جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با کشور کانادا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

کانادا را بیشتر بشناسید

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده‌است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است. کانادا با مساحت ۹٬۹۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی‌ترین مرز زمینی در جهان است. پایتخت کانادا اُتاوا و تورنتو بزرگترین شهر آن کشور است. بخش زیادی از سرزمین کانادا به دلیل سرما و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است.

حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور است. ساختار حکومت کانادا از پادشاه یا ملکه بریتانیای کبیر، دولت فدرال، دو مجلس سنا و عوام، دولت‌های ایالتی و فرماندار کل که به عنوان نماینده ملکه الیزابت ایفای نقش می‌کند، تشکیل شده‌است. رأی دهندگان کانادا و شهروندان نیز در قاعده این هرم قرار می‌گیرند. این کشور توسط دولت‌های مستقل از هم اداره می‌شود، که در مجموع زیر پوشش دولت فدرال قرار گرفته‌اند.
الیزابت دوم ملکه بریتانیا، ملکه کشور کانادا نیز هست و قانون به امضاء و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


نزدیکی جغرافیایی این کشور به آمریکا سبب شده تا روابط اقتصادی کانادا و آمریکا بسیار گسترده باشد، به گونه‌ای که آمریکا و کانادا بزرگ‌ترین رابطه اقتصادی را در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. با این حال این رابطه اقتصادی قوی، زیان‌هایی هم برای کانادا در پی داشته‌است. آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه‌های آمریکایی در نزدیکی مرز دو کشور یکی از این زیان‌هاست.

کانادا منابع طبیعی فراوانی دارد. آب و هوای آن سرد و در بیشتر نقاط قطبی است. البته آب و هوا در بخش جنوب غربی، جایی که شهر ونکوور در آن قرار دارد، معتدل است. آبشار نیاگارا، پهناورترین آبشار جهان هم در مرز این کشور با ایالات متحده قرار دارد.

این کشور تا سال ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه بود. در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در یکم ژوئیه ۱۸۶۷ کانادا استقلال یافت. این کشور عضو کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) است. کنفدراسیون کانادا، زیر تشریفات سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده اداره می‌شود.

پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است، محلی که در آن مجلس فدرال کشور و خانه فرماندار کل قرار دارد. او یک کانادایی است که به صورت تشریفاتی رئیس مملکت است و به عنوان نماینده ملکه الیزابت دوم در کانادا خدمت می‌کند. هرچند فرماندار کل تمام امور را در دست ندارد اما در امور اجرایی به‌طور غیر مستقیم و در امور قضایی به‌طور مستقیم نقش دارد و مؤثر است. فرماندار کل، توسط ملکه و به توصیه نخست‌وزیر منصوب می‌شود.

اقتصاد کانادا

کانادا با تولید ناخالص داخلی تقریبی 1.73 تریلیون دلار آمریکا، دهمین اقتصاد بزرگ جهان از سال 2018 است. این کشور یکی از کم فساد ترین کشورها در جهان است و با داشتن یک اقتصاد کاملاً جهانی، جزو ده کشور برتر تجارت جهانی است. کانادا دارای رتبه اقتصادی مختلط بالاتر از ایالات متحده و اکثر کشورهای اروپای غربی در فهرست شاخص آزادی اقصادی بنیاد هریتیج است. متوسط سرانه درآمد قابل تصرف خانوار در این کشور بسیار بالاتر از میانگین سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است. بورس اوراق بهادار تورنتو نهمین بورس اوراق بهادار بزرگ در جهان بر اساس سرمایه بازار است که در آن بیش از 1500 شرکت با سرمایه تجاری بیش از 2 تریلیون دلار آمریکا لیست شده اند.

در سال 2018 ، تجارت کالاها و خدمات کانادا به 1.5 تریلیون دلار کانادا رسید. صادرات کانادا در مجموع بیش از 585 میلیارد دلار کانادا بود، در حالی که کالاهای وارداتی آن بیش از 607 میلیارد دلار کانادا بود، که از میان تقریبا 391 میلیارد دلار کانادا مربوط به واردات از ایالات متحده، و 216 میلیارد دلار کانادا مربوط به کشور های غیر از آمریکا بود.

از اوایل قرن بیستم، رشد بخشهای تولیدی معدنی و خدماتی کانادا کشور را از یک اقتصاد روستایی به یک اقتصاد شهری و صنعتی تبدیل کرده است. مانند بسیاری دیگر از کشورهای پیشرفته، اقتصاد کانادا تحت سلطه صنعت خدمات است که حدود سه چهارم نیروی کار این کشور را به کار گرفته است. با این حال، کانادا از نظر اهمیت بخش اصلی اقتصاد خود در میان کشورهای پیشرفته غیر معمول است، که در آن جنگلداری و صنایع نفت از برجسته ترین عناصر هستند.

منطقه مالی تورنتو دومین مرکز مالی در آمریکای شمالی، هفتمین مرکز بزرگ اشتغال در جهان و قلب صنعت مالی کانادا است.
ادغام اقتصادی کانادا با ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. توافق نامه تجارت محصولات خودرو در سال 1965 مرزهای کانادا را برای تجارت در صنعت تولید خودرو گشود. در دهه 1970، نگرانی در مورد خودکفایی انرژی و مالکیت خارجی در بخشهای تولیدی، دولت لیبرال نخست وزیر پیر ترودو را بر آن داشت تا برنامه انرژی ملی (NEP) و آژانس بررسی سرمایه گذاری خارجی (FIRA) را تصویب کند. در دهه 1980، نخست وزیر برایان مولرونی برای تشویق به سرمایه گذاری خارج ، NEP را لغو و نام FIRA را به Investment Canada تغییر داد. توافق نامه تجارت آزاد کانادا و ایالات متحده (FTA) در سال 1988 تعرفه های تجارت دو کشور را حذف کرد، در حالی که توافق نامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) منطقه تجارت آزاد را شامل مکزیک در سال 1994 گسترش داد. کانادا با داشتن بالاترین سرانه عضویت در اتحادیه های اعتباری در جهان، دارای یک بخش بانکداری تعاونی قوی است.

کانادا یکی از معدود کشورهای پیشرفته دارای خالص صادرات انرژی است. اقیانوس اطلس کانادا دارای ذخایر گسترده گاز طبیعی در دریا است و آلبرتا همچنین میزبان منابع بزرگ نفت و گاز است. وسعت این منابع و دارایی ها باعث می شود که کانادا 13 درصد از ذخایر جهانی نفت را داشته باشد که سومین سهم بزرگ جهان پس از ونزوئلا و عربستان است. کانادا علاوه بر این یکی از بزرگترین تامین کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. این کشور یکی از مهمترین تولید کنندگان جهانی گندم، کلزا و سایر غلات است.

وزارت منابع طبیعی فدرال آماری را در مورد صادرات عمده آن ارائه می دهد. این کشور صادرکننده اصلی روی، اورانیوم، طلا، نیکل، پلاتینوئیدها، آلومینیوم، فولاد، سنگ آهن، زغال کک، سرب، مس، مولیبدن، کبالت و کادمیوم است. بسیاری از شهرهای شمال کانادا ، که کشاورزی در آنها دشوار است، به دلیل وجود معادن نزدیک یا منابع چوبی، پایدار هستند. کانادا همچنین دارای یک بخش تولید قابل توجه در جنوب انتاریو و کبک است، که اتومبیل و هوانوردی جزو صنایع مهم آن هستند.

مهاجرت به کانادا

از آنجا که کانادا به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت در جهان تبدیل شده است، روش های مهاجرت بسیاری را برای متقاضیان سفر با کانادا با ویزاهای مختلف فراهم کرده است.

بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ مهاجرت دانشجویی، مهاجرت کارگر ماهر، سرمایه گذاری در کانادا، مهاجرت نوپا و کارآفرینی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا است.

مهاجرت به کانادا بسته به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی هر فرد روش های مختلفی دارد و در اینجا بهترین موارد ذکر شده است.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت به کانادا با ویزای کار یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا و در عین حال سخت ترین راه برای دریافت ویزا است. متقاضیان این روش می توانند از طریق برنامه هایی (اکسپرس انتری، برنامه استانی و خوداشتغالی) اقامت کانادا را دریافت کنند. البته باید توجه داشته باشید که در این روش شرایطی مانند سابقه کار، وضعیت تأهل، درجه زبان و سن افراد ارزیابی می شود. برای دریافت این نوع ویزا، ارائه مدارکی مانند گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی بهداشت، عدم سو پیشینه، دعوت نامه و فرم های مربوطه پر شده ضروری است.

لازم به ذکر است که داشتن پیشنهاد کار از کارفرمایان در کانادا (پیشنهاد شغلی) می تواند یک مزیت مثبت برای این نوع مهاجرت و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا باشد.

هزینه اخذ ویزای کار در سال 2021 شامل هزینه های مربوط به سفارت کانادا است که متقاضیان بسته به نوع ویزا باید آن را پرداخت کنند. هزینه هر نفر حدود 400 دلار کانادا است.

اخذ اقامت کانادا با سرمایه گذاری

اخذ ویزای سرمایه گذاری یکی دیگر از راههای مهاجرت به کانادا است که البته این روش معمولاً بیشتر از سایر روشها به طول می انجامد و همانطور که از نام آن پیداست یکی از گرانترین روشهای اخذ اقامت دائم کانادا است.

در این روش مهاجرت، پس از انتخاب نوع سرمایه گذاری (سرمایه گذاری از طریق برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP و کارآفرینی)، عواملی مانند توانایی مالی، میزان سرمایه و رزومه متقاضی ارزیابی می شود. برای کاهش خطر این نوع مهاجرت، توصیه می شود از آژانس های معتبر مهاجرت و وکلای مهاجرت کمک بگیرید و تصمیم بگیرید که این روند را با اطلاعات دقیق در مورد شرایط مهاجرت به کانادا آغاز کنید.

لازم به ذکر است که مهاجرت به کانادا با روش سرمایه گذاری در شهرهای مختلف این کشور، مستلزم رعایت شرایط خاص همان شهر است و قوانین و مقررات و حتی میزان سرمایه برای هر شهر متفاوت است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی یکی دیگر از روشهای اقامت دائم کانادا است که به افراد اجازه می دهد براساس مهارت و تجربه کاری خود در کانادا شغل ایجاد کنند. با این حال، در سال های اخیر، به دلیل تقاضای زیاد برای این نوع مهاجرت ، کانادا محدودیت ها و شرایط خاصی را در نظر گرفته است که باعث می شود افراد از این طریق کمتر به کانادا مهاجرت کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی 2021

• تجربه و مهارت کافی داشته باشید
• ارائه گواهی بهداشت و عدم سو criminal پیشینه
• داشتن تمکن مالی
• مدارک لازم را برای پذیرش داشته باشید

مهاجرت به کانادا با روش تحصیل

اخذ ویزای دانشجویی یکی دیگر از راه های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا است که بسیار مورد توجه جوانان است. این در حالی است که به دلیل متقاضیان متعدد، دستیابی به این موضوع چندان هم آسان نخواهد بود.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی در سال 2021

• مدرک زبان داشته باشید و به زبان فرانسه یا انگلیسی تسلط داشته باشید
• مدرک داشته باشید
• از دانشگاه کانادا دعوتنامه یا نامه پذیرش ارسال کنید
• داشتن تمکن مالی
• ارائه گواهی بهداشت پزشکی
• فرم های تکمیل شده مربوط به پذیرش را ارسال کنید

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند کانادایی روش دیگری برای اقامت در کانادا است. البته این روش چندان ساده نیست، اخیراً شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار دشوار شده است و تنها افرادی که می خواهند با یک ازدواج واقعی به این کشور مهاجرت کنند موفق می شوند. برای دریافت این ویزا لازم است افراد اسنادی مانند درآمد و توانایی پرداخت هزینه های زندگی، میزان دارایی و محل زندگی را مشخص کنند. هزینه های پرداخت شده برای این روش مهاجرت شامل هزینه های مربوط به کفالت، حمایت مالی از شریک قانونی (همسر) و حمایت مالی از کودک (کودک) است.

شرایط اقامت در کانادا از بدو تولد

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد کودکان یکی از متداول ترین روش های امروزی است که در بین افراد مشهور نیز رایج شده است. افراد می توانند با تولد فرزندشان در این کشور شهروند کانادا شوند. در حقیقت، تولد کودک در کانادا به والدین وی اجازه می دهد تابعیت کانادا را بدست آورند و شهروند کانادا محسوب شوند.

لازم به ذکر است که پس از تولد کودک، والدین بلافاصله اجازه اقامت در کانادا را دریافت نمی کنند و لازم است کودک هنگام رسیدن به پدر و مادر خود از طریق کفالت درخواست اجازه اقامت کند.

مهاجرت به کانادا با حمایت مالی والدین

فرزندان ساکن کانادا برای حمایت مالی از اقامت کانادا ، باید شرایط زیر را داشته باشند:

• اقامت دائم در کانادا
• ثبت نام در قانون بومی کانادا به عنوان یک فرد بومی
• تابعیت کانادا

این افراد همچنین برای حمایت مالی والدین خود مورد نیاز هستند تا بتوانند نیازهای والدین خود را برآورده کنند و از توانایی مالی حمایت از والدین خود برخوردار باشند.

قوانین رمزارزها در کشور کانادا

در کشور کانادا استفاده از بیت کوین به عنوان منبع ذخیره ارزش و یا واسط مبادلاتی بلامانع است. طبق بیانیه رسمی نهاد مصرف کننده مالی کانادا شهروندان این کشور می توانند بدون مانع حقوقی از ارزهای دیجیتال برای خرید کالا استفاده کنند. در این کشور استفاده از درگاه های معاملات رمزارز نظیر صرافی های دیجیتال نیز بلامانع است. با این اوصاف طبق موازین قضایی کاندا، رمزارزها (اعم از بیت کوین و دیگر آلت کوین ها) به عنوان اسکناس قانونی شناخته نمی شوند. در این کشور تنها دلار کاندا به عنوان پول رسمی توسط مراجع قانونی به رسمیت شناخته می شود. طبق قانون ارز کانادا، اسکناس قانونی باید شروط زیر را احراز کند:
اسکناس های کاغذی که توسط بانک مرکزی این کشور چاپ و به چرخه تبادلات مالی وارد می شوند.
سکه هایی که مطابق قانون ضرب سکه های سلطنتی این کشور به بازار هدف صادر می شود.

در کانادا معاملات ارز دیجیتال و دارایی های رمزارز ذیل قانون مالیاتی این کشور تعریف می شوند. وزارت درآمدهای مالی کانادا، رمزارزها را به عنوان اسکناس های دولتی در نظر نمی گیرد، بلکه آنها را در ذیل کالاهای مالی طبقه بندی می کند. بنابراین استفاده از رمزارزها به عنوان واسط مبادلاتی برای دریافت خدمات و یا خرید کالاهای تجاری، به عنوان مصداق معامله پایاپای شناخته می شود.

طبق متن قانون اساسی نهاد مصرف کننده مالی کانادا:
کالاهایی که بواسط پرداخت وجه ارز دیجیتال خریداری می شوند باید در دفتر مالیاتی فروشنده نیز لحاظ شود. بنابراین تمامی شهروندان در صورت خرید کالاهای تجاری و یا خدمات مالی و پرداخت وجه معادل آن از طریق ارز دیجیتال، مشمول قوانین مالیاتی خواهند شد.

