شنبه 8 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور هندوراس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

هندوراس، با نام رسمی جمهوری هندوراس، کشوری در آمریکای مرکزی است. جمهوری هندوراس از غرب با گواتمالا، از جنوب غربی با السالوادور، از جنوب شرقی با نیکاراگوئه، از جنوب با اقیانوس آرام و خلیج فونسکا و از شمال با خلیج هندوراس ورودی بزرگ دریای کارائیب همسایه است.

هندوراس قبل از استعمار اسپانیا در قرن شانزدهم چندین فرهنگ مهم آمریکای میانه، به ویژه مایا را در خود جای داده بود. هندوراس میزبان چندین فرهنگ است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


اسپانیایی ها کاتولیک رومی و زبان غالب اسپانیایی را معرفی کردند که به همراه آداب و رسوم متعددی بومی آمیخته است. هندوراس در سال 1821 مستقل شد و از آن زمان یک جمهوری بوده است، اگرچه به طور مداوم بسیاری از اختلافات اجتماعی و بی ثباتی سیاسی را تحمل کرده است و همچنان یکی از فقیرترین کشورهای نیمکره غربی زمین است.

اقتصاد این کشور در درجه اول متکی به کشاورزی است، و به ویژه در مقابل بلایای طبیعی مانند طوفان میچ در سال 1998 آسیب پذیر می باشد. طبقه پایین تر اساساً کشاورز هستند در حالی که ثروت در مراکز شهری این کشور متمرکز است.

آشنایی با کشور هندوراس

هندوراس دارای شاخص توسعه انسانی 0.625 است، و آن را به عنوان کشوری با توسعه متوسط طبقه بندی می کند.

وقتی شاخص برای نابرابری درآمد تنظیم می شود، شاخص توسعه انسانی تنظیم شده برای نابرابری 0.443 است.

جامعه هندوراس عمدتا مستیسو (ترکیب اقوام سرخپوست و اروپایی) است. با این حال، افراد سرخپوست، سیاه و سفید آمریکایی نیز در هندوراس زندگی می کنند (2017). این کشور تا کودتای 2009 و دوباره تا انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 از ثبات سیاسی نسبتاً بالایی برخوردار بود.

هندوراس حدود 112،492 کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد. هندوراس به دلیل منابع طبیعی غنی از جمله مواد معدنی، قهوه، میوه های گرمسیری و نیشکر و همچنین به دلیل رشد صنعت منسوجات، که به بازار بین المللی خدمت می کند، مشهور است.

اقتصاد هندوراس

اقتصاد هندوراس بیشتر مبتنی بر کشاورزی است که 14 درصد از تولید ناخالص داخلی آن را در سال 2013 تشکیل می دهد. قهوه صادراتی (340 میلیون دلار آمریکا) 22 درصد از کل درآمد صادرات هندوراس را تشکیل می دهد.

اقتصاد هندوراس

موز قبلاً دومین صادرات بزرگ کشور بود تا اینکه در سال 1998 با طوفان میچ کاملاً از بین رفت، و در سال 2000 به 57 درصد از سطح قبل از طوفان بهبود یافت. میگوی پرورشی یکی دیگر از بخش های مهم صادرات است.

از اواخر دهه 1970، شهرهای شمالی، تولید صنعتی خود را از طریق ماکیلادورا (کارخانه تولیدی یا کارخانه ای است که مواد و یا تجهیزات تولید کالاهای بدون مالیات را وارد می کند. این محصولات نهایی در قالب یک برنامه انحصاری که به آنها معافیت از مالیات و سایر مزایا می دهد، به کشورهای دیگر صادر می شوند)، به ویژه در سن پدرو سولا و پورتو کورتس آغاز کردند.

هندوراس دارای جنگل ها، منابع دریایی و معدنی گسترده است، اگرچه استفاده از روش های سنتی کشاورزی مانند زمین سوزی باعث نابودی جنگل های هندوراس می شود. اقتصاد هندوراس در سال 2000 به مقدار 4.8 درصد رشد کرد و از رکود اقتصادی ناشی از میچ در سال 1999 بهبود یافت.

بخش ماکیلادورای هندوراس، که سومین ماکیلادورای بزرگ جهان است، با عملکرد خوب خود در سال 2000 ، باعث اشتغال زایی برای بیش از 120،000 نفر و تولید بیش از 528 میلیون دلار ارز برای کشور شد. تورم در سال 2000 طبق شاخص قیمت مصرف کننده اندازه گیری گردید، و 10.1 درصد تعیین شد که اندکی نسبت به 10.9 درصد ثبت شده در سال 1999، کاهش داشت. هندوراس چهارمین کشور فقیر در نیمکره غربی است. فقط هائیتی، نیکاراگوئه و گویان فقیرتر هستند.

این کشور تسهیلات تعدیل ساختاری پیشرفته (ESAF) را امضا کرد، سپس در مارس 1999 به برنامه تسهیلات رشد و کاهش فقر صندوق بین المللی پول (PRGF) پیوست.

هندوراس (از حدود 2000) همچنان سیاست های اقتصاد کلان پایدار را حفظ می کند. هندوراس پس از طوفان میچ، وام های متعدد امدادی را از سایر کشورها به خصوص ایالات متحده به ارزش 400 میلیون دلار دریافت کرد. در ژوئیه سال 2000 ، هندوراس وارد طرح ابتکاری کشورهای فقیر به شدت بدهکار (HIPC) شد، و واجد شرایط دریافت وام های کمکی بلند مدت گردید.

به نظر می رسد زمین هندوراس بسیار گسترده و به راحتی قابل بهره برداری است، اما وجود زمین های به ظاهر گسترده گمراه کننده است، زیرا زمین کوهستانی ناهموار کشور، تولید محصولات کشاورزی در مقیاس گسترده را به نوارهای باریک در سواحل و دره های حاصلخیز محدود می کند. بخش تولید هندوراس هنوز فراتر از صنایع نساجی و فرآوری ساده کشاورزی و عملیات مونتاژ توسعه نیافته است. بازار کوچک داخلی و رقابت کشورهای پیشرفته تر در منطقه، مانع صنعتی شدن بیشتر شده است.

در سال 2018، هندوراس 5.5 میلیون تن نیشکر، 2.5 میلیون تن روغن نخل، 771 هزار تن موز و 481 هزار تن قهوه ، 704 هزار تن ذرت، 261 هزار تن پرتقال، 293 هزار تن خربزه، 127 هزار تن لوبیا و 81 هزار تن آناناس تولید کرد. محصولات دیگر کم بازده تر کشاورزی مانند هندوانه، سیب زمینی، گوجه فرنگی، کلم ، گریپ فروت، سورگوم و غیره نیز در هندوراس تولید می شوند.

قوانین رمزارز در کشور هندوراس

قوانین رمزارز ها در هندوراس

در ماه ژانویه سال 2018، بانک مرکزی هندوراس در واکنش به درخواست نهادهای مالی و اقتصادی مبنی بر موضع این نهاد بانکداری در ارتباط با وجاهت قضایی استفاده از رمزارزها در محیط تجاری این کشور به عنوان سرمایه گذاری و یا واسط پرداخت مالی برای خرید کالاهای تجاری و یا دریافت خدمات مدنی، بیانیه مفصلی را منتشر کرد. در این بیانیه عنوان شده رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و دیگر رمزارزهای جایگزین از ضمانت مالی بانک مرکزی هندوراس برخوردار نخواهند بود.

بنابراین بانک مرکزی هندوراس از رمزارزها که تحت حمایت حقوقی دستگاه قضایی این کشور قرار ندارند پشتیبانی نخواهد کرد و در این زمینه سیاست گذاری ویژه ای را نیز در نظر نخواهد گرفت.

بانک مرکزی هندوراس در این بیانیه تصریح می کند در صورت انجام معاملات رمزارز خارج از حوزه استحفاظی نهادهای دولتی این کشور، خطر ضرر و زیان های مالی مرتبط با معاملات ارز دیجیتال تماماً به عهده اشخاص دخیل در انعقاد قراردادهای هوشمند رمزارز خواهد بود و نهادهای قضایی هیچ مسئولیتی را در این زمینه متقبل نخواهند شد.

کد خبر: 1400012009MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با کشور بلیز و قوانین ارزهای دیجیتال

آشنایی با کشور کانادا و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور آلمان و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور اتریش و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

آشنایی با کشور سوئیس و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جامائیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

جامائیکا کشوری جزیره ای است که در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره با مساحت 10,990 کیلومتر مربع، سومین جزیره بزرگ آنتیل بزرگ...

آشنایی با کشور گرنادا و قوانین ارزهای دیجیتال

گرنادا یک کشور جزیره ای در هند غربی واقع در دریای کارائیب در منتهی علیه جنوبی رشته جزایر گرنادین ها است. گرنادا از جزیره...

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته