پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

بازار بورس امروز 25 بهمن/ رشد 47 هزار واحدی شاخص بورس

بازار بورس امروز در پی تغییر دامنه نوسان سهم ها و افزایش نرخ ارز در روز های گذشته با افزایشی جدی همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با 47 هزار و 787 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 262 هزار و 203 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز، با 12 هزار و 556 واحد افزایش به عدد 435 هزار و 616 واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد 7 میلیارد و 961 میلیون سهم با ارزش 134 هزار و 344 میلیارد ریال داد و ستد شد.

نماد های فارس، فولاد؛ فملی، شستا، تاپیکو، شپنا و وغدیر بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و نماد های پرتراکنش نیز، شستا، غزر، ثامید، ولپارس، وتجارت، برکت و سیتا بودند.

شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز با 334 واحد افزایش به عدد 17 هزار و 873 واحدی رسید.

نماد های آریا، زاگرس، هرمز، بپاس، میدکو، ذوب و صبا تاثیرگذارترین نماد ها در شاخص کل فرابورس بودند. در این بین نماد های گدنا، چخزر، سپیدار، وسپهر، کزغال، زملارد و شاروم پر تراکنش ترین نماد ها بودند.

معاملات امروز نشان از آن داشت که وضعیت بازار تماما گارد صعودی دارد و نقشه بازار نیز نشان می دهد که اکثر سهام سبزپوش هستند.

دامنه نوسان از امروز در بازار بورس تغییر کرد و از منفی 5 به مثبت 5 درصد به منفی 2 تا مثبت 6 درصد تغییر کرد. این تغییر دامنه اگرچه یک سیگنال مثبت برای معاملات امروز بود و به قولی رئیس جدید سازمان بورس نشان داد که تمایل به ایجاد روند صعودی در بازار دارد، می تواند در بلندمدت مشکلاتی را برای بازار ایجاد کند.

کاهش دامنه نوسان می تواند سرمایه معامله گران را از بازار خارج کند، این در شرایطی است که پیش از این دامنه نوسان 10 درصد بود و اکنون 8 درصد است.

علاوه بر این اگر بازار وارد فاز نزولی شود، این فاز بسیار فرسایشی خواهد بود و سرمایه گذاران هیجانی را به سرعت از بازار خارج خواهد کرد.

با این وجود اکنون این خبر به معامله گران این نوید را داده است که بورس می تواند روز های خوشی هم داشته باشد.

در این بین افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته عامل دیگری بوده است برای جذاب ساختن سهم های دلاری و این موضوع نیز به رشد بازار کمک کرده است.

اما در انتها باید دید که با عبور از فاز تغییرات رئیس جدید سازمان بورس، باز هم بازار صعودی می ماند یا خیر؟

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

گوگل فاینانس چیست؟

گوگل فاینانس (Google Finance) یکی از سرویس های غول فناوری اطلاعات گوگل است که امکاناتی را برای انجام تحقیقات لازم درباره سهام بورس و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته