جمعه 31 فروردین 1403

تعیین نماینده رسیدگی به امور مشتریان رمزارزی در اسپانیا

مذاکرات سیاسی درباره رگولاتوری رمزارز ها در اسپانیا، در میان روند صعودی قیمت ها ادامه دارد. اکنون، وزارت اقتصاد این کشور در شرف ایجاد یک بخش رسیدگی به امور مشتریان مرتبط با موضوعات ارز دیجیتال است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق اعلام لا اینفورماسیون، وزیر نادیا کالوینیو در تلاش است تا سرپرستی خود را به بدنه مالی گسترش دهد تا موضوعاتی مانند حمایت از مصرف کنندگان در خدمات ارزهای دیجیتال را پوشش دهد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


به طور کلی، کالوینیو همچنین می خواهد همه اختلافات بین بانک ها و مشتریان آنها را از طریق نماینده رسیدگی به امور مشتریان، از جمله همه مشاغل در بخش فناوری مالی، هدایت کند.

با این حال، وزارت توضیح داد که آنها انتظار دارند که به احکام آینده مقررات پارلمان اروپا و شورای رگولاتوری بازارهای دارایی های دیجیتال و بازارهای رمزارز (MiCA) پایبند باشند. با این حال، چنین قوانینی هنوز در بروکسل در دست بررسی است.

به گفته این رسانه، هدف پیشنهاد کالوینیو این است که تصمیمات آینده این نماینده رسیدگی به شکایات مردمی لازم الاجرا باشد.

کارشناسان می گویند مقررات اروپا با صنعت دیفای ناسازگار است

جزئیات عمده ای در مورد اینکه چه کسی می تواند ارگان مستقل نظارت بر امور مربوط به رمزارز مصرف کنندگان باشد وجود ندارد. اگر در جریان مشاوره عمومی به این پیشنهاد چراغ سبز داده شود، این تنها منبع مستقل برای حل اختلافات برای همه امور مالی در اسپانیا خواهد بود.

اما واقعیت درباره پایبندی به قوانین در حال توسعه MiCA اتحادیه اروپا هنوز هم بحث و جدال در میان حوزه رمزارز را برانگیخته می کند.

در حقیقت، یک نظرسنجی انجام شده توسط «انجمن بین المللی اپلیکیشن های قابل اعتماد بلاک چین» (INATBA) نشان داد که کارشناسان رمزارز اروپایی معتقدند که چهارچوب های قانونی آینده می تواند برای این صنعت بسیار چالش برانگیز باشد.

علاوه بر این، این احکام می تواند با برنامه ها و پروتکل های مالی غیرمتمرکز ناسازگاری داشته باشد.

کد خبر: 1399122305MGMMMF

مطالب مرتبط:

تلاش اسپانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی با ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته