جمعه 31 فروردین 1403

توافق و رضایت مردم مهم ترین چالش تکنولوژی بلاک چین است

دکتر علی لاویز مدیر ارشد شرکت کانسنسس هلس (ConsenSys Health) در مصاحبه اخیر خود گفت در جهان تکنولوژی بلاک چین آنچه اهمیت دارد این است که آیا ارزش های تجاری در جریان منطقی زندگی مردم واجد معنا و مفهوم هستند یا خیر.

به عبارتی او ضمن اشاره به ارزش احساسات مردم در دایره تکنولوژی های نوظهور، اذعان داشت مهم ترین چالش تکنولوژی بلاک چین، کسب توافق و رضایت اکثریت مردم است.

او گفت اگر مردم نسبت به ارزش های تجاری یک تکنولوژی نوظهور علاقه نشان دهند، متعاقباً از آن تکنولوژی استفاده می کنند،

اما اگر ارزش های یک تکنولوژی با روح جریان در میان ارزش های انسانی همخوان نباشد، تکنولوژی ها نمی توانند راه خود را در میان مردم باز کنند.

رضایت مردم و موفقیت بلاک چین

راز موفقیت شرکت های بلاک چین، توجه به ارزش های حاکم در جوامع انسانی است

او در ادامه گفت راز موفقیت شرکت های بلاک چین و نهادهای تکنولوژی این است که توجه دو چندانی به ارزش های تجاری داشته باشند.

او اعتقاد دارد احساس مردم هنگامی که در یک محیط تجاری غیر متمرکز قرار می گیرند، مهمترین فاکتور در شکل دادن حس اعتماد آنها نسبت به اکوسیستم های تجاری است.

بیشتر بخوانید:

آزادی در انتهای یک دالان بی انتها؛ آیا بلاک چین می تواند پاسدار حریم خصوصی افراد باشد؟

مردم بنا به خلق و خو و حس و ذائقه ای که دارند، همواره از تجربه های یکسان، احساسات متنوعی دارند. شکل دادن یک اکوسیستم تجاری غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین، مستلزم شناخت ابعاد روحی و روانی جامعه هدف است.

بدون درک درست موقعیت و همچنین توجه به ابعاد رفتاری، روحی و روانی جامعه، تکنولوژی بلاک چین نمی تواند توفیق چندانی در جوامع کنونی داشته باشد.

در قسمتی دیگر از مصاحبه، داون سانگ، مدیر ارشد اجرایی اوسیس لبز (Oasis Labs) به تشریح مدل جدید اقتصاد جهانی پرداخت.

این مدل که “اقتصاد مسئول در برابر اطلاعات و داده ها” نام گذاری شده است، تمرکز ویژه ای بر حریم خصوصی کاربران دارد.

داون سانگ اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین می تواند ضمن صیانت از اطلاعات خصوصی کاربران، کارکرد اطلاعات و داده های ایشان در دیگر حوزه های تجاری و اقتصادی را نیز تضمین کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته