سه‌شنبه 28 فروردین 1403

قوانین بیشتری در ارتباط با حوزه اجرایی صنعت رمزارزها تدوین و تصویب خواهد شد

در سال های گذشته مراجع قضایی و نهادهای حقوقی در سرتاسر جهان با اتخاذ رویکرد سخت گیرانه و با تصویب لوایح قانونی در تلاش بوده اند تا صنعت امور مالی غیر متمرکز را وارد حوزه استحفاظی و نظارتی خود کنند.

اقدامات اجرایی نهادهای متمرکز و نگرش خصمانه دولت ها نسبت به فعالیت شرکت های غیر متمرکز در سال های پیش رو تقویت خواهد شد

الکس ورن، مدیر ارشد اجرایی و متخصص صنعت امور مالی غیر متمرکز اعتقاد دارد در سال های گذشته شاهد اتخاذ مواضع سخت گیرانه از جانب نهادهای دولتی نسبت به فعالیت شرکت های فعال در حیطه رمزارزها بوده ایم. ورن اعتقاد دارد اقدامات اجرایی نهادهای متمرکز و نگرش خصمانه دولت ها نسبت به فعالیت شرکت های غیر متمرکز در سال های پیش رو تقویت خواهد شد و نباید انتظار داشته باشیم که بین سیستم های سنتی که صاحب مناصب مالی کلان در سطوح بین المللی هستند و سیستم های نوظهور به سرعت موازنه قدرت صورت بگیرد.

صنعت رمزارزها از زمان ظهور تا کنون شاهد چرخش ها و تغییرات بسیاری بوده است. در این سال ها بسیاری از مقامات ارشد کشورهای جهان و نهادهای متمرکز تلاش کرده اند تا با ایجاد مرزبندی های مشخص قضایی، حیطه فعالیت نهادهای غیر متمرکز را تعیین کنند.

گره سفت و سخت نهادهای قضایی حول فعالیت شرکت های رمزارز

در سال جاری نهادهای مرکزی با دقت و ژرف بینی بیشتری به حوزه رمزارزها وارد شده اند. به عنوان مثال وزارت دادگستری و سازمان کنترل ارز ایالات متحده آمریکا در ماه های گذشته با تصویب برخی قوانین قضایی، مواضع سف و سختی در برابر فعالیت نهادهای رمزارز اتخاذ کرده اند.

بسیاری از کشورها در سرتاسر جهان نیز به دلیل شرایط کنونی اقتصادی و شیوع بیماری کرونا در صدد هستند سازوکارهای امور مالی خود را از طریق پذیرش فناوری های نوظهور مانند بلاک چین، ارتقا دهند. طبق گزارش های آماری، بیش از 80 درصد از بانک های مرکزی در سرتاسر جهان با تعریف پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در صدد هستند صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

شاید پرسیده باشید: بلاک چین چیست؟!

 

با ظهور گفتمان های ساختاری، آینده بسیار روشنی پیش روی تکنولوژی بلاک چین قرار دارد

علیرغم اینکه حیطه قانونگذاری در صنعت رمزارزها و امور مالی غیر متمرکز کماکان در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، اما در سال های گذشته با ایجاد گفتمان های گسترده بین فعالان بازارهای رمزارز و مقامات ارشد نظارتی، آینده تکنولوژی بلاک چین که زیربنای صنعت امور مالی غیر متمرکز را تشکیل می دهد بیش از پیش روشن شده است.

باید در نظر داشته باشیم که قانون نباید با روح حاکم بر جریانات جدید و جنبش های نوظهور در تضاد و تباین باشد، بلکه مراجع ناظر و مقامات قضایی باید همواره زمینه را برای ایجاد یک بازار آزاد و به دور از تبعیض های مالی فراهم کنند.

منبع: کوین تلگراف.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته