پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

دانستن 6 نکته خوب و بد قبل از سرمایه گذاری در رمزارز ها

رمزارزها موضوع داغ این روزها محسوب می شود. مردم در سراسر دنیا میلیون ها دلار در این صنعت سرمایه گذاری می کنند. با توجه به نوسانات شدید قیمت در بازار رمزارزها، سرمایه گذاری در این بازارها ریسک بالایی دارد. پیش از سرمایه گذاری در رمزارز باید به خوبی اطلاعات کافی داشته باشید و دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

نرخ بازگشت سرمایه ممکن است زیاد باشد به همین دلیل سرمایه گذاری در رمزارز عالی است

1- نکته خوب: نرخ بازگشت سرمایه ممکن است زیاد باشد

هر روز می شنوید که افرادی توانسته اند پول کلانی از طریق سرمایه گذاری در رمزارز ها بدست آورند. اگر شما در سال 2013، تنها 1000 دلار در بازار بیت کوین سرمایه گذاری می کردید، الان ارزش پول شما 400 هزار دلار بود. در ماه های اخیر برخی از آلت کوین ها تا 1000 درصد افزایش در قیمت های خود شاهد بوده اند.

2- نکته بد: گروه های بی تجربه

بیشتر رمزارزها اساساً یک شرکت نوپا محسوب می شوند که قرار است برخی مشکلات بخصوص را برطرف کنند. باید توجه داشته باشید که اصولاً رمزارز یک مفهوم و یک صنعت نوپا محسوب می شود. در این صنعت تیم ها و گروه های بسیاری وجود دارند که از تجربه کافی برخوردار نیستند.

افراد بسیاری نیز در این حیطه وجود دارند که دانش و تخصص کافی ندارند. درست شبیه اکثر شرکت های نوپا اگر تیم به خوبی مدیریت نشوند، گروه از بین خواهد رفت. بسیاری از پروژه ها اطلاعات کافی درباره تیم ارائه می دهند. یک تحقیق ساده در لینکدین می تواند شما را با فعالیت آنها آشنا کند.

3- نکته خوب: نقدینگی

وقتی در یک استارت آپ و یا شرکت نوپا سرمایه گذاری می کنید باید این انتظار را داشته باشید که ممکن است پول شما برای سالیان متمادی در پروژه قفل شود. در واقع در چنین مواقعی تنها در صورتی می توانید خود را از یک شرکت نوپا ضررده خلاص کنید که نفر دیگری سرمایه شما را خریداری کند و یا اینکه شرکت به صورت عمومی در اختیار همگان قرار بگیرد. در مورد رمزارزها چنین موضوعی صادق نیست، زیرا نقدینگی در بازار رمزارزها زیاد است.

اصولاً در بازار رمزارزها صرافی ها که بستر خرید و فروش رمزارز هستند به صورت 24 ساعته خدمات خود را به کاربران ارائه می دهند. در این بازارها معمولا سرعت معاملات بالا است. بنابراین می توانید وقت هایی که نوسانات بازار ارز شدید است، سریع اقدام به خرید و یا فروش رمزارز کنید.

4- نکته بد: مشکلات و سختی های تکنیکی

سخت ترین بُعد رمزارزها وقتی صحبت از این می شود که مردم در این حیطه سرمایه گذاری کنند این است که اصولاً رمزارز یک مفهوم انتزاعی و دیجیتال است. بر خلاف امور فیزیکی که شما قادر هستید مابه ازای پول خود یک دارایی فیزیکی مثلاً یک دستگاه اتومبیل را در اختیار داشته باشید، در دنیای رمزارز شما اصولاً هیچ سكه فیزیکی را در جهان خارج لمس نمی کنید. از آنجایی که این دارایی ها دیجیتال هستند ممکن است باعث ایجاد مشکلات و سختی های تکنیکی برای شما شود.

بازار ها و صرافی ها نیز زمانی که تراکنش بالایی داشته باشند معمولاً بسیار آهسته و کُند می شوند. هنگامی که شبکه ها و صرافی های رمزارز دچار خرابی می شوند، برداشت و یا سرمایه گذاری در آنها امکان پذیر نیست.

شفافیت وسرمایه گذاری در رمزارز

5- نکته خوب: شفافیت

بسیاری از رمزارز ها از شفافیت بالایی برخوردار هستند. بسیاری از آنها پیش از عرضه اولیه سکه، اقدام به انتشار مقاله سفید (وایت پیپر) می کنند. در این مقاله آنها اصول و سیاست نامه رمزارز خود را به اختصار توضیح می دهند.

امنیت و سرمایه گذاری در رمزارز

6- نکته بد: امنیت

یکی از بزرگترین معایب رمزارزها مسائل امنیتی آنها است. تا کنون سرمایه رمزارز بسیاری از صرافی ها در سراسر دنیا توسط هکرها ربوده شده است. بسیاری از افراد نیز تقریباً تمام سرمایه خود را در این راه از دست داده اند. وقتی صحبت از خرید، فروش و ذخیره رمزارز به پیش می آید، باید بسیار محتاط و مراقب باشید. در محیط های غیر متمرکز، خطر همواره در کمین نشسته است.

به شما پیشنهاد می کنیم از کیف پول های ذخیره طلایی استفاده کنید زیرا به شما این امکان را می دهد تا اختیار کامل کلیدهای خصوصی خود را داشته باشید. کلید خصوصی به شما این امکان را می دهد تا به سکه های خود دسترسی داشته باشید. بهتر است گنجینه ارزهای خود را در کیف پول های آفلاین (برون خط) نگهداری کنید.

پلتفرم کونوس و سرمایه گذاری در رمزارز

پلتفرم کونوس

یکی از پلتفرم های شناخته شده برای مبادله انواع رمزار، پلتفرم کونوس است. قیمت لحظه ای رمزارزها در صرافی کونوس در اختیار کاربران قرار می گیرد. پلتفرم کونوس با بهره گرفتن از انواع صرافی های معتبر، قیمت لحظه ای بیت کوین را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با آگاهی بیشتر در عرصه خرید و فروش رمزارزها وارد شوند.

صرافی رمزارزی غیر متمرکز Counos DEX بر اساس یک اجتماع نظیر به نظیر می باشد تا به کاربران این قدرت را بدهد تا رمزارزهای خود را در محیطی آزاد و ایمن به تبادل بگذارند. با استفاده از دکس هر تبادل کننده ای می تواند رمزارزهای خود را با هر کاربر دیگری (حتی با پول فیات مثل ریال، دلار و غیره) تبادل کند. در صرافی کونوس می توانید به خرید رمز ارز در محیطی حفاظت شده بپردازید. اخبار رمزارز و بلاکچین در سرویس های خبری این پلتفرم جامع نیز در دسترس کاربران قرار دارد.

مزایای استفاده از پلتفرم کونوس

پلتفرم کونوس دارای پشتوانه مالی مشخص است. بسیاری از پلتفرم ها و رمزارزها هیچگونه پشتوانه مالی ندارند و تنها یک نام و کاملاً مجازی و میان تهی هستند. برای همین سرمایه گذاری در این نوع پلتفرم ها باعث سوء استفاده و کلاهبرداری می شود.

پلتفرم کونوس کاملاً رسمی است و دارای دفاتر حقوقی و رسمی در اتحادیه اروپا است. بازخورد کاربران نشان می دهد پلتفرم کونوس توانسته است کاربران و سرمایه گذاران وفاداری را در بازار سرمایه بدست آورد. صرافی غیر متمرکز کونوس نیز با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در صدد است امنیت کاربران را در هر زمان تامین کند.

سخن پایانی

سرمایه گذاری در رمزارز ها بسیار خطر پذیر است. همواره در نظر داشته باشید که بلاک چین یک تکنولوژی نوظهور است و راه طولانی برای پیمودن پیش رو دارد. با این اوصاف رمزارزها کماکان بهترین گزینه برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. همیشه توجه داشته باشید که پیش از ورود به صنعت بلاک چین و سرمایه گذاری در بازار رمزارزها دانش و اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید

استیکینگ هوشمند پلتفرم کونوس چیست؟

یکی از شبکه های غیر متمرکز موفق در زمینه سپرده گذاری رمزارز - استکینگ رمزارز پلتفرم جامع کونوس است. شرکت کونوس به عنوان یک نهاد خدمات مالی رمزارز در سال 2017 در کشور سوئیس تاسیس شد. شرکت کونوس به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند و همچنین استفاده از افراد متخصص در زمینه حقوق جزای بین الملل توانسته است در سالیان اخیر جایگاه ممتازی در بین بهترین پلتفرم های بلاک چین جهان به خود اختصاص دهد.

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس بیت (CBit)

کونوس بیت، هارد فورک جدید بیت کوین است که توسط پلتفرم کونوس معرفی شده است. این رمزارز ادامه زنجیره بیت کوین است و شامل...

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس کوین (CCA)

کونوس کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در یک شبکه کاملاً مستقل فعالیت می کند. این سکه از الگوریتم مبتنی بر اسکریپت (SCRYPT)...

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس U

توانایی پرداخت با استفاده از یک ارز و در عین حال دریافت سود برای آن مسئله ای است که هرگز تا کنون واقعیت نداشته...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته