پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

هنگام مسافرت چه چیزی باید درباره ارزها و تبادل ارز خارجی بدانید؟

برای برخی سفر به خارج از کشور برای کار یا به قصد تفریح تنها به این معنی است که داخل یک هتل یا مرکز تفریحی اقامت می کنند و هیچ نیازی هم به کار اضافه ای وجود نخواهد داشت. مراکز تفریحی و اقامتی می توانند با بازدهی و سرعت بالا، نیازهای شما را برآورده سازند.

با این اوصاف این امر شاید برای شما چندان جذابیّت نداشته باشد، زیرا شما ممکن است خواستار یک تجربه تمام عیار باشید و انتظار شما بالاتر از آن باشد که تنها محدود به یک مرکز اقامتی شود. شما ممکن است بخواهید به صورت محلی خرید و یا غذاهای بومی میل کنید، داخل کافه های محلی، نوشیدن یک فنجان قهوه را تجربه کرده و با اختیار خود بازارها و مکان های تفریحی، تاریخی بافت شهری را بررسی کنید. بنابراین انتظار شما با انتظار رایج متفاوت خواهد بود، و متعاقباً درک شما از شرایط مالی نیز باید به همان درجه دستخوش تغییر شود.

شما در یک سرزمین جدید قرار دارید و بنابراین باید به دنبال راهی باشید که هزینه ها و پرداخت های مالی شما را تسهیل کند، بدون آنکه در مرداب هزینه های کلان گرفتار شوید و یا اینکه در نهایت به دلیل سقوط آزاد در ورطه نرخ تبادل ارز خارجی، خود را فقیرتر از آنچه بودید بیابید.

خود را گرفتار نکنید

خود را گرفتار نکنید

وقتی سفر به کشور دیگری را تجربه می کنید، شرایط ممکن است شما را داخل مکان هایی قرار دهد که انتخاب شما برای پرداخت، تنها محدود به تکنولوژی های محلی شود. همچنین اگر قصد دارید از محل اقامت خود خارج شوید، بهترین و رایج ترین کار این است که همواره مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

راه ها و روش های سنتی پرداخت و نحوه دسترسی به پول نقد در یک کشور خارجی ممکن است در نهایت هزینه زیادی را روی دست شما بگذارد. نوسانات قیمت ارز می تواند ارزش پول تبادلی شما را به شدت کاهش دهد.

شما میتوانید با این روش ها خطرهای یک مسافرت خارجی را به حداقل برسانید

بازارهای مالی را پیش از سفر حتماً چک کنید. بسیاری از نوسانات شدید ارز با یک هشدار پیشینی آغاز می شوند. اینکه خودتان را با جریان روز ارزها و ارزش معاملات آگاه کنید، یقیناً می تواند به شما کمک کند تا سفری همراه با ایمنی خاطر تجربه کنید.

اجازه دهید نرخ تبادل ارز تعیین کند که آیا باید برای هتل و دیگر خدمات پیش پرداخت داشته باشید یا خیر. اگر در بازار ارز، ناگهان ورق به سود شما برگشت، با کمال میل از آن استفاده کرده و سفر خود را رزرو کنید.

درباره کارت های اعتباری سفر تحقیق کنید. برخی از این کارت ها این امکان را به شما می دهد که از نرخ متغیر ارزها استفاده کنید. بسیاری از کارت های اعتباری سنتی این امکان را به شما نمی دهد، حتی باید آگاهی کافی داشته باشید که اگر چنانکه از کارت های اعتباری در دیگر کشورها استفاده کردید، امکان دارد تا 10 دلار هزینه از کارت شما کسر شود.

از چک های سفر هم دوری کنید و تا حد امکان از آنها استفاده نکنید زیرا امنیت کافی ندارند. چک های مسافرتی کماکان این امکان را دارند که تحت تاثیر نرخ تبادل ارز قرار گیرند و از آنجایی که مستلزم امضای شما نیز هستند از درجه امنیت پایینی برخوردار می باشند.

روش های خرید را به خوبی بشناسید

روش های خرید را به خوبی بشناسید

روش های خرید در یک کشور خارجی متفاوت است و هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند. شناختن این روش ها به شما را در هزینه-کردها و مدیریت مالی کمک شایانی می کند.

پول نقد

مسافرها به صورت سنتی پیش از سفر، پول خود را به پول رایج کشور مقصد تبدیل می کنند. نوسانات قیمت ارز و تغییر قیمت در تبادل ارزهای خارجی می تواند باعث شود هزینه های زیادی را متحمل شوید. شوربختانه برخلاف کارت های اعتباری وقتی شما میزانی از پول نقد خود را با بی توجهی از دست دادید دیگر امکان بازپس گیری آن را ندارید.

کارت های پول مسافرتی

کارت های پول مسافرتی را می توانید در سفرهای خارجی استفاده کنید. شما می توانید با توجه به نرخ تبادل ارز، از این کارت های مسافرتی برای خرید و دیگر خدمات استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که این نوع کارت ها هزینه زیادی بابت کارمزد کسر می کنند. این میزان کارمزد به حدود 4.5 درصد نیز می رسد.

کارت های اعتباری سنتی

شما ممکن است از کارت های اعتباری شخصی استفاده کنید، اما باید نسبت به پیامدهای انتخاب چنین روشی حتماً آگاهی کافی داشته باشید. هزینه کارمزد تراکنش در دستگاه پرداخت (ATM) و نرخ تبادل در این روش بسیار بالا است. البته رزرو پرواز و دیگر هزینه ها از طریق این کارت های می تواند کارآمد باشد. فقط باید نسبت به چگونگی  هزینه و نرخ تبادل این نوع کارت ها اطلاعات کافی باشید.

پیش از سفر به یک کشور خارجی حتماً در نظر داشته باشید که ارزش پول خود را به دلیل هزینه های کلان نرخ مبادله از دست ندهید.

اخبار رمزارز و بلاک چین | سکه نیوز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته