پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رئیس شرکت ویزا: بانک های مرکزی مایل نیستند کاربران از ارزهای دیجیتال استفاده کنند

به گفته رئیس شرکت ویزا، بانک های مرکزی به هیچ وجه مایل نیستند کاربران و مصرف کنندگان به سمت ارزهای دیجیتال سوق پیدا کنند. همچنین راهکارهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال نیز چندان با استقبال بانک های مرکزی مواجه نشده است.

او باور دارد: “اگر چنانچه یک بانک مرکزی تصمیم بگیرد کیف پول دیجیتال به کاربران ارائه کند، ارز دیجیتال بانک مرکزی و خود نهاد بانک به یک برند کلی تبدیل خواهد شد اما باید در نظر داشته باشیم که بانک های مرکزی هیچگاه با ارزهای دیجیتال میانه خوبی نداشته اند زیرا دارایی های غیر متمرکز ممکن است چالش های عملیاتی زیادی پیش روی بانک های مرکزی قرار دهد.”

دو نوع مختلف ارز دیجیتال بانک مرکزی

دو نوع مختلف ارز دیجیتال بانک مرکزی

به گفته رئیس شرکت ویزا بخش رمزارز، دو نگرش مختلف نسبت به نهادینه سازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد. اولین نگرش این است که مصرف کننده و یا کاربر با یک دارایی ویژه شبیه پول نقد سروکار دارد، دومین نگرش نیز این است که ارزهای دیجیتال در واقع یک شالوده و زیربنای محکم برای پرداخت های مالی محسوب می شوند.

در زمینه راهکارهای پول دیجیتال، رئیس ویزا چندان اطمینان ندارد که بانک ها تفاوت بنیادین بین ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و حساب های پس انداز دیجیتال در بانک های تجاری را برای مصرف کنندگان و کاربران توضیح دهند. او همچنین باور دارد ارزهای دیجیتال که توسط بانک ها ارائه می شود، چندان به کاربران این اجازه را نمی دهد تا از دارایی تحت اختیار خود استفاده کنند و عملاً متمرکز بودن نهاد بانک و مرکزیّت دارایی مالی، امکان هر گونه تملک مستقل نسبت به دارایی را از بین می برد.

رئیس شرکت ویزا معتقد است برای آنکه تفاوت بنیادین ارزهای دیجیتال بانک مرکزی با حساب های پس انداز دیجیتال در بانک های تجاری را برای کاربران شفاف کنیم، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باید ویژگی هایی داشته باشند که حساب های سپرده فاقد آن ویژگی ها باشند، در غیر اینصورت کاربران هیچگاه نخواهند توانست تفاوت بنیادین سیستم های پرداخت سنتی با روش های غیر متمرکز مبتنی بر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را درک کنند.

در نگرش دوم که ارز دیجیتال بانک مرکزی به عنوان یک زیرساخت و سامانه پرداخت شناخته می شود، رئیس ویزا می گوید اگر این نگرش همه گیر شود، اکوسیستم و سامانه ارز به عنوان یک زیرساخت، بنیاد و یا نهاد زیربنایی شناخته خواهد شد که شرکت های می توانند کیف های پول دیجیتال و خدمات خود را بر بنیاد این نهاد بنا سازند.

“مصرف کنندگان و کاربران با کیف پول های دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی مالی ارتباط برقرار می کنند و ایشان بیشتر مطابق با برند و ویژگی های آنها اقدام به انتخاب یک کیف پول دیجیتال می کنند تا بر اساس ساختار تعهد مالی که کیف دیجیتال بر اساس آن پایه ریزی شده است.”

شرکت ویزا مایل است از ارزهای دیجیتال استفاده کند

شرکت ویزا مایل است از ارزهای دیجیتال استفاده کند

شرکت ویزا هیچگاه در استفاده از ارزهای دیجیتال، رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین متضرر نشده است. اخیراً شرکت ویزا برای رمزارز خود، اقدام به ثبت حق انحصاری استفاده از دارایی دیجیتال در مراجع قضایی کرده است.

اخبار رمزارز و بلاک چین | سکه نیوز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته