شنبه 1 اردیبهشت 1403

کشف بیش از 350 دستگاه ماینر در سه استان کشور

در ادامه جمع آوری تجهیزات غیر مجاز ماینینگ، در 24 ساعت گذشته بیش از 350 دستگاه استخراج ارز های دیجیتال در سه استان کشور کشف و ضبط شده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از ایرنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از کشف 32 دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش چهار میلیارد ریال در این استان خبر داد.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


به گزارش ایرنا، سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک باب کارگاه ضایعاتی محدوده شهر کرمان، موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پس از بررسی و تائید صحت خبر و هماهنگی قضائی، به محل مورد نظر اعزام شدند که در بازرسی از یک کارگاه، تعداد 32 دستگاه ماینر کشف شد.

سرهنگ میرحبیبی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی دستگاه های مکشوفه را چهار میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

در اخبار دیگر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «کیوان ظهیری» فرمانده انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر وجود تعدادی دستگاه تولید ارز دیجیتال در داخل یک یک باغ در شهرستان قدس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اقدامات اطلاعاتی اولیه موفق به شناسایی محل دپوی ارزهای دیجیتال شده و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل، 333 دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه و معرفی وی به اداره تعزیرات حکومتی تصریح کرد: کارشناسان ارزش دستگاه‌های ارز دیجیتال مکشوفه را 50 میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: پلیس با هرگونه قانون گریزی، به شدت برخورد خواهد کرد.

همچنین خبرگزاری فارس نقل می کند که رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان از کشف 9 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق خبر داد.

علی رضایی امروز در گفت ‌و گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر این که فردی اقدام به راه‌اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از دستگاه‌های ماینر در یکی از مناطق شهر همدان کرده است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع دو گروه از کارکنان به این محل اعزام و در بازرسی از آن، 9 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در حال کار را کشف کردند و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان در پایان بیان کرد: با حضور کارشناس اداره برق در محل استفاده غیر مجاز از برق تایید و دستگاه‌های ماینر کشف شده به پلیس امنیت اقتصادی استان همدان تحویل شد.

کد خبر: 1400010407MGMMMF

مطالب مرتبط:

فعالیت ۱۲ مزرعه استخراج رمزارز در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

جریمه سنگین در انتظار استخراج کنندگان رمز ارز در منازل

استفاده از پی اس 5 برای استخراج اتریوم

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته