جمعه 31 فروردین 1403

رئیس جمهور چین توضیح داد: استراتژی چین در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال چیست؟

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در مقاله اخیر خود استراتژی کلان این کشور در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال را تشریح کرد. شی جین پینگ در این مقاله تاکید زیادی بر توسعه زیرساخت های دیجیتال و پیشرفت صنعت امور مالی غیر متمرکز به ویژه رمزارزها داشته است.

دبیر کل حزب کمونیست چین، رئیس کمیسون مرکزی ارتش چین و رئیس جمهور جمهوری خلق چین در مقاله خود به تشریح استراتژی کلان دولت خود در راستای توسعه اقتصادی پرداخته است. این مقاله در گاهنامه مطبوعاتی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و در تاریخ 1 نوامبر به چاپ رسیده است.

باید تهدید بیماری کرونا را به فرصت تبدیل کرده و از موقعیت ایجاد شده برای توسعه زیرساخت های رفاه همگانی استفاده کنیم

در این مقاله شی جین پینگ تاکید می کند که جهان در وضعیت کنونی آن پیوسته در حال تغییر و تحول است. رئیس جمهور چین اعتقاد دارد ویروس کرونا تنها یک بیماری نیست بلکه آزمون و امتحان بزرگی برای کشورهای جهان است. در این مقاله رئیس جمهور شی جین پینگ عنوان می کند باید از آزمون بیماری کرونا درس های بزرگی بگیریم و قدرت نگرش و پردازش فکری خود را توسعه دهیم. رئیس جمهور چین اعتقاد دارد باید تهدید بیماری کرونا را به فرصت تبدیل کرده و از موقعیت ایجاد شده برای توسعه زیرساخت های رفاه همگانی استفاده کنیم.

شش زمینه اساسی در ارتباط با توسعه اقتصادی در چین

رئیس جمهور چین در این مقاله به بررسی شش زمینه اساسی در ارتباط با توسعه اقتصادی در چین می پردازد. توسعه بازار تقاضای داخلی، بهینه سازی و ایجاد ثبات در صنعت چرخه تامین کالاهای اساسی، بهبود و اصلاح استراتژی شهرسازی، ارتقای سطح هم زیستی انسان و طبیعت، و تقویت سیستم بهداشت عمومی، شش زمینه اساسی مورد تاکید رئیس جمهور چین در راستای توسعه اقتصادی در این کشور است.

همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث شده است ارائه بسیاری از خدمات رفاهی در بستر شبکه های هوشمند صورت بگیرد

شی جین پینگ اعتقاد دارد اقتصاد آنلاین و هوشمند چین باعث شده است همه گیری ویروس کرونا در این کشور کنترل شود. شی جین پینگ در مقاله خود عنوان می کند که همه گیری ویروس کرونا باعث شده است ارائه بسیاری از خدمات رفاهی از جمله خدمات بهداشت و درمان، آموزش، و خرید و فروش کالاهای اساسی در بستر شبکه های هوشمند صورت بگیرد.

کشورهای جهان می توانند با ایجاد قوانین و مقررات جدید در حیطه ارزهای دیجیتال و صنعت امور مالی غیر متمرکز، زمینه را برای ایجاد یک جهان وطنی هوشمند فراهم کنند.

رئیس جمهور چین اعتقاد دارد کشورهای جهان باید از این فرصت طلایی برای دیجیتالی کردن اقتصاد و جوامع مدنی خود در سطوح کلان ملی و بین المللی استفاده کنند. شی جین پینگ به مزیت رقابتی وضعیت کنونی جهان اشاره کرد و گفت کشورهای جهان می توانند با ایجاد قوانین و مقررات جدید در حیطه ارزهای دیجیتال و صنعت امور مالی غیر متمرکز، زمینه را برای ایجاد یک جهان وطنی هوشمند فراهم کنند.

شی جین پینگ در سال 2019 در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی شرکت های فناوری چین عنوان کرد تکنولوژی بلاک چین می تواند زمینه را برای توسعه همگانی و ایجاد رفاه عمومی فراهم کند. تکنولوژی بلاک چین که زیربنای توسعه ارزهای دیجیتال محسوب می شود نقش به سزایی در ایجاد تحولات بنیادین در زیرساخت های مالی و پولی در سطوح کلان بین المللی ایفا کرده است.

منبع: blockchain.news

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته