جمعه 10 فروردین 1403

ایمیل پلتفرم «بلاک‌فای» هک شد

تقریباً 500 نفر در تاریخ 8 مارس دچار یک غافلگیری ناگهانی شدند و پس اینکه آدرس ایمیل آنها برای ثبت نام حساب های جعلی استفاده شد، ایمیل های حاوی الفاظ رکیک و نژادپرستانه از سوی بلاک فای دریافت کردند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بر اساس اعلام فوربس، بسته شدن موقت ثبت نام در این هفته توسط اپلیکیشن وام دهی رمزارزی بلاک فای به دلیل حمله یک بازیگر مخرب بوده است.

به گفته کارمندان این شرکت، یک مهاجم با استفاده از آدرس های ایمیل متعلق به کاربران واقعی، فرایند ثبت نام برای 1000 حساب جعلی را از 7 مارس آغاز کرد.

مهاجم اصطلاحات مبتذل و نژادپرستانه را به عنوان نام و نام خانوادگی برای حساب های جعلی وارد کرده است که منجر به ارسال حدود 500 ایمیل حاوی زبان توهین آمیز به طور خودکار شده است، پیش از آنکه بلاک فای از این مشکل باخبر شود و عملیات ثبت نام را متوقف کند.

در تاریخ 8 مارس، سارا شریدان، روزنامه نگار مستقر در فیلادلفیا، در توییتر نوشت: «من هیچ سنخیتی با یک سرمایه گذار رمزارز ندارم.» «من حتی هرگز قبلا نام بلاک فای را نشنیده بودم، تا اینکه ایمیلی دریافت کردم که درآن به من تهمت نژادی میزد.»

زک پرینس، مدیرعامل بلاک فای، در ابتدا این حمله را به عنوان یک نقص فنی در گردش کار ثبت نام های حساب های جدید توصیف کرد، قبل از فاش شدن دامنه کامل ماجرا که توسط فوربس اعلام شد.

یک حمله مشابه ماه قبل توسط صرافی مشتقات FTX گزارش شده بود. در آگوست 2020، یک مهاجم موفق شد تا با فریب دادن اپلیکیشن سیگنال بلاک فولیو که توسط FTX خریداری شده است، دست به انتشار پیام های نژادپرستانه در صفحه اصلی آن بزند. سم بنکمن فرید، مدیر عامل FTX، معتقد است که این حمله توسط یکی از رقبای آنها انجام شده است.

برخی از مشتریان بلاک فای اعلام کردند که پس از یک دوره تعمیر و به روزرسانی وبسایت در روز 7 مارس، نمی توانند به طور کامل به وب سایت شرکت دسترسی پیدا کنند، اما این موضوع ممکن است ارتباطی با حمله نداشته باشد.

بازدیدکنندگان از وب سایت بلاک فای در حال حاضر با پیامی روبرو می شوند مبنی بر اینکه ثبت نام حساب های جدید در حال حاضر در دسترس نیست، اما مشتریان قبلی می توانند به طور کامل به وبسایت دسترسی داشته باشند.

حمله به پلتفرم بلاک فای در یک زمان حساس برای این شرکت سه ساله اتفاق می افتد، زیرا در حال حاضر سعی در بستن دوره جمع آوری سرمایه دارد که ارزش آن را به حدود 3 میلیارد دلار می رساند. این وام دهنده دارایی های رمزارز تاکنون بیش از 100 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرده است، از جمله توسط «کوین بیس ونچرز» و «وینکلووس کپیتال».

در ماه مه سال 2020، بلاک فای دچار نقض دیتا شد که در آن نام کامل، آدرس و تاریخ تولد مشتریان مختل شد.

کد خبر: 1399122009MGMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

هکرها 3.8 میلیون دلار از یک پروتکل دیفای سرقت کردند

هکرها 3.8 میلیارد دلار رمزارز در سال 2020 سرقت کردند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته