جمعه 10 فروردین 1403

گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا درباره پیامدهای امنیتی توسعه رمزارزها و تکنولوژی بلاک چین

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در تازه ترین گزارش خود به بررسی ابعاد امنیتی توسعه رمزارزها پرداخته و به صورت مفصل درباره خطرات و پیامدهای ناشی از توسعه صنعت امور مالی غیر متمرکز توضیحاتی را ارائه داده است.

در این گزارش ویلیام بار، قاضی ارشد فدرال و وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا از رمزارزها به عنوان پیش درآمد یک توفان قریب الوقوع یاد کرده و اعتقاد دارد صنعت رمزگذاری شده به صورت خاص و تکنولوژی دفتر کل توزیع شده به صورت عام می تواند خطرات جدی را متوجه امنیت ملی آمریکا کند.

استفاده از رمزارزها برای هنجارشکنی و گریز از تشکیلات قانونی می تواند امنیت ملی کشورهای جهان را با خطر مواجه سازد

در سالیان اخیر استفاده از رمزارزها برای انجام فعالیت های غیر قانونی مانند تامین مالی گروه های تروریستی، پولشویی، قاچاق مواد مخدر و سلاح های گرم، فرار مالیاتی و تکدی گری افزایش چشمگیری داشته است. همچنین بسیاری از مجرمان سایبری با سوء استفاده از کارکرد رمزارزها و اجرای حملات باج خواهانه، به “تکدی گری مجازی” مشغول هستند. البته باید در نظر داشته باشیم که در نظام های سنتی، عمل های خلاف قانون و فعالیت های مجرمانه نیز رواج گسترده ای دارد و نحوه اجرای قانون است که می تواند با هنجارشکنی ها و قانون گریزی ها مقابله کند.

وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارد استفاده تروریست ها از رمزارزها می تواند نشانه شومی از یک توفان مهیب باشد که هر آن ممکن است پیامدهای ناشی از آن دامن گیر امنیت داخلی آمریکا شود. در این گزارش عنوان شده است که رمزارزها می توانند برای اجرای صحیح متمم ها و لوایح قانونی چالش های زیادی ایجاد کنند.

سنت سرمایه داری غرب چندان همراه و هم رای تکنولوژی های نوین نیست و چه بسا ظهور سیستم های مالی غیر متمرکز را خطری برای بقای هویت خود بداند

“رمزارزها به کشورهای سرکش و گروه های یاغی این فرصت را داده تا به منابع ارزی گسترده ای دست پیدا کنند.” نهادهای مرکزی ایالات متحده آمریکا اعتقاد دارند رمزارزها و نظام های امور مالی غیر متمرکز می توانند برای امنیت و ثبات سیستم اقتصاد بین المللی بسیار خطرآفرین باشند. اینکه چرا نظام سرمایه داری اینچنین در برابر سیستم های نوین مالی موضع گیری کرده است نشان می دهد که سنت سرمایه داری غرب چندان همراه و هم رای تکنولوژی های نوین نیست و چه بسا ظهور سیستم های مالی غیر متمرکز را خطری برای بقای هویت خود بداند.

استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای آمریکا و متحدان او بسیار ضروری است

وزارت دادگستری آمریکا طی دو سال گذشته به صورت گسترده و همه جانبه ابعاد امنیتی و اقتصادی ارزهای دیجیتال را مورد بررسی موشکافانه قرار داده است. از جهت دیگر دولت آمریکا اعتقاد دارد تکنولوژی بلاک چین می تواند چگونگی ارتباط انسان ها با یکدیگر را تحت تاثیر گسترده ای قرار دهد. وزارت دادگستری آمریکا در این گزارش تصریح می کند که استفاده از تکنولوژی بلاک چین برای آمریکا و متحدان او بسیار ضروری است.

در اوایل سال جاری پنتاگون طی ارسال گزارشی محرمانه به وزارت دفاع ایالات متحده، درباره استفاده از رمزارزها توسط گروه های یاغی برای فرار از تشکیلات قانونی و قضایی هشدار داد. در این گزارش عنوان شده که نسل جوانان دهه 90 آمریکا از حملات سایبری برای سرقت و تبدیل پول به رمزارزها استفاده می کنند.

سال گذشته نیز استیون منوخین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد رمزارزها طی بازه زمانی بلند مدت نمی توانند جایگزین نظام سنتی سرمایه داری شوند. منوخین همچنین هشدار داد که صنعت امور مالی غیر متمرکز می تواند خطر جدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب شود.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته