جمعه 10 فروردین 1403

رشد عرضه، اسم رمز ریزش قیمت بیت‌کوین

قیمت بیت کوین که در روزهای گذشته به سقف قیمتی خود نزدیک شده بود و در آستانه شکستن رکورد خود قرار داشت، با ریزشی ناگهانی مواجه شد.

به گزارش سکه نیوز، قیمت بیت کوین در روزهای اخیر مانند ماه دسامبر 2017 به بالای 19 هزار دلار رسیده بود و در معاملات امروز (6 آذر 99) با ریزشی جدی همراه شد و به کانال 16 هزار واحدی وارد شد.

پایگاه خبری کوین دسک در این راستا نوشته است که ریزش بیت کوین به دلیل رسیدن به مقاومت تاریخی ریزش کرده است و همین موضوع که آرامشی در قیمت های کنونی ایجاد شده، نشان از حمایت در این قیمت های بالا دارد.

از جهتی می توان این تحلیل را تا حدودی درست دانست که یکی از عوامل ریزش قیمت این است که مقاومت سقف تاریخی موجب شده قیمت تا حدودی ریزش کند.

با این حال در اکثر تحلیل هایی که از سوی پایگاه های خبری مختلف منتشر شده، کسی به اصلی ترین عامل اصلاح قیمتی بیت کوین اشاره نکرده است.

پیش از این نیز شاهد بوده ایم که بیت کوین ناگهان در قیمت های بالا دچار ریزش می شود و جریان سال 2017 و ریزش شدید بیت کوین نشان داد که ارزش این رمزارز در پی عرضه های گسترده دارندگان عمده آن ایجاد شده است.

در آن سال شاهد آن بودیم که دارندگان عمده بیت کوین با تکیه بر خبرسازی ها و ایجاد تبلیغات گسترده مردم را به خرید این رمزارز تشویق کردند و همین مساله نیز در شرایطی که عرضه در بازار بسیار کم بود، موجب شد که قیمت بیت کوین تا نزدیکی 20 هزار دلار نیز بالا برود.

در این میان زمانی که بیت کوین به نقطه اشباع خرید نزدیک شد، دارندگان عمده این رمزارز اقدام به فروش کردند و سرمایه های زیادی برای خود ایجاد کردند.

این روزها نیز اصلاحی که ایجاد شده، در حالی که اندک به نظر می رسد، به نظر می رسد که از عرضه های قابل توجه بیت کوین صورت گرفته است؛ چرا که ریزش قیمتی بیش از 2 هزار دلاری طی دو روز بدون شک از رشد قابل توجه عرضه نشات می گیرد.

در این میان برخی نیز بر این باورند که عامل دیگری که برای ریزش قیمت بیت کوین در نظر گرفته می شود، این است که این رمزارز به دلیل امیدواری به تولید واکسن کرونا و همچنین رشد سایر بازارهای مالی مانند بورس های بین المللی با خروج سرمایه مواجه شده است؛ چرا که سرمایه گذاران در شرایطی که بازارهای مالی سنتی را مستعد رشد بدانند، ترجیح می دهند که سرمایه خود را به سمت آنها ببرند. اما به نظر می رسد که این تحلیل چندان منطقی نباشد و بیش از دیگر عوامل به نظر می‌رسد که فروش بیت کوین دارندگان عمده این رمز ارز موجب افت قیمت شده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا در راندهای بعدی معاملات بار دیگر فشار فروش موجب ریزش قیمت بیت کوین خواهد شد یا خیر؟

این در حالی است که همچنان تبلیغات روی خرید بیت کوین ادامه دارد و بسیاری این اصلاح را فرصتی برای صعود بیشتر می دانند و در چنین شرایطی می توان دید که نوسان گیران بازار را هدایت می کنند که این امر برای سرمایه گذاران واقعی امری خطرناک است.

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته