظیم بود که شاهد سقوط 16 درصدی بیت کوین به زیر 16،334 دلار بودیم. بر اساس داده های «گلاسنود»، در تصادفی که یادآور اتفاقات ماه مارس بود، موقعیت های طولانی به ارزش 262 میلیون دلار در یک ساعت در معاملات آتی بایننس تسویه شد. این اتفاق نیمه شب در ایالات متحده اتفاق افتاد، منظور این است که بسیاری از سرمایه گذاران اگر از ربات استفاده نمی کردند، با ضررهای شدید از خواب بیدار می شدند.

کریپتورگ می گوید ربات های آن می توانند به معامله گران کمک کنند تا این عدم قطعیت را تحمل کرده، آن ها را در حال آماده باش نگه دارد و محافظت های لازم در برابر نوسانات روز یا شب  را به آن ها ارائه بدهد.

آخرین اطلاعات نشان می دهد که 5،112 ربات معاملاتی فعال در این پلتفرم وجود دارد که هر هفته بیش از 150،000 معامله را انجام می‌دهند.

در آینده، این شرکت قصد دارد نظارت حرفه ای برای حساب های آتی را ارائه دهد تا معامله گران با آن بتوانند با استفاده از از آمار، تحلیل را به راحتی انجام دهند.

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

ویژگی های جدید کوینزپید در سال 2021

رشد بازار رمزارزها باعث شده که شرکت های بزرگ به فکر پذیرش ارز دیجیتال باشند، اما نوسان بالای این دارایی ها مشکلی است که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته