پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

قوانین مربوط به حوزه رمزارزها که توسط اتحادیه اروپا تا سال 2024 اتخاذ خواهد شد.

با توسعه تکنولوژی بلاک چین و نمایان شدن نقایص نظام اقتصادی سنتی بخصوص در سالهای اخیر و با شیوع بیماری کرونا، اتحادیه اروپا در نظر دارد در راستای ترویج پرداختهای دیجیتال و ایجاد یک محیط هوشمند معاملاتی، رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین را تا سال 2024 وارد متن قانون اساسی کرده و حیطه فعالیت امور مالی غیر متمرکز را مشخص کند. همچنین تصمیم دارد از دارایی های دیجیتال برای انتقال پول و انجام معاملات مالی در سطح بین المللی استفاده کند.

به گزارش رویترز، این اتحادیه در نظر دارد طی چهار سال آینده با تدوین و وضع قوانین قضایی و حقوقی مرتبط با رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین، از دارایی های دیجیتال برای انتقال پول در سطوح بین المللی استفاده کند.

اتحادیه اروپا با ایجاد یک چارچوب جامع حقوقی و قضایی در ارتباط با رمزارزها، مسیر نهادینه سازی گسترده تکنولوژی دفتر کل توزیع شده را هموار خواهد کرد.

قوانین مربوط به حوزه رمزارزها که توسط اتحادیه اروپا تا سال 2024 اتخاذ خواهد شد.

رویترز در ادامه توضیح می دهد که در حوزه اقتصادی اتحادیه اروپا، اکثریت شهروندان کماکان از پول فیات برای انجام معاملات مالی استفاده می کنند. این اتحادیه در نظر دارد در راستای ایجاد یک محیط هوشمند معاملاتی و ترویج پرداخت های دیجیتال، زمینه را برای نهادینه سازی گسترده رمزارزها و درگاه های غیر متمرکز مالی هموار کند.

با همه گیری جهانی ویروس کرونا، استفاده از درگاه های پرداخت مالی آنلاین افزایش پیدا کرده است. در ماه های اخیر بسیاری از کشورها در راستای ارتقای زیرساخت های پرداخت مالی، صدور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داده اند.

منبع: کوین تلگراف.

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته