جمعه 10 فروردین 1403

اختلال در تولید ماینر با کمبود جهانی چیپ

کمبود چیپ های ویژه تولید دستگاه های استخراج رمزارز در بازار جهانی، باعث اختلال در تولید این دستگاه ها و دو برابر شدن قیمت آن ها شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از نیوزبیت کوین، افزایش قیمت بیت کوین باعث بالا رفتن تقاضا از سوی استخراج کنندگان رمزارز برای بیشینه کردن سودشان شده، و در این میان، تولیدکنندگان چیپ که اولویتشان تامین نیاز دیگر بخش ها است، به بدتر شدن وضعیت دامن می زنند.

گزارشی که به تازگی منتشر شده حاکی است، تولیدکنندگان چیپ مثل TSMC تایوان و شرکت سامسونگ الکترونیک از تامین نیاز استخراج کنندگان رمزارز سرباز می زنند.

براساس این گزارش، «الکس آئو» معاون شرکت اینوسیلیکون گفته است که تولیدکنندگان چیپ تامین نیاز بازار لوازم برقی، خودرو، لپ تاپ و گوشی موبایل را در اولویت قرار داده اند، چراکه این بازار را باثبات تر می دانند.

گزارش مزبور توضیح می دهد که این کمبود چیپ احتمالا باعث می شود که چشم انداز استخراج بیت کوین مورد تجدید نظر قرار گیرد. «وین ژائو» مدیر عملیات توکن اینسایت (Tokeninsight) گفته است که این اتفاق هم اکنون نیز در حال روی دادن است. در حالی که گزارش های جدید بر تسلط چین بر فضای استخراج بیت کوین تاکید داشت، ژائو می گوید که این وضعیت در حال دگرگونی است.

به گفته ژائو، در حالی که استخراج بیت کوین در چین پیش از این 80 درصد از استخراج کل جهانی را دربر می گرفت، این رقم اکنون به 50 درصد رسیده است.

«لی تانگ» مدیر خدمات مالی بابل فایننس نیز ضمن تایید نظر ژائو اینگونه ارزیابی کرده است که در حال حاضر همه استخراج کنندگان عمده برای یافتن ماینر بیشتر بازار را جارو می کنند و حاضر هستند که برای دستگاه های دست دوم پول بیشتری پرداخت کنند. به گفته تانگ، خرید دستگاه استخراج در آمریکای شمالی توان عرضه چین را تحت فشار گذاشته است.

با این حال، «دنی اسکات» مدیرعامل کوین کرنر در پاسخ به پرسش نیوزبیت کوین در این باره، خروج استخراج کنندگان از چین را بعید دانست، و در عین حال افزود: حتی اگر ماینرها از چین خارج شوند، احتمالا مفید خواهد بود چراکه آن ها به نقاط مختلف می روند و استخراج را در سراسر جهان غیرمتمرکزتر می کنند.

با این حساب، هنوز باید منتظر بمانیم تا ببینم آیا رشد ارزش بیت کوین و کمبود ماینر در نهایت باعث سقوط چین از جایگاه پیشرو در این صنعت می شود.

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته