پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

طرح جامع مشورت عمومی بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای صدور ارز دیجیتال یورو

بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای صدور ارز دیجیتال یورو، طی بازه زمانی 3 ماهه و در راستای سنجش و ارزیابی افکار شهروندان اروپایی، طرح جامع “مشورت عمومی” را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

اتحادیه اروپا تمایل زیادی به صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود دارد و به این باور رسیده که ارز دیجیتال یورو برای معاملات تجاری این اتحادیه در آینده بسیار ضروری خواهد بود. به گفته بانک مرکزی اروپا، ارز دیجیتال یورو با نوع دارایی های رمزارز متفاوت است و تمام جوانب صدور آن باید به صورت کامل سنجیده شود.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


بانک مرکزی اروپا بدون شک در راستای صدور ارز دیجیتال یورو قدم های حائز اهمیتی برداشته است. به گفته این نهاد بزرگ بانکی “ارز دیجیتال یورو از اهداف اتحادیه اروپا حمایت می کند و به شهروندان اروپایی این امکان را می دهد تا با سهولت کامل و در جهان دیجیتال که به سرعت در حال تغییر و تحول است، به نوعی از پول با ضریب امنیت بسیار بالا دسترسی داشته باشند.”

ارز دیجیتال یورو روش های پرداخت های مالی در سراسر قاره سبز را متحول خواهد کرد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعتقاد دارد ارز دیجیتال یورو پرداخت های مالی در سراسر قاره سبز را متحول خواهد کرد و با ایجاد یک بستر هوشمند، سرعت و بازدهی درگاه های پرداخت مالی را افزایش خواهد داد.

در همین راستا بانک مرکزی اتحادیه اروپا در نظر دارد با ایجاد برخی سازوکارهای پژوهشی و تحقیقاتی اطمینان حاصل کند که صدور ارز دیجیتال یورو هیچ ضرر و خطری را متوجه نهادهای تجاری این اتحادیه نخواهد کرد. بانک مرکزی اروپا از تاریخ 12 اکتبر و به مدت سه ماه، طرح جامع “مشورت عمومی” را در دستور کار خود قرار خواهد داد. هدف از اجرای این طرح این است که تمامی شهرووندان اروپایی دغدغه های خود را در ارتباط با صدور ارز دیجیتال یورو اعلام کنند.

اتحادیه اروپا برای حفظ ارزش تبادلی و قدرت جهانی یورو، ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به زودی صادر خواهد کرد

به دلیل همه گیری ویروس کرونا و طرح رعایت پروتکل های بهداشتی، منع آمد و شد و ایجاد فاصله اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال بیماری، فرایند نهادینه سازی ارزهای دیجیتال و فناوری های نوین سرعت بیشتری گرفته است. همین موضوع باعث شده است اتحادیه اروپا در زمینه صدور ارز دیجیتال یورو قدم های بزرگی را طی این مدت بردارد. با این اوصاف کماکان اتحادیه اروپا و نهادهای بزرگ بانکداری این اتحادیه تاریخ مشخصی را برای صدور رسمی ارز دیجیتال یورور اعلام نکرده اند.

پیش از این 6 کشور بزرگ اروپایی با تشکیل یک کارگروه ویژه تصمیم گرفتند صدور ارز دیجیتال یورو را مورد ارزیابی بیشتر قرار دهند. به نظر می رسد اتحادیه اروپا برای حفظ ارزش تبادلی و قدرت جهانی یورو، ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به زودی صادر کند.

منبع: blockchain.news

مطالب مرتبط:

بانک مرکزی اتحادیه اروپا: رمزارزها تهدیدی برای ثبات مالی اروپا نیستند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته