شنبه 1 اردیبهشت 1403

مسافری از آینده که قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کند

دنیای کریپتو پدیده‌های عجیب و غریب زیادی به خود دیده است. یکی از عجیب‌ترین موارد، صفحه‌ای در سایت Reddit است که ادعا می‌کند از آینده آمده و مسافری از آینده است، همینطور پیش‌بینی‌های به نسبت درستی هم ارائه می‌دهد.

افزایش چشم‌گیر قیمت ییت کوین طی دو ماه گذشته، سودی را نصیب سرمایه‌گذارها کرده است که در هیچ بازاری در بازه زمانی مشابه به وجود نیامده. بنابراین طبیعی است که افراد دوست داشته باشند قسمت بیت کوین در ۵، ۱۰ و ۲۰ سال آینده را بدانند.

مدتی است که صفحه‌ای در وب سایت Reddit توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده. این صفحه در سال ۲۰۱۴ ایجاد شده و نویسنده آن ادعا می‌کند که از آینده (سال ۲۰۲۵) به حال حاضر آمده. او پیش‌بینی‌های مختلفی در مورد بیت کوین، از جمله در مورد قیمت آن و تاثیرش بر جامعه انجام داده. این نوشته که بیشتر شبیه به رمانی علمی تخیلی به نظر می‌رسد، اطلاعات عجیبی در مورد بیت کوین ارائه می‌دهد.

به گفته این مسافر زمان، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ از مرز یک میلیون دلار رد خواهد شد و از آن زمان به بعد، مقایسه قیمت آن با دلار توجیه ندارد. نتیجه شگفت‌انگیز این است که در آن زمان، پول نقدی که بانک مرکزی صادر می‌کند، دیگر هیچ کاربردی ندارد. تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۹ میلیون بیت کوین در گردش خواهد بود و افراد عادی بین ۰.۰۰۱ تا ۰.۰۰۳ بیت کوین در اختیار خواهند داشت.

دلیل اینکه این پست توجه افراد را به خود جلب کرده، پیش‌بینی‌های به نسبت صحیح آن است. برای نمونه در این مطلب نوشته شده:

«قیمت بیت کوین هر سال حدود ۱۰ برابر شد به طوری که در سال ۲۰۱۰ قیمت آن حدود ۰.۱ دلار بود، در ۲۰۱۱ به ۱ دلار، در ۲۰۱۲ به ۱۰ دلار و در ۲۰۱۳ به ۱۰۰ دلار رسید. از اینجا به بعد قیمت حدودا هر ۲ سال یک بار ۱۰ برابر خواهد شد. در ۲۰۱۵ به حدود ۱۰۰۰ دلار و در ۲۰۱۷ به حدود ۱۰ هزار دلار خواهد رسید و نهایتا در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش قیمت آن تا ۱ میلیون دلار خواهیم بود.»

تمام پیش‌بینی‌های این صفحه (تا حد زیادی) درست بوده‌اند و دیده‌ایم که قیمت‌ها تا حد زیادی همین روال را طی کرده‌اند. هرچند این موضوع برای سرمایه‌گذارها و طرفداران بیت کوین مطلوب است، پیش‌بینی‌های ناخوشایندی هم در این مطلب آمده‌اند.

اگر آنچه این مسافر زمان پیش‌بینی کرده درست باشد و قرار باشد بیت کوین تا انتهای ۲۰۱۹ به حدود ۱۰۰ هزار دلار برسد، باید شاهد ۱۰۱۰ درصدی قیمت‌ها طی ۷ ماه آینده باشیم. سال ۲۰۱۷ دیدیم که قیمت این ارز دیجیتال طی ۷ ماه از ۱۳۲۰ دلار به حدود ۱۹۲۰۰ دلار رسید که جهشی ۱۳۰۰ درصدی است! بنابراین اصلا بعید نیست شاهد اتفاق مشابهی در آینده نزدیک باشیم.

به گفته مسافری از آینده زمان ما، در سال ۲۰۲۵، تنها چهار سازمان وجود خواهد داشت که به مقدار زیادی بیت کوین دسترسی دارند:

  1. ASICminer – ۵۰ هزار بیت کوین
  2. صندوق تثبیت ارزش پول متعلق به صندوق بین‌المللی پول – ۷۰ هزار بیت کوین
  3. دولت عربستان صعودی – ۱۱۰ هزار بیت کوین
  4. دولت کره شمالی – ۱۸۰ هزار بیت کوین

همچنین این نوشته ادعا می‌کند که تروریست‌ها در آینده از بیت کوین برای تامین منابع مالی لازم برای حمله‌ای اتمی استفاده خواهند کرد که منجر به مرگ میلیاردها انسان خواهد شد و مسافر زمان قصد دارد با نوشتن این مطلب، از این اتفاق پیشگیری کند.

نویسنده این مطلب از سال ۲۰۱۴ تاکنون چند بار حساب کاربری خود را عوض کرده است و حتی در مواردی به پرسش‌ کاربران هم جواب می‌دهد.

منبع : ambcrypto

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

شباهت رمزارزها و بانک ها: سقوط بیت کوین به 4،000 دلار

اقتصاد مدرن بر مبنای بانک ها است. سرتاسر دنیا در کشورهای مختلف هزاران هزار بانک وجود دارند و چرخ های اقتصاد جهانی را به...

مطالب داغ هفته