در اظهارنامه های مالیاتی، تمامی شهروندان کانادایی موظف هستند مراتب درآمدها و ضررهای ناشی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در اختیار مقامات ارشد اداره الیات این کشور قرار دهند.

در ارتباط با اعمال قوانین مالیاتی، نهاد مصرف کننده مالی کانادا اظهار می کند:
در مواردی که از ارز دیجیتال برای پرداخت ارزش مبادله ای یک کالای تجاری و یا خدمات مدنی استفاده شود، قانون معاملات پایاپای اعمال می شود. معامله پایاپای زمانی صورت می گیرد که طی آن طرفین معامله توافق می کنند در ازای مبادله کالا و یا خدمات مدنی، از اسکناس رسمی کشور هدف استفاده نکنند. به عبارتی در اینگونه معاملات اسکناس کاغذی واسط معامله نخواهد بود.

مثلاً تصور کنید در ازای خرید بلیط سینما به جای پرداخت اسکناس، ارز دیجیتال پرداخت کنیم. در اینصورت به چنین معامله ای معامله پایاپای گفته می شود. مطابق قانون مدنی کشور کانادا، در صورت انجام معاملات پایاپای، وجوه دریافتی فروشنده باید طبق قانون مصوب دولت، در ذیل موازین مالیات بر درآمد لحاظ شود. تراز مالیات و نحوه محاسبه آن نیز توسط دلار کانادا سنجیده می شود.

در روز 19 ژوئن 2014، دادستان کل کانادا موافقت خود را با لایحه اجرایی سازی برخی مفاد بودجه این کشور اعلام کرد. این لایحه شامل برخی اصلاحات در متن عواید جرم نظیر پولشویی و تامین مالی گروه های تروریستی در کشور کانادا می شد. طبق این قانون، ارزهای دیجیتال (اعم از بیت کوین و دیگر رمزارزهای جایگزین) در ذیل متمم مبارزه با پولشویی قرار گرفتند. تصویب این لایحه در پارلمان کانادا این کشور را به نخستین دستگاه قضایی و حقوقی بین الملل تبدیل کرد که در زمینه ارزهای دیجیتال متمم قانونی وضع می کند. کشور کانادا همچنین نخستین کشوری است که معاملات تجاری ارز دیجیتال را در ذیل قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی گروه های تروریستی قرار داد.

در روز 24 آگوست 2017، مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار کانادا در ارتباط با نحوه ارائه و صدور اولیه رمزارزها لایحه ویژه ای را صادر کردند. این لایحه الزامات حقوقی و قضایی این سازمان در ارتباط با چگونگی صدور اولیه رمزارزها، صدور اولیه توکن های بهادار، نحوه فعالیت صندوق های سپرده گذاری رمزارز و معاملات آتی ارز دیجیتال را تببین می کند. در ماه فوریه سال 2018 نیز سازمان بورس و اوراق بهادار کانادا اعلام کرد نخستین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله مبتنی بر فناوری بلاک چین در این کشور راه اندازی شده است.

بانک مرکزی کانادا، نهاد پرداخت های مالی این کشور و شرکت های فناوری مبتنی بر تکنولوژی دفتر کل توزیع شده با هم افزایی یکدیگر در حال بررسی چگونگی ایجاد تحول در زیرساخت های پرداخت مالی با استفاده از درگاه های توزیع شده نوآوری بلاک چین هستند. در فاز اول و دوم، چگونگی تسویه حساب پرداخت های بین بانکی و در فاز سوم مواردی نظیر مزایای ادغام سازوکارهای غیر متمرکز مالی در بستر صرافی های خارجی و سیستم های اوراق بهادار مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر: 1399121603HFMCMF

مطالب مرتبط:

قوانین ارز های دیجیتال در کشور برزیل

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور بولیوی

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور برمودا

قوانین ارزهای دیجیتال در آرژانتین

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته