سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور باربادوس و قوانین ارزهای دیجیتال

باربادوس یک کشور جزیره ای در آنتیل کوچک هند غربی، در منطقه کارائیب در آمریکای شمالی است. طول آن 34 کیلومتر و عرض آن تا 23 کیلومتر است و مساحت آن 432 کیلومتر مربع است. این منطقه در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی و 100 کیلومتری شرق جزایر بادگیر و دریای کارائیب است. در آنجا باربادوس کی از شرقی ترین جزایر کارائیب است. این کشور در فاصله حدود 168 کیلومتری شرق هر دو کشور سنت لوسیا، و سنت وینسنت و گرنادین ها و 180 کیلومتری جنوب شرقی مارتینیک و 400 کیلومتری شمال شرقی ترینیداد و توباگو واقع است. باربادوس خارج از کمربند اصلی طوفان آتلانتیک است. پایتخت و بزرگترین شهر آن بریج تاون است.

آشنایی با کشور باربادوس و قوانین ارزهای دیجیتال

از قرن 13 مردمان کالیناگو و قبل از آن سایر آمریندیایی ها ساکن باربادوس بودند. در اواخر قرن پانزدهم، باربادوس مورد حمله ناوگان اسپانیا قرار گرفت و مورد ادعای سلطنت اسپانیا قرار گرفت. امپراطوری پرتغال بین سالهای 1532 و 1536 ادعای مالکیت این جزیره را کرد، اما بعداً آن را در سال 1620 رها کرد. یک کشتی انگلیسی،Olive Blossom ، در 14 مه 1625 وارد باربادوس شد. خدمه کشتی آن را به نام پادشاه جیمز اول در اختیار گرفتند. در سال 1627، اولین مهاجران دائمی از انگلیس وارد شدند، و این جزیره به یک مستعمره انگلیس تبدیل شد. به عنوان یک مستعمره ثروتمند با شکر، این کشور به مرکز انگلیسی تجارت برده آفریقا تبدیل شد تا اینکه تجارت آن با قانون تجارت برده در سال 1807 غیرقانونی اعلام شد، و آزادی برده ها در باربادوس طی یک دوره چند ساله پس از قانون لغو برده داری در سال 1833 اتفاق افتاد.

در 30 نوامبر 1966، باربادوس به همراه الیزابت دوم به عنوان ملکه خود یک کشور مستقل و قلمرو مشترک المنافع شد، اگرچه این کشور قصد دارد تا 30 نوامبر 2021 وی را به عنوان رئیس دولت خود برکنار کند و به یک جمهوری تبدیل شود.
جمعیت 287،010 نفر عمدتا آفریقایی هستند. از بین گردشگران، 40 درصد از انگلستان هستند و ایالات متحده و كانادا گروه های بعدی بازدیدكنندگان این جزیره را تشکیل می دهند.

اقتصاد باربادوس

باربادوس از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه پنجاه و سومین کشور ثروتمند در جهان است، و دارای یک اقتصاد ترکیبی پیشرفته و سطح متوسطی از زندگی است. بر اساس بانک جهانی، باربادوس جزو 66 اقتصاد پردرآمد جهان طبقه بندی شده است. از لحاظ فقر، تقریباً 10 درصد مردم نمی توانند نیازهای اساسی روزانه غذایی خود را تأمین کنند.

آشنایی با کشور باربادوس و قوانین ارزهای دیجیتال

از نظر تاریخی، اقتصاد باربادوس وابسته به کشت نیشکر و فعالیت های مربوط به آن بود، اما از اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به بخش های تولید و گردشگری منتقل شده است. خدمات مالی و اطلاعاتی برون مرزی به مهمترین درآمد ارزی تبدیل شده اند. از دهه 1990 دولت باربادوس به عنوان یک دولت تجارت دوست و از نظر اقتصادی سالم قلمداد می شود. این جزیره با توسعه و بازسازی هتل ها، مجتمع های اداری و خانه ها، تا حدودی به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی کریکت 2007 ، رونق در ساخت و ساز را تجربه کرد. این امر در طی بحران اقتصادی جهان 2008 و 2012 و رکود اقتصادی کند شد.

بین سالهای 1999 و 2000 یک اقتصاد قوی وجود داشت، اما اقتصاد در سالهای 2001 و 2002 به دلیل کاهش رونق در گردشگری، هزینه های مصرف کننده و تأثیر حملات 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده و بمبگذاری های 7 ژوئیه 2005 لندن در بریتانیا به رکود دچار شد. اقتصاد در سال 2003 شروع به رشد کرد و تا سال 2008 ادامه داشت. اقتصاد از سال 2008 تا 2013 دوباره دچار رکود شد و پس از آن از 2014 تا 2017 رشد نشان داد. سپس در طی بحران اقتصاد جهانی به رکود دیگری از 2017 تا 2019 دچار شد. در سال 2019 علائم بهبودی را نشان داد. اما پس از آن به دلیل رکود اقتصادی ناشی از پاندمی کووید 19 کاهش دیگری را تجربه کرد.

شرکای تجاری سنتی باربادوس شامل کانادا، جامعه کارائیب (به ویژه ترینیداد و توباگو)، انگلستان و ایالات متحده هستند. دولت های اخیر تلاش های خود را برای کاهش بیکاری، تشویق سرمایه گذاری مستقیم خارجی و خصوصی سازی شرکت های دولتی ادامه داده اند. بیکاری در سال 2003 به 10.7 درصد کاهش یافت. با این حال، از آن زمان در سه ماهه دوم 2015 به 11.9 درصد افزایش یافته است.

اتحادیه اروپا با برنامه 10 میلیون یورویی نوسازی بخش تجارت و خدمات مالی بین المللی این کشور به باربادوس کمک می کند.

باربادوس سومین بورس سهام بزرگ منطقه کارائیب را در اختیار دارد. تا سال 2009 ، مقامات بورس اوراق بهادار در حال بررسی احتمال تقویت بورس محلی با سرمایه گذاری در بازار بین المللی اوراق بهادار (ISM) بودند.

قوانین ارز های دیجیتال در باربادوس

دولت باربادوس تا کنون قانون قضایی ویژه ای در ارتباط با حیطه رمزارزها وضع نکرده است. در سال 2015، بانک مرکزی باربادوس در یک مقاله تحلیلی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا از رمزارزها باید به عنوان یک منبع ذخیره ارز بین المللی استفاده کند یا خیر. با توجه به شواهد موجود، مفاد این مقاله تحلیلی به اجماع نظر نهادهای تجاری و مالی این کشور نرسیده است.

آشنایی با کشور باربادوس و قوانین ارزهای دیجیتال

شرکت فناوری (Bitt Inc.) که اخیراً توافق نامه همکاری با بانک مرکزی منطقه کارائیب شرقی امضا کرده است، در کشور باربادوس مستقر است. مطابق مفاد این قرارداد، بانک مرکزی منطقه کارائیب شرقی در طرح آزمایشی استفاده از فناوری بلاک چین برای صدور ارز دیجیتال کشورهای شرق دریای کارائیب نقش فعال ایفا خواهد کرد. به این ترتیب 8 کشور شرق دریای کارائیب می توانند با استفاده از فناوری بلاک چین، در کنار اسکناس های کاغذی، از نسخه دیجیتال ارز رایج ملی خود استفاده کنند.

اگرچه کشور باربادوس به عنوان بخشی از این تفاهم نامه همکاری ایفای نقش نمی کند، خبرها حاکی از آن است که این شرکت فناوری در صدد است طی تشریفات قضایی و به پیرو مصوبه دولت، نسبت به صدور دلار دیجیتال باربادوس اقدام کند. قرار بر این است که ارزش دلار دیجیتال باربادوس توسط ارزش رسمی اسکناس کاغذی این کشور پشتیبانی شود. دولت باربادوس کماکان درباره این موضوع بیانیه ای صادر نکرده است.

کد خبر: 1400021709MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با کشور کانادا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور آلمان و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور اتریش و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور سوئیس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور هندوراس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته