پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

یک کارشناس اقتصادی اعلام کرد: نرخ بازار دلار گران‌تر از قیمت واقعی

علی قنبری در گفت‌وگو با سکه‌نیوز درباره وضعیت اقتصادی ناشی از بیماری کرونا اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا در همه کشورهای جهان تاثیر خود را گذاشته و این تاثیر به نسبت محدودیت‌هایی است که مسئولین هر کشور وضع کردند.

مثلاً در اروپا و کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، انگلیس و اسپانیا محدودیت‌های قابل توجهی اعمال شده که روی درآمدها، مالیات، رفت و آمدهای اقتصادی و … تاثیر قابل توجهی گذاشته است.


ارز دیجیتال چیست؟


وی افزود: در ایران نیز به نسبتی که محدودیت ایجاد شد، شیوع این بیماری تاثیر خود را از نظر افزایش بیکاری، کمبود برخی از اقلام خصوصاً اقلام بهداشتی در مراحل اول و… به جا گذاشت. مشکلات ناشی از این مسئله منطقی بود که البته مسئولان هم اکنون در صدد حل آن هستند.

این کارشناس اقتصادی درباره تاثیر شیوع بیماری کرونا بر بازار ارز گفت: شیوع بیماری کرونا خیلی تاثیری بر بازار ارز نداشته و بیشتر محدودیت‌های تحریمی باعث این مشکلات و مسائل شده است.

وی درباره نرخ واقعی ارز بیان کرد: مبلغ فعلی بیشتر از میزان واقعی قیمت ارز و دلار است. قیمتی که الان در بازار اعلام می شود، ارزشش خیلی بیشتر از ارزش واقعی دلار است و در واقع ارزش واقعی دلار اینقدر نیست.

قنبری همچنین درباره وضعیت بازار بورس گفت: بورس یکی از بازارهای مهم مالی کشور است و باید مانند بازارهای دیگر در مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. افزایش ناگهانی و خیلی شدید در نرخ بازار بورس، نگران کننده و احتمالاً حبابی است.

باید کسانی که می خواهند وارد بازار بورس شوند و سهام بورس را بخرند، ملاحظه و توجه کرده و با کسانی که در این زمینه اطلاعات دارند، مشورت کنند. طوری نشود که ماجرای مربوط به موسسات اعتباری سابق تکرار شود.

مطالب مرتبط:

خروج اسکناس از چرخه خرید در دوران کرونا

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته