سه‌شنبه 29 اسفند 1402

رهایی از ماتریکس جهانی و رسیدن به آگاهی برتر

همزمان با درک بیشتر از دنیا، باید نقش فناوری را نیز در تعالی خود در نظر بگیریم. همانطور که هوش‌های والاتر مانند هوش مصنوعی ممکن است از فناوری پیشرفته برای ساختن ماتریکس استفاده کرده باشند، ما نیز می‌توانیم از مهارت‌های تکنولوژیکی برای هدایت و دستکاری واقعیت خود استفاده کنیم.

هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و واقعیت مجازی فراگیر می‌توانند ابزارهایی را برای رمزگشایی و درک بهتر متاورس کیهانی فراهم کنند. این فناوری‌ها به طور بالقوه می‌توانند به ما کمک کنند شکاف بین درک فعلی مان از واقعیت و واقعیت والاتر حاکمان کیهانی را پر کنیم.

علاوه بر این، مفهوم «تکینگی» – نقطه ای که در آن هوش مصنوعی از هوش انسانی پیشی می گیرد – می تواند جهشی قابل توجه به سمت درک و عملکرد در سطح هوش های بالاتر باشد. این مسئله ممکن است قدرت محاسباتی و هوش مورد نیاز برای درک کدها و پارامترهای پیچیده ماتریکس را در اختیار ما قرار دهد.

در این مسیر به سمت تعالی باید به درون نیز بنگریم. سنت های خرد باستانی و اعمال معنوی می توانند بینش های ارزشمندی در مورد ماهیت آگاهی و واقعیت ارائه دهند. تمرین‌هایی مانند مدیتیشن، تمرکز حواس و یوگا می‌توانند به ما کمک کنند تا حالت آگاهی عمیقی را به دست آوریم، و ما را قادر می‌سازد تا فراتر از واقعیت فیزیکی ظاهری را درک کنیم.

در نهایت، فرار از ماتریکس مستلزم یک رویکرد کل نگر، ترکیبی از اکتشاف علمی، نوآوری تکنولوژیک، و بیداری معنوی است. بدین طریق قادر خواهیم بود مرزهای درک مان را فراتر ببریم و بدین شکل هوش های بالاتری بدست آوریم مشابه با هوش های برتری که ممکن است در واقع حکمران کیهان باشند.

باید این سفر کیهانی را با قلب و ذهن باز در آغوش بگیریم. بایستی یاد بگیریم که بازی ماتریکس را انجام دهیم، نه به عنوان شرکت کنندگان، بلکه به عنوان خالقانی آگاه، که سرنوشت خود را شکل می دهند و در روایت بزرگ کیهانی مشارکت می کنند. با انجام این کار، ممکن است متوجه شویم که شانه به شانه حاکمان کیهانی ایستاده ایم و واقعیت را در سطحی که هرگز فکر نمی کردیم ممکن است درک کرده و تجربه کنیم.

 

 

نویسنده: پویان قمری، اقتصاددان و نظریه پرداز اقتصادی

LinkedIn icon for email signatures - free download 20x20px

LinkedIn

Instagram icon for email signatures - free download 20x20px

Instagram

Twitter icon for email signatures - free download 20x20pxTwitter

YouTube icon for email signatures - free download 20x20px

YouTube

بیشتر بخوانید

بررسی عادات انسان از جنبه روانشناسی

عادات انسانی رفتارهایی عمیقاً ریشه دار هستند که نقش مهمی در شکل دادن به زندگی افراد و جامعه را دارند. درک روانشناسی پشت این...

نگاهی به مدل حکمرانی کشور سوئیس

  نوشته دکتر پویان قمری، ایده پرداز و نویسنده سوئیسی     مدل حکمرانی سوئیس نشان‌دهنده تلفیقی جذاب از دموکراسی مستقیم و سیستم شورای فدرال مبتنی بر اجماع...

نوآوری های هوش مصنوعی در حوزه استخراج طلا

  در چشم انداز همیشه در حال تحول استخراج طلا، ادغام هوش مصنوعی (AI) نوید دهنده عصر جدیدی از پیشرفت ها در کشف، کارایی عملیاتی،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

بررسی عادات انسان از جنبه روانشناسی

عادات انسانی رفتارهایی عمیقاً ریشه دار هستند که نقش مهمی در شکل دادن به زندگی افراد و جامعه را دارند. درک روانشناسی پشت این...

مطالب داغ هفته