سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

سرمایه‌گذاری تحقیقاتی 8.9 میلیون دلاری سنگاپور در حوزه بلاک‌چین

سنگاپور برنامه تحقیقاتی ۸.۹ میلیون دلاری خود را با حضور یک گروه تحقیقاتی از چندین نهاد دولتی، در حوزه بلاک چین به منظور تامین و تجارت زنجیره ها آغاز کرد

به گزارش سکه نیوز به نقل از فایننس مگنت، گروهی از سازمان های دولتی سنگاپور در حال آماده شدن برای راه اندازی یک برنامه تحقیقاتی جدید با تمرکز بر فناوری های بلاکچین هستند. این پروژه با نام «برنامه نوآوری بلاکچین سنگاپور»، بالغ بر 8.9 میلیون دلار از بنیاد تحقیقات ملی این کشور بودجه دریافت خواهد کرد.

این گروه متشکل از تشکیلات اقتصادی سنگاپور، مراجع توسعه رسانه ای «اینفوکام» و بنیاد تحقیقات ملی سنگاپور است. هدف از این همکاری، توسعه تجاری سازی و تقویت قدرت پذیرش فناوری های بلاک چین توسط شرکت های سنگاپور و به خصوص شرکت های حاضر در شبکه تجارت، تامین و تدارکات است.

یک بیانیه مطبوعاتی درباره راه اندازی این برنامه توضیح داده است که این طرح مبتکرانه برای دخیل نمودن حدودا ۷۵ شرکت در طی سه سال آینده ایجاد شده است. در حال حاضر این گروه کارش را با بستر زنجیره تامین Dimuto آغاز کرده است. این گروه با یاری Dimuto در حال تلاش برای پیاده سازی یک سیستم بلاک چین است که بتواند مواد غذایی فاسد شدنی را برای بهبود اعتبار کار کشاورزان شناسایی کند.

کووید ۱۹  نیاز به سیستم های تجاری قابل اعتماد و امن در دنیای دیجیتال را بیشتر کرده است

طبق اعلام «تک کرانچ» ، بیماری کوید ۱۹ اهمیت  نیاز به زنجیره تامین از نوع بلاک چین و سیستم های تدارکی را برجسته تر کرده است.

به نوشته این نشریه، «پیتر اونگ» مدیر تشکیلات اقتصادی سنگاپور در این خصوص توضیح داد: کووید ۱۹  نیاز به سیستم های تجاری قابل اعتماد و امن در دنیای دیجیتال را بیشتر کرده است.

اونگ گفت: فناوری بلاک چین اعتماد به برنامه های کاربردی فعال در زمینه های زنجیره تدارکات، تامین و تجارت و سرمایه گذاری را تسهیل می کند.

این پروژه نشان دهنده آن است که دولت سنگاپور خود را به عنوان یک نهاد حامی فناوری بلاک چین معرفی می کند‌. این در حالی است که پیش از این سازمان مالی سنگاپور پروژه «یوبین» را در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کردند‌.

بر اساس اعلام سایت سازمان مالی سنگاپور این پروژه راهی برای بررسی استفاده از بلاک چین در جهت تکمیل ظرفیت، تسویه حساب پرداخت ها و امور امنیتی ایجاد کرده است. این سازمان پس از انجام آزمایش های مختلف پروژه «یوبین» بیش از ۴۰ شرکت در ماه جولای، اعلام کرد که پایداری تجاری شبکه پرداختی چند ارزی آن به اثبات رسیده است.

منبع:فایننس مگنیت

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مقدمه ای بر الگوریتم Paxos: یک الگوریتم اجماع برای سیستم های توزیع شده

Paxos (پاکسوس) خانواده ای از پروتکل ها برای ایجاد اجماع در شبکه ای از پردازنده های غیرقابل اعتماد است. در سیستم های توزیع شده،...

مطالب داغ هفته